Gå till innehåll

20/20 CC mot labilt motstånd...


Recommended Posts

Har två händer jag gärna skulle få lite input på. Båda händerna utspelar sig vid fyratiden igår (lördag natt).

 

Jag har precis bytt bord, har ingen read på någon av spelarna.

 

Hand 1.

Jag kommer till bordet med 7600, FI täcker. Fi är en äldre herre som av markerhantering, stackstapling osv samt någon kommentar handen innan inte verkar vara någon Ivey direkt.

 

Pre:

Jag tittar ner på QQ utg, slår 140. en syn bakom, FI slår 320 (?). Mtp stackdjup vill jag veta var jag står (och lägga mig mot riräjs), så jag slår 980, FI tar kallsyn.

 

Flop T94 regnbåge.

Jag säger till honom: "Innan jag gör något vill jag bara veta om du har bra".

Han svarar: "Jag har rätt så skapligt faktiskt" med darr på rösten.

 

Jag betar 1600, han instalastar.

 

Hero: ???

 

Hand 2:

 

Jag får AA på bb, 5*limp till mig. Jag slår 240. Två syn av lösaste spelarna på bordet. De har båda runt 4k, jag täcker.

 

Flop 456 regnbåge. Check till mig, jag betar 640. fi1 fold, fi 2 betar 2800, kanske 1200 bakom.

Fi har handen innan ställt mot solid spelare som raisat pre och slår om på AK5-flop med A4 och slängt upp handen truimferande som att det var Übernuts.

 

Hero: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har två händer jag gärna skulle få lite input på. Båda händerna utspelar sig vid fyratiden igår (lördag natt).

 

Jag har precis bytt bord, har ingen read på någon av spelarna.

 

Hand 1.

Jag kommer till bordet med 7600, FI täcker. Fi är en äldre herre som av markerhantering, stackstapling osv samt någon kommentar handen innan inte verkar vara någon Ivey direkt.

 

Pre:

Jag tittar ner på QQ utg, slår 140. en syn bakom, FI slår 320 (?). Mtp stackdjup vill jag veta var jag står (och lägga mig mot riräjs), så jag slår 980, FI tar kallsyn.

 

Flop T94 regnbåge.

Jag säger till honom: "Innan jag gör något vill jag bara veta om du har bra".

Han svarar: "Jag har rätt så skapligt faktiskt" med darr på rösten.

 

Jag betar 1600, han instalastar.

 

Hero: ???

 

Hand 2:

 

Jag får AA på bb, 5*limp till mig. Jag slår 240. Två syn av lösaste spelarna på bordet. De har båda runt 4k, jag täcker.

 

Flop 456 regnbåge. Check till mig, jag betar 640. fi1 fold, fi 2 betar 2800, kanske 1200 bakom.

Fi har handen innan ställt mot solid spelare som raisat pre och slår om på AK5-flop med A4 och slängt upp handen truimferande som att det var Übernuts.

 

Hero: ???

 

Hand1: Att betfolda den där floppen efter du 4bettat e jättekallt. Jag gillar inte 4bettet pre, jag synar hans 3bet å kör c/s flopp.

 

Hand2: Checkar jag flopp.

 

Gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka reads menar du talar för fold i hand 1? Vilka händer tänker du är rimligt att han har?

 

Fi är en äldre herre som av markerhantering, stackstapling osv samt någon kommentar handen innan inte verkar vara någon Ivey direkt.

 

Detta och att han ändå när du har visat sån extrem styrka väljer att pusha mot dig.

 

Vilka händer som du slår tror du själv att han skulle ta med den linjen? Tror väldigt sällan han har sämre än 99+ här, och då slår du ju bara JJ. Men jag är antagligen ute och cyklar bland spökena som vanligt :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand1: Att betfolda den där floppen efter du 4bettat e jättekallt. Jag gillar inte 4bettet pre, jag synar hans 3bet å kör c/s flopp.

 

Hand2: Checkar jag flopp.

 

Gl!

 

1: Hmm, tyckte hans trebet inte sa någonting, och jag slår för att kunna vika mot 5-bet pre (gör han det han han väl AA/KK). Varför checksyna flopp? Vad gör vi då på olika turns? Turn K? Turn J? Motsvarande sit på da interwebz håller jag med om din linje, men mot random tomtefar på CC är jag mer tveksam..

 

2: Varför checka den floppen, vad är vår tanke på turn? Vad gör vi om fi betar pot om turn parar sig? Om 7/8/3 kommer?

 

Edit: TY. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag foldar hand 1 och synar 2'an.

Jag gissar att Fi hade KK/TT/99 i hand 1 och Fi hade 33-TT i hand 2.

Hur gick det?

 

Och som vanligt är du helt ute och cyklar... :lol:;-)

 

Hur jag gjorde? Jag synade ettan och lastade tvåan p.g.a. hans tidigare spelade hand. Callingstation FTW.:-D

 

Jag vann en av potterna, vilken och mot vad tar vi i morgon..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta och att han ändå när du har visat sån extrem styrka väljer att pusha mot dig.

 

Vilka händer som du slår tror du själv att han skulle ta med den linjen? Tror väldigt sällan han har sämre än 99+ här, och då slår du ju bara JJ. Men jag är antagligen ute och cyklar bland spökena som vanligt :).

 

Nu ska vi tänka på att det är en äldre man på CC detta.. =) Som jag sa tidigare, online synar jag hans omslag pre och checksynar/kanske betar flop.

 

Jag exkluderar AA/KK pga preflopsynen. Det som är kvar är QQ,JJ,TT,99, AT(!) och kanske kanske 44. Ska jag syna måste jag ju tro att han synat pre med JJ alt. AT eller han de lite mer osannolika resterande damerna. Med tanke på att det är CC tror jag han har någon av de händerna ganska ofta, och för mig kändes det som att fold och syn var lika nära, men körde på en syn p.g.a. att han inte kändes stark i kroppsspråk, på röst och sitt agerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är därför jag backat hårt på CC i år också. :oops:

 

Jag tror att felet många gör är att ge folk cred för alldeles för bra händer och tro att det är samma spel som nätpoker, och det är det fan inte. :-D

 

 

Nu antar jag att jag får spott och spe från pååkereliten på PF, men som sagt åkte pengarna in i båda potterna.

 

Pott 1 har FI JJ, turn 9, river Q.

 

Pott två har FI 73o och jag drar semidött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att felet många gör är att ge folk cred för alldeles för bra händer och tro att det är samma spel som nätpoker, och det är det fan inte. :-D
Visst fan är det så. Jag ser monster över allt.
Nu antar jag att jag får spott och spe från pååkereliten på PF, men som sagt åkte pengarna in i båda potterna.

 

Pott 1 har FI JJ, turn 9, river Q.

 

Pott två har FI 73o och jag drar semidött.

73off... WP! Bara att lasta in pengar igen och spela mer mot en sån lirare....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand1: Att betfolda den där floppen efter du 4bettat e jättekallt. Jag gillar inte 4bettet pre, jag synar hans 3bet å kör c/s flopp.

 

Hand2: Checkar jag flopp.

 

Gl!

 

bästa rådet, men tror jag betsynar floppen i hand 2. kan nog jacka upp det ännu lite mer preflop där också till över 300 spänn.

 

och som sagt borde du inse det stora hålet i din strategi när du inforaisar preflop, försöker snacka till dig någon tell på floppen bara för att sen va clueless när han går all-in. om man inte vet var man står ska potten vara liten, inte stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad fick du reda på?

 

Att jag leder pre. På så sätt är det ju en rätt kass flopp eftersom jag bara slår JJ/AT när han lastar, men jag kan inte folda ändå. Dock tänker jag att jag kan mjölka på alla låga floppar och inte behöver vara allt för rädd för A/K på flopp eftersom jag tror att han inte trebettar pre med AK.

 

 

Tänker jag helt galet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte lite onödigt att posta hand 1 m.t.p. att du visste precis var du stod?

 

Själklart vet jag inte "precis" var jag står, även om jag är rätt säker på att jag leder pre. Anledningen till att jag postar är att jag tycker det kan vara bra att få höra bättre spelares råd/input. Många verkar ju tycka att jag ska syna gubbens reraise och inte slå upp en gång till. Även om jag plussar på CC är det inte så att det inte finns luckor att täppa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand1: Att betfolda den där floppen efter du 4bettat e jättekallt. Jag gillar inte 4bettet pre, jag synar hans 3bet å kör c/s flopp.

 

Hand2: Checkar jag flopp.

 

Gl!

 

Citerar dig en gång till, eftersom jag funderat lite på detta. Varför är det så dåligt att 4betta? Jag menar absolut inte att du har fel, men vill gärna veta hur du tänker. Personligen tänkte jag att jag inte har en Janne om var jag står om jag tar syn, men slår jag upp igen får jag lite info. Mtp stackdjup kommer jag folda mot omslag. Tänker jag fel, och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...