devalanteriel Postad 3 Februari , 2011 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2011 Hej mods, kan inte någon av er skapa gruppen GTO-gänget till mig? Jaaa, bra idé! (Med anledning av http://pokerforum.nu/forum/1570118-post3941.html) Sen kanske vi kan ha wannabe, explo, mongoexplo och livespelare som komplement till gruppen levlarmiffon! Några veckor för sent pga byråkrati i modgruppen, men here you go: http://pokerforum.nu/forum/gto-vs-explo-etc/ Vi skulle kunna införa komplementet Slaktavfall som enbart får skriva inlägg med en punkt i. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 4 Februari , 2011 Rapport Share Postad 4 Februari , 2011 ---oppssss Jag har blivit vid Macbook pro Det är inte mycket jag begriper, det är inte mycket som funkar som det ska, eller iaf som jag gör det. Lite, förlåt mycket råd på vägen mot att få den här maskinen användarvänlig mottages tacksamt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 4 Februari , 2011 Författare Rapport Share Postad 4 Februari , 2011 haha bara att hojta på msn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 4 Februari , 2011 Rapport Share Postad 4 Februari , 2011 Oerhört frustrerande Ett antal små problem har dykt upp 1/ Jag lyckas fallera med det mesta 2/ Msn grupper funkar inte (Vilket jag iofs hade en aning om) 3/ Får inte in Hotmailen i macmail 4/ Varför i hela helvete stänger inte programmen när man stänger dem? 5/ Varför går det inte lägga till "snabblänkar" till websidor i docks? 6/ Varför går tiden så fort när man har en ny dator? 7/ Varför är ölen slut? Eller går allt det här, bara jag som inte fattar? Däremot har jag redan börjat älska min "magicmouse" alla underbart roliga och smarta funktioner och "flerfinger" funktioner, mm,mm,mm Att den dessutom är snygg, snabb gör inget alls Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 4 Februari , 2011 Rapport Share Postad 4 Februari , 2011 Punkt 1 är ju bara... Punkt 4 tror jag att jag kan hjälpa dig med: Att bara stänga fönstret är som att minimera i win. Du måste klicka nånstans uppe till höger och välja "avsluta" e dyl (om det är som jag minns det, var typ 15 år sen jag jobbade med mac sist). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 5 Februari , 2011 Rapport Share Postad 5 Februari , 2011 Oerhört frustrerandeEtt antal små problem har dykt upp 1/ Jag lyckas fallera med det mesta Ja det gör du 2/ Msn grupper funkar inte (Vilket jag iofs hade en aning om) Det sa jag till dig förra helgen. 3/ Får inte in Hotmailen i macmail Säg till på msn imorgon så hjälper jag dig, eller ring vetja. 4/ Varför i hela helvete stänger inte programmen när man stänger dem? För att det inte är windows, och för att du ju faktiskt inte stänger dom, du stänger bara ner fönstret. 5/ Varför går det inte lägga till "snabblänkar" till websidor i docks? Fråga Steve Jobs. 6/ Varför går tiden så fort när man har en ny dator? Porr. 7/ Varför är ölen slut? Du dricker för mycket. Eller går allt det här, bara jag som inte fattar? nuff said. Däremot har jag redan börjat älska min "magicmouse" alla underbart roliga och smarta funktioner och "flerfinger" funktioner, mm,mm,mm Att den dessutom är snygg, snabb gör inget alls Sådär. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 5 Februari , 2011 Författare Rapport Share Postad 5 Februari , 2011 Jag instämmer med bjoelle alltihop. Utöver det: 3. Hotmail är skräp, byt till något annat. Eller ring bjoelle. Eller skrik över msn. 4. Tryck cmd-q för att avsluta ett program och inte bara stänga det aktiva fönstret, eller gå till menyn längst upp till vänster (den som det står programmets namn på) och välj avsluta/quit beroende på språk. 5. Använd bokmärken i webbläsaren i stället, mycket bättre! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 5 Februari , 2011 Rapport Share Postad 5 Februari , 2011 Tjoho Grunderna är fixade, mao mailen Nåja lite till har jag lärt mig även om jag inte hunnit leka med den idag, abstinensen har varit grym Nu är Vmfusion nerladdat, återstår då Win7. Kan någon ge mig en snabbkurs i hur jag sedan installerar skiten på ett vettigt sätt utan massa tomtetabbar (vilket jag förmodligen ändå kommer att göra) Dock har jag hela mitt liv i googel kalender och behöver en snabbväg dit. Men det får väl bli som Dev säger genom bokmärke Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 5 Februari , 2011 Rapport Share Postad 5 Februari , 2011 TjohoGrunderna är fixade, mao mailen Nåja lite till har jag lärt mig även om jag inte hunnit leka med den idag, abstinensen har varit grym Nu är Vmfusion nerladdat, återstår då Win7. Kan någon ge mig en snabbkurs i hur jag sedan installerar skiten på ett vettigt sätt utan massa tomtetabbar (vilket jag förmodligen ändå kommer att göra) Dock har jag hela mitt liv i googel kalender och behöver en snabbväg dit. Men det får väl bli som Dev säger genom bokmärke Minns inte exakt, men inte så svårt. Minns dock inte om du kan ändra partions-storleken i efterhand, så tänk på att ge partionen dugligt med utrymme och inte snåla med 30gb. Det har jag tyvärr gjort, så lite tajt om utrymme, och orkar inte installera om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 6 Februari , 2011 Författare Rapport Share Postad 6 Februari , 2011 Google Calendar kan du importera till programmet iCal om du vill. Men det går faktiskt att placera bokmärken i dockan, bara inte enstaka länkar, såvitt jag vet. Vmware Fusion är skitlätt. Bara starta skiten och följ guiden, typ. Hårddiskstorlek är bra att sätta rätt från början, resten kan du ändra senare vid behov. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 6 Februari , 2011 Rapport Share Postad 6 Februari , 2011 Just ja, miniklonka lite live igår. Var iväg i Kisa och spela. Riktigt trevligt folk där, delvis för att jag slapp sura över sjuka utdragningar, men huvudsakligen för att de faktiskt var genuint trevliga människor. Splittade prispengarna på 3, något jag normalt aldrig hade kunnat tänka mig, men var något så överjävligt trött och ville bara hem och slappa. Hade dessutom med mig Bubben, och han började väl bli lite kinkig. Sen var stackarna relativt jämna och motspelarna relativt passiva/tajta, så hade onekligen tagit sin tid. I var fall gött med en liten livecash, varit lite kall live ett tag, vilket kanske inte nödvändigtvis främjat bra spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 6 Februari , 2011 Rapport Share Postad 6 Februari , 2011 Då var gamla PC säkerhetskopierad, alla dj.... lösenord fixade Skulle dock ha laddat ner Win7 igår, men blev lite fundersam. Snål Crappy kom fram Ska man nöja sig med home varianten, eller ska man gå professional? En OEM eller retail? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 6 Februari , 2011 Författare Rapport Share Postad 6 Februari , 2011 Home OEM borde väl räcka för dig, men jag vet inte om du får köpa home-varianten till företaget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 6 Februari , 2011 Författare Rapport Share Postad 6 Februari , 2011 Take THAT, Chelsea! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 6 Februari , 2011 Rapport Share Postad 6 Februari , 2011 OEM helt klart, och du behöver inte mer än Home om du inte tänker tweaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 7 Februari , 2011 Rapport Share Postad 7 Februari , 2011 FEKK Jag är inte dum. Jag är idiot!!! Jag känner mig iaf som en sådan Omställningen var/är minst sagt större än jag trodde. Bara en sådan skitsak som att textdokument med tabbar och styckesindelningar ser ut som fan. Jag hittar inte de program jag vill ha, ex motsvarigheten till "winlocker" Var ska jag nu spara ner alla lösenord? Jag skulle ha CorelDraw, nähä bara en Windows version Det tar en evig tid, och tid är det ont om, av någon anledning Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 7 Februari , 2011 Rapport Share Postad 7 Februari , 2011 Får man fråga varför du köpte en Mac? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 7 Februari , 2011 Författare Rapport Share Postad 7 Februari , 2011 Lösenord: Keychain Access, finns inbyggt CorelDraw: Skulle du inte använda Adobe Illustrator? Annars: installera Windows och kör. Textdokument: Pratar vi txt eller typ doc nu? Om 1: skaffa TextMate, om 2: skaffa Microsoft Office. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 7 Februari , 2011 Rapport Share Postad 7 Februari , 2011 Jag lämnar härmed uppdraget som modd av personliga skäl. Det har varit en kort men kul tid och moddsen är ett skönt gäng som jag är glad över att ha fått träffa och lära känna. Keep up the good work! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 7 Februari , 2011 Rapport Share Postad 7 Februari , 2011 Jag lämnar härmed uppdraget som modd av personliga skäl. Iofs var det inte så förvånande. En mod som är vinnande på poker är ju en särart på pf... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 7 Februari , 2011 Författare Rapport Share Postad 7 Februari , 2011 :'( Hallå, jag har varit vinnande i sju år nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 7 Februari , 2011 Rapport Share Postad 7 Februari , 2011 Jag lämnar härmed uppdraget som modd av personliga skäl. Det har varit en kort men kul tid och moddsen är ett skönt gäng som jag är glad över att ha fått träffa och lära känna. Keep up the good work! Förbannat trist! Du kommer vara saknad. Dock hoppas jag du inte lämnar oss på forumet, utan förgyller det med ett stort antal poster. Iofs var det inte så förvånande. En mod som är vinnande på poker är ju en särart på pf... Vinnade? Du har fattat fel, det är bara jag av oss moddar som "spelar breakeven" :oops: De övriga är vinnade Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 7 Februari , 2011 Rapport Share Postad 7 Februari , 2011 Själv tycker jag ni kan ändra rubrik till "Nu är vi inte så många som suger på poker". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 7 Februari , 2011 Rapport Share Postad 7 Februari , 2011 Inte för att vara petig, men jag tror det ska vara "Exibat Ursus Sanctus". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 7 Februari , 2011 Rapport Share Postad 7 Februari , 2011 Inte för att vara petig, men jag tror det ska vara "Exibat Ursus Sanctus". Enl Google översättning blir det isf; "hon gick ut i den Helige i en björn" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts