Gå till innehåll

Maffia VI - Speltråd


Jennez

Recommended Posts

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som den trägne och hederlige bybo jag är jobbade jag dag och natt med att plocka rovor och pressa oliver på min arma jordbrukslott. Efter allt nattens slit var det dags att gå till kyrkan för bikt och herrens välsignelse. Som om inte detta var nog gick jag därefter till mitt dagliga skift som frivillig i traktens spetälskekoloni i egenskap av själasörjare/gråterska.

 

Därför har jag haft en kort tids bortovaro och inte kunnat fälla en välgenomtänkt röst på vem som är den listige mafioson.

 

Men jag bara undrar; Skulle en skurkaktig mafioso ägna all sin tid åt att bruka sin lott/spendera kvalitetstid i kyrkorummet/och resten för att vårda stackars sjuka själar?

Nej just det! Jag hoppas detta kan dra ett streck över alla eventuella tvivel på min oskuld!

 

Men vem är egentligen mafioson?

 

Totalfarsa - Han försöker charma oss genom att få oss at tro att han är den gode hederlige familjefadern. Men det är något som inte står rätt till. Hur har han egentligen haft råd att byta ut HELA sitt garnityr till guldtänder på sin arma lön som fiskenätsknypplare?

 

Juggler och Devalanteriel då; Ja det hör man ju själv att det låter som sådana misstänkt utrikiska namn att det inte är riktigt klokt.

(Dessutom hatar jag i synnerhet Devalanteriel för att han är så snygg.)

 

Och Brandborn? Vad ska man säga? Det låter ju rent ut sagt livsfarligt! För övrigt har jag inte sett honom stå i kö till biktstolarna i kyrkan på länge. Syndare! I rest my case.

 

Mr-Flow då: Han håller sig undan likt den syndare han förmodligen är! En listig blick har han också när han visar begär till sin grannes ägodelar! (I det här fallet en sminkväska.) SYND!

 

Därför vill jag lyncha Devalanteriel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaffanapole, come sta belledonna mucho chicano!

 

Javadtusan, ni hör ju själva. En stackars familjefar kan ju inte ens prata mafiosospråket! Klart att folk börjar bli misstänksamma nu när vi till och med råkade ha ihjäl våra gode polis (men jag är säker på att han hade fuffens för sig). Men för den sakens skull behöver vi väl inte börja peka finger i vrede och skapa osämja?

 

Dev är nog en snäll liten gosse men den däringa Brandborn går ju uppenbarligen inte att lita på. Komma här och göra mina småtöser föräldralösa, vafalls!

 

Och apropå mina löständer. Det är inte guld, de är gjorde av små stenar och koskit.

 

Ahjustdet, lyncha Brandborn. Facklor och grepar fram!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maffian kanske dödade Jennez? :)

 

Nej då. Rösterna ligger som följer:

 

Totalfarsa 2

mr-flow

devalanteriel 1

Juggler

Ola 1

Lixifer 1

 

Fyra krävs alltså för majoritet. Om det fortfarande är "stillestånd" ikväll utropar jag natt och då dinglar den med flest röster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, att mr flow är en av maffiosona är väl ganska enkelt att räkna ut, och då borde Juggler vara den andra, om man ser på röstningsförfarandet. Eftersom Mr Flow enbart dyker upp på nätterna så kan vi utan tvivel hänga Juggler först, och klippa Mr Flow i morgon bitti!

 

Jag hade alltså rätt från start. Häng Juggler, och låt det gå fort!

 

Det som riktigt avslöjar Juggler är hans falska tårar på vår polismans begravning.

Doh.
Jag trodde först att detta som han dels skrev på begravningskransen, dels utropade högt i kyrkan, var ett uttryck för hans sorg över att varit med att hänga den (förvisso mutade) fjärdingsmannen, men det visar sig att hans frustration i själva verket var för att han misslyckades att mörda läkaren under dygnets mörka timmar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog mina två döttrar för att åka en sväng på landsbyggden, när min gammla fiat plötsligt kör av vägen. fiats.jpg

 

Jag tar mig till närmsta stuga, 23206901.jpg

 

där en lång ståtlig man i talibanskägg öppnar.

 

Stig på, stig på säger han och ta med din döttrar in, jag har oxå två små prinsessor.

Jag blir såklart glad men blir lite fundersam då döttrarna har kritstrecksrandiga nattlinnen med tillhörande lite söt hatt. Till på köpet var det väldigt snabba med att få undan något som liknade sådanna hära:

pangkx.jpg

 

Vet inte om det får er oskylldiga bybor att tänka över era röster men ville bara göra min medborgliga plikt och meddela händelsen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... lång ståtlig man i talibanskägg... två små prinsessor...

 

Fan i helvete!!!

 

IMG_1829.JPG

 

*ninjaedit* Mannen som kom på besök var givetvis inget annat än en kringresande charlatan och döttrarna han pratar om var inget mer än två små och väldigt slitna docker som han envisades med att kalla Kålle och Ada.

 

Begravde honom i trädgården under ett järnkors.

 

Med det sagt, häng Juggler!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kommer med övertygande argument när det gäller Juggler.

 

pimp.jpg

 

När jag fick syn på honom för en halvtimme sen i sin nya svid var det bara droppen som fick bägaren att rinna över. Vet inte om han är mafios eller bara hallick, men något dumt har han säkert gjort eller tänkt göra.

 

Ändrar mig till: Lyncha Juggler

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ändrar mig till: Lyncha Juggler

 

Eftersom det är så segt så får Juggler snaran runt halsen!

 

lynching.jpg

 

Visade sig dock att Juggler var en vanlig bybo... illa, illa!

 

Nu finns det två mafiosos i byn och bara tre bybor. Pull it together villagers!

 

Läkaren: PM:a mig vem du vill skydda

Maffia: PM:a vem som får sova med fiskarna

 

*NATTETID! TYSTNAD!*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...