Gå till innehåll

Spela på franska och italienska sidor?


jakkan

Recommended Posts

Jag funderar på om man kanske borde spela på italienska eller franska sidor. Man kanske slipper multitablande proffs?

 

Kan man som EU-medborgare spela på de sidorna? Vad är annorlunda jämfört med när man spelar på internationella sidor?

 

Vad jag förstått är raken högre de franska sidorna i alla fall? Betalar man skatt på vinsten utöver det, eller räcker det med skatten som pokersajterna själv betalar till sajten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på om man kanske borde spela på italienska eller franska sidor. Man kanske slipper multitablande proffs?

 

Kan man som EU-medborgare spela på de sidorna? Vad är annorlunda jämfört med när man spelar på internationella sidor?

 

Vad jag förstått är raken högre de franska sidorna i alla fall? Betalar man skatt på vinsten utöver det, eller räcker det med skatten som pokersajterna själv betalar till sajten?

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas på att Ola B tar tag i denna tråd och ger ett bra svar.

 

Till er tjänst!

 

Kan man som EU-medborgare spela på de sidorna? Vad är annorlunda jämfört med när man spelar på internationella sidor?
Pokerstars.it kommer du inte kunna skapa konto på, krävs verifiering av gatuadresser och liknande (se det som SvS där det krävs svenskt personnummer för att kunna spela, ja det är klart att det går att fuska sig till/muta sig till, men nu pratar vi "lagligt" sätt och då går det inte på de italienska sajterna).

 

De franska sajterna är däremot annorlunda - nu vet jag bara om Stars, men jag förutsätter att exempelvis Ongames och Tilts franska sajter är liknande, men jag vet inte, spekulerar bara.

 

Stars.fr kan du spela på om du har en EU-bank, kan bevisa att du är EU-medborgare och fyller i/skickar in en bunt papper. Så sägs det i alla fall på fyran, inget jag kommer lägga ner energi på att göra, men möjligheten finns alltså.

Vad jag förstått är raken högre de franska sidorna i alla fall? Betalar man skatt på vinsten utöver det, eller räcker det med skatten som pokersajterna själv betalar till sajten?
Uj, det där blir en intressant fråga. Stars.com och FTP.com är ju inte skattefria. Ongame är oftast skattefri... Var sjutton skulle exempelvis stars.fr anses vara beläget? Eftersom jag inte tänker spela där själv så tänker jag inte lägga ner energi på att kolla, speciellt eftersom jag inte kan franska. Men det finns vl en viss risk att Skatteverket anser att speelt är anordnat utanför EU, även om franska skatteverket fått sin del av kakan. Då kan man förvisso kanske hävda att du inte ska behöva bli dubbelbeskattad...

 

Intressant faktiskt. Men det borde inte ta lång tid för någon som kan grodätarspråket att kolla på hemsidan. Licensen spelar ingen roll för svenska skatteverket (danska och finska har annan uppfattning här) utan det SkV går efter är där företaget verkligen är organiserat. Sitter pokerstars.fr även de på Isle of Man så är det kört, sitter de fysiskt i Frankrike eller Malta eller liknande så är det skattefritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant.

 

Tittar man på pokerstars.fr:S sajt hänvisar de - längst ner på sidan och i licensavtalet - till en adress på Malta, medan pokerstars.com hänvisar till en på Isle of Man.

 

Så det är väl inte omöjligt att det skulle kunna vara skattefritt att spela på Pokerstars franska sajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lagen är att man ska betala skatt i det EU-landet där spelet arrangeras va? Säg att spelet arrangeras i Frankrike (osäkert) - har fransoserna någon spelskatt man ska betala?

 

Ja, 2%/pott. Den avgiften har dock pokerstars.fr lagt på raken direkt så det är inget du behöver fundera på8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man spela alla vanliga turrar på stars via franska?

 

Nej. På pokerstars.fr spelar du enbart mot mot spelare från pokerstars.fr

 

Alltså är det meningslöst att skapa konto där, spela på pokerstars.com!

 

Är det ens tillåtet att ha konto på Pokerstars.fr om du redan har konto hos .com?

Mvh

 

Woarda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har skapat ett konto på EverestPoker.fr, men man behöver fylla i sin RIB (Relevé d'Identité Bancaire). Såvitt jag vet har jag ingen sådan. Fälten man ska fylla i är:

-Bank name

-Bank code

-Branch code

-Account number

-Key

 

Kan man klämma in sitt svenska bankkontonummer i dom fälten på något sätt så att dom blir nöjda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nitlott

Hej Xxxxxxx,

 

 

 

Tack för att du kontaktar kundtjänst.

 

 

 

PartyPoker.fr er en av sidorna inom PartyGaming gruppen. Den användas av spelare som bor i Frankrike. Om man bor i Frankrike, kan man skapa ett konto på PartyPoker.fr, registrera sina uppgifter och ha tillgång till spelet på den franska mjukvaran.

 

 

 

Du skriver till PartyPoker.com och du har kontot xxxxxxxxxx som är registrerad med en svensk bostadsadress. Man kan inte spela på PartyPoker.fr från Sverige. Menade du kanske att du bor i Frankrike eller att du ska flytta till Frankrike?

 

 

 

Om du har frågor till PartyPoker.fr kundsupport, kan du skriva till infos@partypoker.fr .

 

 

 

Om du har några ytterligare frågor om ditt Party konto, är du välkommen att kontakta oss - vi finns här för att hjälpa.

 

 

 

Tack för att du har valt oss som din spelsite.

 

 

 

Med vänlig hälsning,

 

Vanessa

 

Kundtjänst

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...