Aeis Postad 6 Augusti , 2010 Rapport Postad 6 Augusti , 2010 Känner att det hade varit skönt att ha ett backup internet hemma ifall det vanliga slocknar var någon anledning. Men jag vill inte ha ett abbonemang var man betalar månadsvis. Utan jag vill köpa USB stickan som engångskostnad och sedan betala för varje MB jag använder då jag förhoppningsvis inte ska behöva använda det. Finns detta? Citera
Skwatte Postad 6 Augusti , 2010 Rapport Postad 6 Augusti , 2010 Comviq har väl något sådant att man betalar bara när man använder det, har dock inte provat det själv. Citera
Aeis Postad 6 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2010 Tack för tipset. http://www.comviq.se/kontantsurf_info.html Ska ta och beställa detta om inget bättre dyker upp innan semestern är slut. Citera
Ola Brandborn Postad 6 Augusti , 2010 Rapport Postad 6 Augusti , 2010 Känner att det hade varit skönt att ha ett backup internet hemma ifall det vanliga slocknar var någon anledning.Men jag vill inte ha ett abbonemang var man betalar månadsvis. Utan jag vill köpa USB stickan som engångskostnad och sedan betala för varje MB jag använder då jag förhoppningsvis inte ska behöva använda det. Finns detta? Det finns för både Comviq, Tele2, 3 och Telia. USB-stickan som engångskostnad, sedan köper du "dagsabonemang" eller veckoabb - de kollade konstigt på min när jag ville köpa fem stycken dagsabb i stället för två veckoabb för samma pris. Än så länge har jag använt två dagar när ComHem slocknat mitt i ett grindpass. En mycket billig försäkring. Citera
devalanteriel Postad 6 Augusti , 2010 Rapport Postad 6 Augusti , 2010 Ah, det är därför samtalen med "hjälp kan du ta över!" har upphört. Citera
Aeis Postad 6 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2010 Det finns för både Comviq, Tele2, 3 och Telia. USB-stickan som engångskostnad, sedan köper du "dagsabonemang" eller veckoabb - de kollade konstigt på min när jag ville köpa fem stycken dagsabb i stället för två veckoabb för samma pris. Än så länge har jag använt två dagar när ComHem slocknat mitt i ett grindpass. En mycket billig försäkring. Jo ser nu att alla operatörer verkar ha samma erbjudande och jag insåg även att jag missförstått comviqs erbjudande. Jag vill inte betala 29 kr för en dag (jag vill betala per MB jag laddar hem/upp). Hur ska jag då kunna gå in och kolla att det fortfarande fungerar utan att behöva betala 29 kr? (Telefon kontantkort spärras om det är inaktivt för länge). Hittade på 3 att kontantkortet är giltigt i 12 månader så att betala 29 kr ett oanvänt år är ju inte så farligt. Fortfarande lite osäker på hur smidigt detta är. Vill ju att det bara ska vara att trycka in stickan i princip när det är panik. Är lite osäker på om jag blir tvungen att betala en dag åt gången eller om oanvända dagar ligger sparade. Det fanns dåligt med info på deras hemsida angående det. Citera
bjoelle Postad 6 Augusti , 2010 Rapport Postad 6 Augusti , 2010 Köper du en vecka och "surfrar 3dagar" så har du inte 4dagar kvar. Utan en vecka är då en vecka från att du "kickat igång det" och använt din kod/fyllt på via internetbank. Har du däremot köpt en kod för en dag så kan den säkerligen ligga ett år. Oavsett är det ju en rät billig försäkring. Använder förövrigt själv telias kontant alternativ. Använder det tom enbart ust nu då jag inte fått in något fast än. Citera
Recommended Posts