Gå till innehåll

Moddagbok

devalanteriel

Recommended Posts

• Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Va??? :shock: Han ÄR ju Dream Theater!

mm! :(

Verkar som att de andra ska fortsätta utan honom också, vilket antagligen resulterar i fiasko. Fatta så mycket bra musik man går miste om nu! Jag hade RÄKNAT med att det skulle komma fler fantastiska DT-plattor! Jag och trummisen i Stormhold satt nästan och lipade tillsammans när vi läste hans FB-meddelande.

http://www.facebook.com/mikeportnoyofficial?ref=ts&v=wall#!/notes/mike-portnoy/mike-portnoy-leaves-dream-theater/137362372974878

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen skitkul igår, framför allt att träffa så många nya människor (49 st närmare bestämt...). Blir ju lite utmaning att försöka minnas tillräckligt många för att inte verka oförskämd (jag har uselt namnminne och när man skakar hand och frågar vad nån heter för tredje gången...), och det blir ju inte lättare av att namn och pf-nick sällan har nåt gemensamt. Man blir ju lätt stirrig efter ett tag, men skitkul och -trevligt igår, verkligen!

Kul också att 3 av 4 startande modds (inte crappy) tog sig till FT. Men jag vet inte om man kanske snarare ska det som ett misslyckande att 1 av 4 startande modds (crappy) inte tog sig till FT...? 8-)

I bilen på väg till turren då jag pratade med genomtrevlige m1978 slog det mig också att det var första liveturren någonsin för mig. :shock: Ok, jag är ingen turremänniska, men ändå... Men det lär bli fler. Ska börja med att försöka använda min 320-token på PAF till SM.

Länk till kommentar

Kul också att 3 av 4 startande modds (inte crappy) tog sig till FT. Men jag vet inte om man kanske snarare ska det som ett misslyckande att 1 av 4 startande modds (crappy) inte tog sig till FT...? 8-)

Hörrruduuduu Du fuskade och var nykter :evil:

FakeEdit: Förbannat roligt att träffas, också förbannat bra spelat av övriga modds, WP!

Länk till kommentar

Blir ju lite utmaning att försöka minnas tillräckligt många för att inte verka oförskämd (jag har uselt namnminne och när man skakar hand och frågar vad nån heter för tredje gången...)

Då är vi tre om det... Brukar inte heller komma ihåg namn och får försöka klura ut vad den ena och andre heter genom at smyglyssna.

Ska börja med att försöka använda min 320-token på PAF till SM.

Killkillkill!!! Ska lira den jag med.

Jag är den som glatt synar en 100BB-bet med T8ds och liknande och som åker ut först.

Länk till kommentar

Hörrruduuduu Du fuskade och var nykter :evil:

FakeEdit: Förbannat roligt att träffas, också förbannat bra spelat av övriga modds, WP!

Desamma, tack! Hade förresten med mig en genial bounty, nämligen två st 10%-iga bira. Planen var ju att busta tidigt för att sen spela cg. Då skulle den som fick bountyn tänka "hmm vad är det här för spännande öl?", smaka, dricka upp och strax sitta hos mig, något fullare, vid cg-bordet. Nu höll ju inte den planen riktigt eftersom jag klarade mig alldeles för länge, och när jag åkte ut hade jag glömt bort det, men ludvvig: jag har två bira som du kan få vid nästa tillfälle! :-)

Killkillkill!!! Ska lira den jag med.

Jag är den som glatt synar en 100BB-bet med T8ds och liknande och som åker ut först.

Tror jag ganska snabbt greppar vem som är du. :-) Sorry för att jag skickade dig till rebuy förresten, men det var väl bara en fråga om vem av oss som skulle bli bödeln.

Hahaha, skönt att du kallar T8 off för T8ds. Fan va bra! :lol:

Länk till kommentar

Inflytt i lördags... lägenheten är helt nikotinskadad, vilket vi visste, och blir inte klar förrän om 7-8 arbetsdagar till eftersom det krävs minst två omgångar spärrgrundning. Hyresvärden har fixat en jävla massa grejer gratis åt oss, så de ska ha cred för det iaf - vi har fått i princip allt vi pekat på. Troligen blir det mer eftersom även köksskåp, garderober och klädkammare verkar behöva samma behandling eller bytas ut.

Nätet är inte heller inkopplat, tar också 1-2 veckor till (vilket är vansinnigt mtp att det är 100/100 fiber och jag vet att supporten har direktaccess till nätet eftersom jag gjort konsultuppdrag åt leverantören). Så nu sitter jag med laptop i köket via 3g-tethering på iPhone, som min fru tappade i golvet i går så att displayen krossades och behöver bytas ut för en sisådär 1400 kr.

Heja mig! :)

Fast hon kom in som reserv till barnmorskeprogrammet i Crappytown iaf, så vi är glada ändå.

Länk till kommentar

Tror jag ganska snabbt greppar vem som är du. :-) Sorry för att jag skickade dig till rebuy förresten, men det var väl bara en fråga om vem av oss som skulle bli bödeln.

Hahaha, skönt att du kallar T8 off för T8ds. Fan va bra! :lol:

Greppade dock inte vem du var... Vet bara att du inte nickar zsagabor1 eftersom det är en hona.

Är det rebuy i en turre är det dumt att inte använda det ;).

Sen ds, unsuited nonconnectors och andra liknande pokertermer är tydliga tecken på Omahaskada. :)

Länk till kommentar

Jag var den med Ozzy-tröja som synade din push på floppen med mellanparet. :-)

Tyvärr kunde jag inte spela SM-satten igår pga innefrusen token.

Men Grattis jm, såg att du klonkade! :-)

Mellanpar brukar vara ultranuts mot mig... ;-}

Rena rama miraklet att jag klarade mig i så lång HU.

För övrigt är det alldeles för lite heavy metal i den här dagboken nuförtiden:

Länk till kommentar

Mellanpar brukar vara ultranuts mot mig... ;-}

Hade det på känn... ;-)

Förresten, släng upp en spotifyplaylist på dina top 20 bästa metallåtar!

------

Idag har bricknyckelsystemet (vad heter det???) till bilen pajat (den är rätt nödvändig för att få bilen att starta, så det blir bogsering till verkstad).

Ett par timmar senare dog mobilen (och jag har precis fått mitt fasta abonnemang annullerat).

Jag känner mig rätt oskyldig till båda dödsfallen, trots att jag den senaste tiden tänkt tanken att jag vill byta ut båda två.

De befann sig bägge i Hallsberg i helgen så det kanske är nåt virus därifrån.

Den där kopparbergs special brew på 10% är faktiskt rätt god!

Länk till kommentar

Behöver ny bil. Nån som har erfarenhet av Honda CR-V?

Helt ok imo enligt en kompis som har en sån. Jag är dock otroligt nöjd med vår Huyndai Santa Fe. Köpte den ny 05 och den har nu rullat 12K mil utan att jag behövt lämna in den för någonting! Inte ens nya bromsbelägg har behövts.

Dessutom är det hyffsat billig servicekostnad samt billiga reservdelar.

Länk till kommentar

Förresten, släng upp en spotifyplaylist på dina top 20 bästa metallåtar!

Får ta och fixa Spotify först. Dessutom skulle det var lättare med 200 än 20 låtar.

Några favoritband:

-Accept - absoluta all-timefavorit, älskar deras dubbla elgitarrer

-Anthrax

-Children Of Bodom

-CMX

-Cradle Of Filth

-Deathstars

-Dimmu Borgir

-Hanoi Rocks

-Helloween

-Klamydia

-Lordi

-Metallica (tills mitten av 90-talet)

-Ozzy / Black Sabbath

-Nirvana

-Pain

-Sepultura

-Slayer

-Twisted Sister

-Venom

-YUP

Dundrar in med 3 låtar från CMX, Klamydia och YUP eftersom de flesta inte riktigt har koll på den biten (förutom för kanske Xeroxfin som säkert krökat ner hela Klamydia ett antal gånger ;-})

Fick antränga mig lite faktiskt för att hitta låtar där man inte behöver kunna språket/läten.

Hade gärna velat ta Klamydias "Kråklund Pojkar" som är på svenska men har gjort bort mig på forumet tillräckligt många gånger redan och låten kunde misstolkats liiiite särskilt såhär vid valdags....

Länk till kommentar

Hittills har han gapat i 20min för dessa händer :)

Mycket fittunge, horunge och liknade.

Jag har aldrig någonsin blivit så utskälld, det blev riktigt roligt

Han är knapp i båda btw

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($995)

BB ($2,142)

UTG ($1,118)

Hero ($936)

BTN ($445)

Dealt to Hero T:club: J:heart:

fold, Hero raises to $17.50, BTN calls $17.50, SB calls $15, fold