Supertequila Postad 1 Augusti , 2010 Rapport Postad 1 Augusti , 2010 Varöfr sa ni fold i denna hand då? LDO... Fi hade ju en 7a.. såg du inte det? Resultatinriktning ftw... Citera
Emilio Postad 1 Augusti , 2010 Rapport Postad 1 Augusti , 2010 Längtar till dagen då någon drar igång en lika hetsig diskussion om GTO vs explo på 2+2. Där verkar varenda handanalys bygga reads. Ja men det är ju för att majoriteten av mänskligheten är idioter. På ett stort forum är majoriteten så överväldigande att gtoförespråkarna blir dödade av pöbeln. På ett litet forum kan gtoförespråkarna ändå göra sig hörda över mängden. (ja trots att ration säkert är ungefär densamme) Dessutom kryllar det ju av amerikaner där och de är ju dumma i huvudet. LDO... Fi hade ju en 7a.. såg du inte det? Resultatinriktning ftw... Hade du lirat handen själv hade du resonerat som miketime, du vill bara göra hjort stolt med allt ditt rappakalja. Varöfr sa ni fold i denna hand då? Är inte det rätt uppenbart? Våran hand slår ju inte fisens range Citera
Jennez Postad 1 Augusti , 2010 Rapport Postad 1 Augusti , 2010 Om han är en sån spelare vet vi inte. Vi vet knappt ett skit om honom. Jag kan hålla med om att folk är något mer rädda om markerna live än online, men det räcker inte... Nej, vi vet inte särskilt mycket om fi i OP. Absolut inte tillräckligt för att sätta honom på en så pass snäv range som 66, 7x, QQ. Inte en chans i helvete. Det är ingen som har påstått något sådant heller. Det enda folk säger är att det finns spelare som vi kan sätta på en sådan range om han hade läckt mer än i OP. Det som förvirrar är väl att han sedan (med största sannolikhet) visade sig vara en idiot som spelar på det sätt jag beskrev i mitt förra inlägg, dvs han vet inte vad range är, har inte en tanke på att sätta oss på ngt, han har bara en "känsla" av att han kommer att träffa. Här är förresten ytterligare ett exempel på dylik idiot. Den här gången en dansk på ett 20-20 bord i Malmö år 2008. Samma resonemang där; "jag kände att det skulle komma..." http://pokerforum.nu/forum/1140140-post707.html Citera
Slasktratt Postad 1 Augusti , 2010 Rapport Postad 1 Augusti , 2010 I början av tråden finns det folk som säger "FOLD!". Sen börjas det lallas om reads? Hela den efterföljande debatten av reads är ju OT och har inget som helst med handen i fråga att göra. Diskussionen borde ha avdelats för längesen imo. Citera
kravmärkt Postad 1 Augusti , 2010 Rapport Postad 1 Augusti , 2010 Han har haft möjlighet att spela poker live sisådär fyra gånger så länge o andra sidan. Förstod förövrigt inte någonting av hela posten. Precis! Erfarenhet är läromästaren i allt vilket gör att jag står bakom Ola Branborn och Jens Jadebäck i denna diskussion, trots att jag är internetspelare. Citera
skrim Postad 1 Augusti , 2010 Rapport Postad 1 Augusti , 2010 nä, "vi" ser vår egen hand, vår egen range och gör ett linjeval utefter det. +1 Citera
okocha Postad 1 Augusti , 2010 Rapport Postad 1 Augusti , 2010 Längtar till dagen då någon drar igång en lika hetsig diskussion om GTO vs explo på 2+2. Där verkar varenda handanalys bygga reads. det bästa är om den dagen aldrig kommer. Här är förresten ytterligare ett exempel på dylik idiot. Den här gången en dansk på ett 20-20 bord i Malmö år 2008. Samma resonemang där; "jag kände att det skulle komma..." http://pokerforum.nu/forum/1140140-post707.html hade en väldigt liknande hand i vegas mot en portugris, floppen kom T9x med ett färgdrag, han checkraisa flopp och jag stoppa in, han snappa med KJ, skillnaden var att jag hade J8 Citera
Penils Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Postad 7 Augusti , 2010 Inga likheter mellan händerna, men nog fan kan man raisefolda för en fjärdedel eller mer av stacken... [ ] Reads är överskattat. [ ] GTO ftw. [ ] Doyle spelar handen dåligt. Nu kommer ni skriva att Doyle spelade handen dåligt, såklart. Skriv då också hur han skulle spelat den i stället. Ville bara säga att Ola har precis rätt. GTO-hetsarna kan ta sig nånstans. Är man slagen så är man. Citera
skrim Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Postad 7 Augusti , 2010 Ville bara säga att Ola har precis rätt. GTO-hetsarna kan ta sig nånstans. Är man slagen så är man. [x] Doyle spelar handen dåligt. Citera
Penils Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Postad 7 Augusti , 2010 [x] Doyle spelar handen dåligt. Sant. Han kunde ha check-foldat floppen. Citera
plush Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Postad 7 Augusti , 2010 Sant. Han kunde ha check-foldat floppen. Gode gud. Tur att du inte är resultatorienterad iaf! Citera
MikeTime Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Postad 7 Augusti , 2010 Gode gud. Tur att du inte är resultatorienterad iaf! Lär dig se en äkta level. Citera
Penils Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Postad 7 Augusti , 2010 Sant. Han kunde ha check-foldat floppen. [ ] Level [X] Ironi Citera
plush Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Postad 7 Augusti , 2010 Lär dig se en äkta level. Dubbellevel. Eh? edit: jag tror faktiskt inte Penils levlar när han säger "är man slagen så är man". Citera
MikeTime Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Postad 7 Augusti , 2010 Dubbellevel. Eh? Man han har ju rätt. Edit. Trippel. Citera
Penils Postad 8 Augusti , 2010 Rapport Postad 8 Augusti , 2010 Man han har ju rätt. När det gäller att vara rätt så träffar jag alla drag. Citera
splashy Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 Man han har ju rätt. Edit. Trippel. Nu har du nog allt fel. Citera
Recommended Posts