Smokey_McPot Postad 9 Juni , 2005 Rapport Share Postad 9 Juni , 2005 Jag ber om ursäkt för att en del spelare saknas, de försvann i överföringen på något vis. Bordet var fullbord PLO50 på party iallafall, 10 spelare. Seat 8: POKERGOD18 ( $19.5 ) Seat 9: hviid ( $0.8 ) Seat 10: fc_smokey ( $49.5 ) Pavalo posts small blind [$0.25]. beejill posts big blind [$0.5]. ** Dealing down cards ** Dealt to fc_smokey [ Ah 7s Ts As ] Nikon007 raises [$1]. chiesado calls [$1]. POKERGOD18 folds. hviid folds. Jag sitter i CO med single suited aces, och sätter därmed in en pottraise. Rätt rutinmässigt spel i min position. fc_smokey raises [$4.75]. bearanderss folds. ACLigh calls [$4.75]. B1G_CHILL folds. Pavalo calls [$4.5]. beejill folds. Nikon007 calls [$3.75]. chiesado calls [$3.75]. ** Dealing Flop ** [ 9d, 4s, Ks ] Pavalo checks. Nikon007 checks. chiesado checks. Jag gillar inte en kung på floppen, men när det checkas till mig så raisar jag pott. Dels kanske jag leder, dels så kan jag få en del händer som leder mot mig att folda. Bara ett facecard plus att det ligger färgdrag ute gör att jag utesluter att någon i sen pos checkar sitt set för att checkraisa, eftersom de riskerar att färgen sitter på turn i så fall. Har någon i tidig pos eller han på knappen KK så grattis. Jag är inte så säker på att annat än topset kommer syna min pottbet, med tanke på att jag var preflopraisaren. fc_smokey bets [$23.05]. ACLigh folds. Pavalo calls [$23.05]. Nikon007 folds. chiesado is all-In [$93.5] När en i tidig pos checkraisar allin så är jag säker på att denne sitter på KK, men jag är rätt säker på att den tredje spelaren kommer syna allin om jag gör det så jag skickar in degen med mitt överpar och nötfärgdrag. En fördel med den tredje spelaren i potten utom pengarna är att han/hon mycket möjligt sitter på mittenset, vilket reducerar risken för att bordet parar sig. Parar sig bordet drar jag nämligen dött till färgen och har två outs. fc_smokey is all-In [$21.7] Pavalo is all-In [$18.2] ** Dealing Turn ** [ 6d ] ** Dealing River ** [ 3d ] fc_smokey shows [ Ah, 7s, Ts, As ] a pair of aces. Pavalo shows [ 9h, 6c, 9s, 8s ] three of a kind, nines. chiesado shows [ Kh, Kd, 5h, 4c ] three of a kind, kings. chiesado wins $48.75 from side pot #2 with three of a kind, kings. chiesado wins $7 from side pot #1 with three of a kind, kings. chiesado wins $145 from the main pot with three of a kind, kings. Ni som är bra på omaha, kritisera mitt spel och tänkande i handen i fråga. Ge mig tips på hur jag ska spela liknande händer i fortsättningen (äss utan eller med viss floppträff). Är det rätt att syna allin efter reraisen som rubriken antyder mm mm. EDIT: Here comes the math! Omaha Hi: 500000 sampled boards containing Ks 4s 9d cards win %win lose %lose tie %tie EV As Ts 7s Ah 180575 36.12 319425 63.88 0 0.00 0.361 9s 8s 6c 9h 37564 7.51 462436 92.49 0 0.00 0.075 4c Kd Kh 5h 281861 56.37 218139 43.63 0 0.00 0.564 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 10 Juni , 2005 Rapport Share Postad 10 Juni , 2005 När en i tidig pos checkraisar allin så är jag säker på att denne sitter på KK, men jag är rätt säker på att den tredje spelaren kommer syna allin om jag gör det så jag skickar in degen med mitt överpar och nötfärgdrag. Även om du hade täckt check-höjaren så hade du ju fått ungefär 1 mot 2.3 i pottodds och det är väldigt otroligt att du är större underdog än så med överpar plus nötfärgsdrag. (Nu har du ju bara $21.7 så oddsen blir ju t.o.m. 1 mot 4.2) Hur som helst är synen här en no-brainer, att lägga sig här vore ett stort misstag. Övriga kommentarer lämnar jag till mer erfarna omahaspelare. /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jna Postad 10 Juni , 2005 Rapport Share Postad 10 Juni , 2005 Jag tycker du spelade rätt. Du försöker köpa potten på floppen men har ändå drag som kan rädda dig. Synen på raisen känns gjuten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjornand Postad 10 Juni , 2005 Rapport Share Postad 10 Juni , 2005 Precis som jna säger, har du väl försökt köpa potten på floppen måste du syna raisen också. Potten är ju ganska stor redan på floppen så du kulle ju faktiskt kunna checka även du om du känner dig osäker, för att få se turnen gratis. /Björn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts