Gå till innehåll

obvspeltorsk; SERIETIPS!


obvspeltorsk

Recommended Posts

Vad gör vi här?? Tror han pushar ganska brett då jag underreppat min hand ganska hårt.

 

Table '317000762 60' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: myaso1231 (18268 in chips)

Seat 2: Currykarl1 (16999 in chips)

Seat 3: MrJinx (6499 in chips)

Seat 4: FoRsAkEn03 (5126 in chips)

Seat 5: Calm & Happy (8509 in chips)

Seat 6: madken1 (14918 in chips)

myaso1231: posts the ante 50

Currykarl1: posts the ante 50

MrJinx: posts the ante 50

FoRsAkEn03: posts the ante 50

Calm & Happy: posts the ante 50

madken1: posts the ante 50

myaso1231: posts small blind 200

Currykarl1: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to madken1 Jack of ClubsJack of Diamonds

MrJinx: folds

FoRsAkEn03: folds

Calm & Happy: folds

madken1: raises 500 to 900

myaso1231: raises 1000 to 1900

Currykarl1: folds

madken1: calls 1000

*** FLOP *** 5 of Diamonds4 of Hearts8 of Clubs

myaso1231: bets 2800

madken1: calls 2800

*** TURN *** 5 of Diamonds4 of Hearts8 of Clubs3 of Spades

myaso1231: bets 13518 and is all-in

madken1: snapcalls??

 

 

 

 

+

 

 

"Upp cirkus 100k svenska. Rekordmånad by far."

 

 

=

 

fml

 

 

 

:roffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lugn och fin nu. Jag tror att han syftar på det faktum att du dundrade in världens rekordmånad, och sen sitter och whinar på liret 3-4 dagar senare.

 

Alla här vet att poker suger ibland, men man kommer ingenvart på att whina :)

 

EDIT: Mvh, back 15 BI so far

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JJ tror jag att jag foldar. Eller synar. Jag vet inte, beror ju helt på hur han spelat tidigare. Men generellt borde väl vi vara slagna rätt ofta där? Eller? Rangen är väl 88-AA, stege, två par, set. Kanske A8 och nåt sånt skit, jävligt bred iaf. Känns som att det är väldigt close vad man ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugn och fin nu. Jag tror att han syftar på det faktum att du dundrade in världens rekordmånad, och sen sitter och whinar på liret 3-4 dagar senare.

 

Alla här vet att poker suger ibland, men man kommer ingenvart på att whina :)

 

EDIT: Mvh, back 15 BI so far

 

Uppfattade det inte så, men han kanske menade så :)

Bara försöka dunka in i skallen att man har edge och fortsätta kriga :)

 

okej ;(, hoppas du vänder detta då luap :)

 

JJ tror jag att jag foldar. Eller synar. Jag vet inte, beror ju helt på hur han spelat tidigare. Men generellt borde väl vi vara slagna rätt ofta där? Eller? Rangen är väl 88-AA, stege, två par, set. Kanske A8 och nåt sånt skit, jävligt bred iaf. Känns som att det är väldigt close vad man ska göra.

 

Stekte faktiskt en stund och synade, han hade Q6 i klöver dvs öppet stegdrag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppfattade det inte så, men han kanske menade så :)

Bara försöka dunka in i skallen att man har edge och fortsätta kriga :)

 

okej ;(, hoppas du vänder detta då luap :)

 

 

 

Stekte faktiskt en stund och synade, han hade Q6 i klöver dvs öppet stegdrag :)

 

 

Jag är inte orolig :)

 

Ty u2!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jagade igen lite så hålet vart inte allt för stort, runt 4-5 bi eller så. Sjukt game mellan isildur och jungleman atm. Tråkigt att man inte kan raila mer pga skola imorgon. Träningsledig imorgon så hade tänkt att lira hela dagen/kvällen då. PLO är kul, känns som en nystart efter förra cp månaden. Fyller år snart också, funtar på om det vore nice att unna sig en iphone 4 eller så (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jagade igen lite så hålet vart inte allt för stort, runt 4-5 bi eller så. Sjukt game mellan isildur och jungleman atm. Tråkigt att man inte kan raila mer pga skola imorgon. Träningsledig imorgon så hade tänkt att lira hela dagen/kvällen då. PLO är kul, känns som en nystart efter förra cp månaden. Fyller år snart också, funtar på om det vore nice att unna sig en iphone 4 eller så (:

 

har man pengar så ;(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja typ standard, askall push men. En gång kan han väl vara dum å ha ett set eller något. Iaf orkar inte när jag springer kall och ska inte gnälla. Sjukt imponerad av mig själv att jag tar mig i kragen, avreggar i allt som inte hade startat och tar chillkväll istället :) BRAAAGD

 

Table '334010462 26' 9-max Seat #6 is the button

Seat 2: Pasazang (2930 in chips)

Seat 3: EvoMuns (2965 in chips)

Seat 4: Exan13 (1470 in chips)

Seat 5: Styria Man (1480 in chips)

Seat 6: djvbasebal (1490 in chips)

Seat 7: madken1 (1755 in chips)

Seat 8: userohnename (1500 in chips)

Seat 9: bucuatro (1360 in chips)

madken1: posts small blind 10

userohnename: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to madken1 Ace of Clubs4 of Clubs

bucuatro: folds

Pasazang: folds

EvoMuns: folds

Exan13: folds

Styria Man: folds

djvbasebal: folds

madken1: calls 10

userohnename: checks

*** FLOP *** 3 of Clubs5 of Spades9 of Hearts

madken1: checks

userohnename: bets 40

madken1: calls 40

*** TURN *** 3 of Clubs5 of Spades9 of HeartsKing of Spades

madken1: checks

userohnename: checks

*** RIVER *** 3 of Clubs5 of Spades9 of HeartsKing of Spades2 of Diamonds

madken1: bets 100

userohnename: raises 220 to 320

madken1: raises 1375 to 1695 and is all-in

userohnename: calls 1120 and is all-in

Uncalled bet (255) returned to madken1

*** SHOW DOWN ***

madken1: shows Ace of Clubs4 of Clubs (a straight, Ace to Five)

userohnename: shows 4 of Hearts6 of Hearts (a straight, Deuce to Six)

userohnename collected 3000 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 3000 | Rake 0

Board 3 of Clubs5 of Spades9 of HeartsKing of Spades2 of Diamonds

Seat 2: Pasazang folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: EvoMuns folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Exan13 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Styria Man folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: djvbasebal (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: madken1 (small blind) showed Ace of Clubs4 of Clubs and lost with a straight, Ace to Five

Seat 8: userohnename (big blind) showed 4 of Hearts6 of Hearts and won (3000) with a straight, Deuce to Six

Seat 9: bucuatro folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Droppade nästan allt men tog igen det, är typ BE idag efter 3-4k händer eller så. Är be tot för månaden på omaha nu eller kasnke upp 3-4 bi, dock 15 bi eller så från ath, redan fått in ca 14k händer men knappt lirat över 6 bord haha. Kanske klämmer in lite grind imorgon innan skolan som börjar 13.30 (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad jag älskar onsdagar. Vaknar runt 11, ligger och slösurfar en timme innan man går upp och lagar lite lunch. Gör sig i ordning för skolan och tar en uppfriskande promenad på en 20 min istället för att ta bussen. Har en lektion för att sedan åka hem till ett helt nystädat och kliniskt rum. Ska lira ett par händer nu innan man ska ta sig ner till ishallen (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad jag älskar onsdagar. Vaknar runt 11, ligger och slösurfar en timme innan man går upp och lagar lite lunch. Gör sig i ordning för skolan och tar en uppfriskande promenad på en 20 min istället för att ta bussen. Har en lektion för att sedan åka hem till ett helt nystädat och kliniskt rum. Ska lira ett par händer nu innan man ska ta sig ner till ishallen (:

 

Nötdag omss, men vad hände med morgonkriget? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick någon spontanide att spela NL200HU på stars, slog ett tomt bord med sedan kunde jag tydligen inte slå upp några mer tomma bord. Är la något dom har eller nåt. Så jag försökte hitta folk som sitter med precis 100BB eller mindre för att få möta så dåliga personer som möjligt. Och det gick verkligen vägen, satte sig fisk efter fisk och donerade åt mig, och sprang även riktigt bra.

 

Slutar 4,5BI ++++(1/2)+

 

Är helt ny på detta med HU, så vad bör man har för stats osv? Någon som har någon nötig HUD att dela med sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns inga exakta stats att hålla sig till. Handlar om att anpassa sig optimalt till FI. Men generellt att öppna mellan 70 och 100 procent knapp. Spela kanske 25-30 procent av händerna på BB. Spela aggresivt, c-beta hem många floppar IP och doubblebarrela osvosv. Men som sagt skiljer sig sjukt mycket beroende på vilket motstånd man möter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns inga exakta stats att hålla sig till. Handlar om att anpassa sig optimalt till FI. Men generellt att öppna mellan 70 och 100 procent knapp. Spela kanske 25-30 procent av händerna på BB. Spela aggresivt, c-beta hem många floppar IP och doubblebarrela osvosv. Men som sagt skiljer sig sjukt mycket beroende på vilket motstånd man möter.

 

Okej ty. Men typ VPIP SB och VPIP BB? 3bet%? Sen typ fold to 3bet, cbet osv?

 

Tack för input för övrigt :) verkar finnas sjukt mkt värde HU

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättedålig turreidag, typ knapp ITM i någon. _MEN_ spelade NL200 och mötte en jättesopa, som inte gillade pengar. Samt att när jag valde att splitta med över 500BB så följer han tiltad obv efter mig, blir tokig och fortsätter donera. Så upp ungefär 10BI idag på hu spelet.

Bokar dagen 1,8k$ upp efter en kall turredag.

 

 

EDITO: får min data tillbaka imorgon från reperation, och kommer då kunna bjuda på några underbara händer osv :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kall jävla dag. Möter SDE borta och får en störd jävla bentackling i slutet av andra perioden, tvingas gå av och har svårt att stödja på mitt ena knä nu. Blir att träffa min sjukgymnast imorgon eller att ta sig till vårdcentralen. Precis när det börjar se ljust ut efter en veckas semisvacka imo, hinner göra 1+1 innan denna skiten händer !?`>)=¤(#?(?)¤ Får väll hoppas att det inte är något allvarligt iaf.. Inte alls han som brukar klaga eller vara negativ men just nu är man fan less på det mesta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...