DallasTower Postad 10 Juni , 2005 Rapport Postad 10 Juni , 2005 En hand plockad ur min sämsta session i år... FI har slaskat på ganska bra och ligger lite back. Har ingen jättekoll på killen men han verkar rätt lös. Kanske har gått 30-40 händer när denna kommer: Game #481447234: Texas Hold'em No Limit ($1/$2) - 2005/06/10 - 10:32:44 (GMT) Table "Temple" Seat 5 is the button. Seat 1: knife59 (US$339 in chips) Seat 2: Yogidr (US$71.19 in chips) <-- FI Seat 3: HOWREYE1 (US$134 in chips) Seat 4: Dave888 (US$103.25 in chips) Seat 5: Heaven (US$219.75 in chips) Seat 6: Dallna (US$205.50 in chips) Dallna: posts small blind US$1 knife59: posts big blind US$2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Dallna [8 J ] Yogidr: calls US$2 HOWREYE1: calls US$2 Dave888: folds Heaven: folds Dallna: calls US$1 knife59: checks POT: 8$ Två limpar innan mig, jag hänger på å BB checkar. ----- FLOP ----- [Qs 9 T ] Dallna: checks knife59: bets US$8 Yogidr: calls US$8 HOWREYE1: folds Dallna: raises to US$30 knife59: folds knife59 sits out Yogidr: calls US$22 POT: 76$ Dunderflop för mig. Gillar inte att slowspela, men med 3 spelare efter mig tror jag att någon bettar. knife59 som har spelar aggro tidigare bettar ut, FI synar och jag slår om till 30$. Borde jag slå om mer här? Fi synar. ----- TURN ----- [Qs 9 T ][A ] Dallna: bets US$20 Yogidr: raises to US$39.19 and is all-in Dallna: calls US$19.19 Halvtråkig turn som möliggör färgen. Uselt spel av mig här, vet inte vad jag tänker med detta bet. Ska jag betta är det ju bara att ställa in killen direkt, eftersom jag synade iallafall... Här är min fråga, kan jag släppa den här handen? FI har inte ens ett halvt potbet kvar. Mot en djupare stack är väl folden självklar, men i detta läge? Killen kan ha floppat set, tvåpar, sitta på AQ, AT osv, många händer som jag slår. Är stendöd mot färgen naturligtvis. Hur gör ni utan att ha en bra read på killen? Om readen ens spelar roll här... ----- RIVER ----- [Q 9 T A ][6 ] ----- SHOW DOWN ----- Yogidr: shows [8 K ] (A Flush, Ace high) Dallna: shows [8 J ] (A Straight, Queen high) Yogidr collected US$151.38 from Main pot Citera
Gyre Postad 10 Juni , 2005 Rapport Postad 10 Juni , 2005 Svår hand. Checkar du river så bör en vaken spelar ganska lätt bluffa ut dig ur potten eftersom det är ett skrämselkort av rang som landar. Eftersom han har så lite kvar är det nog lika bra att ställa in på river, hade han haft störra stack så vet jag inte. Citera
dlinder Postad 10 Juni , 2005 Rapport Postad 10 Juni , 2005 Han gör ju fi iofs fel som synar check-raisen, men vill du vara på den säkra sidan kan du ju höja hel pott på floppen så kan du sen betala av ev färg med gott samvete sen. Citera
Recommended Posts