Gå till innehåll

Moddagbok

devalanteriel

Recommended Posts

Hej mods, kan inte någon av er skapa gruppen GTO-gänget till mig? Jaaa, bra idé!

(Med anledning av http://pokerforum.nu/forum/1570118-post3941.html)

Sen kanske vi kan ha wannabe, explo, mongoexplo och livespelare som komplement till gruppen levlarmiffon!

Några veckor för sent pga byråkrati i modgruppen, men here you go: http://pokerforum.nu/forum/gto-vs-explo-etc/

Vi skulle kunna införa komplementet Slaktavfall som enbart får skriva inlägg med en punkt i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Oerhört frustrerande

Ett antal små problem har dykt upp

1/ Jag lyckas fallera med det mesta :(

2/ Msn grupper funkar inte (Vilket jag iofs hade en aning om)

3/ Får inte in Hotmailen i macmail

4/ Varför i hela helvete stänger inte programmen när man stänger dem?

5/ Varför går det inte lägga till "snabblänkar" till websidor i docks?

6/ Varför går tiden så fort när man har en ny dator?

7/ Varför är ölen slut?

Eller går allt det här, bara jag som inte fattar?

Däremot har jag redan börjat älska min "magicmouse" alla underbart roliga och smarta funktioner och "flerfinger" funktioner, mm,mm,mm

Att den dessutom är snygg, snabb gör inget alls

Länk till kommentar

Oerhört frustrerande

Ett antal små problem har dykt upp

1/ Jag lyckas fallera med det mesta :(

Ja det gör du

2/ Msn grupper funkar inte (Vilket jag iofs hade en aning om)

Det sa jag till dig förra helgen.

3/ Får inte in Hotmailen i macmail

Säg till på msn imorgon så hjälper jag dig, eller ring vetja.

4/ Varför i hela helvete stänger inte programmen när man stänger dem?

För att det inte är windows, och för att du ju faktiskt inte stänger dom, du stänger bara ner fönstret.

5/ Varför går det inte lägga till "snabblänkar" till websidor i docks?

Fråga Steve Jobs.

6/ Varför går tiden så fort när man har en ny dator?

Porr.

7/ Varför är ölen slut?

Du dricker för mycket.

Eller går allt det här, bara jag som inte fattar?

nuff said.

Däremot har jag redan börjat älska min "magicmouse" alla underbart roliga och smarta funktioner och "flerfinger" funktioner, mm,mm,mm

Att den dessutom är snygg, snabb gör inget alls

Sådär.

Länk till kommentar

Jag instämmer med bjoelle alltihop. Utöver det:

3. Hotmail är skräp, byt till något annat. :) Eller ring bjoelle. Eller skrik över msn.

4. Tryck cmd-q för att avsluta ett program och inte bara stänga det aktiva fönstret, eller gå till menyn längst upp till vänster (den som det står programmets namn på) och välj avsluta/quit beroende på språk.

5. Använd bokmärken i webbläsaren i stället, mycket bättre! :)

Länk till kommentar

Tjoho

Grunderna är fixade, mao mailen :) Nåja lite till har jag lärt mig även om jag inte hunnit leka med den idag, abstinensen har varit grym :cry:

Nu är Vmfusion nerladdat, återstår då Win7.

Kan någon ge mig en snabbkurs i hur jag sedan installerar skiten på ett vettigt sätt utan massa tomtetabbar (vilket jag förmodligen ändå kommer att göra)

Dock har jag hela mitt liv i googel kalender och behöver en snabbväg dit. Men det får väl bli som Dev säger genom bokmärke :(

Länk till kommentar

Tjoho

Grunderna är fixade, mao mailen :) Nåja lite till har jag lärt mig även om jag inte hunnit leka med den idag, abstinensen har varit grym :cry:

Nu är Vmfusion nerladdat, återstår då Win7.

Kan någon ge mig en snabbkurs i hur jag sedan installerar skiten på ett vettigt sätt utan massa tomtetabbar (vilket jag förmodligen ändå kommer att göra)

Dock har jag hela mitt liv i googel kalender och behöver en snabbväg dit. Men det får väl bli som Dev säger genom bokmärke :(

Minns inte exakt, men inte så svårt. Minns dock inte om du kan ändra partions-storleken i efterhand, så tänk på att ge partionen dugligt med utrymme och inte snåla med 30gb. Det har jag tyvärr gjort, så lite tajt om utrymme, och orkar inte installera om.

Länk till kommentar

Google Calendar kan du importera till programmet iCal om du vill. Men det går faktiskt att placera bokmärken i dockan, bara inte enstaka länkar, såvitt jag vet.

Vmware Fusion är skitlätt. Bara starta skiten och följ guiden, typ. :) Hårddiskstorlek är bra att sätta rätt från början, resten kan du ändra senare vid behov.

Länk till kommentar

Just ja, miniklonka lite live igår. Var iväg i Kisa och spela. Riktigt trevligt folk där, delvis för att jag slapp sura över sjuka utdragningar, men huvudsakligen för att de faktiskt var genuint trevliga människor.

Splittade prispengarna på 3, något jag normalt aldrig hade kunnat tänka mig, men var något så överjävligt trött och ville bara hem och slappa. Hade dessutom med mig Bubben, och han började väl bli lite kinkig. Sen var stackarna relativt jämna och motspelarna relativt passiva/tajta, så hade onekligen tagit sin tid.

I var fall gött med en liten livecash, varit lite kall live ett tag, vilket kanske inte nödvändigtvis främjat bra spel.

Länk till kommentar

FEKK

Jag är inte dum. Jag är idiot!!!

Jag känner mig iaf som en sådan :( Omställningen var/är minst sagt större än jag trodde.

Bara en sådan skitsak som att textdokument med tabbar och styckesindelningar ser ut som fan.

Jag hittar inte de program jag vill ha, ex motsvarigheten till "winlocker" Var ska jag nu spara ner alla lösenord?

Jag skulle ha CorelDraw, nähä bara en Windows version :cry:

Det tar en evig tid, och tid är det ont om, av någon anledning

Länk till kommentar

Jag lämnar härmed uppdraget som modd av personliga skäl.

Det har varit en kort men kul tid och moddsen är ett skönt gäng som jag är glad över att ha fått träffa och lära känna. Keep up the good work! :-)

Förbannat trist! Du kommer vara saknad. Dock hoppas jag du inte lämnar oss på forumet, utan förgyller det med ett stort antal poster.

:-(

Iofs var det inte så förvånande. En mod som är vinnande på poker är ju en särart på pf...

Vinnade? Du har fattat fel, det är bara jag av oss moddar som "spelar breakeven" :oops: :oops: De övriga är vinnade

Länk till kommentar