Gå till innehåll

Moddagbok


devalanteriel

Recommended Posts

Hahaha, crappy är en tvättäkta svenne. :-) Men jag förstår och resonerar lika ibland jag med när det gäller restauranger utan anseende. Jag tänker så här: är de sura redan från början och man klagar, så räknar jag med en loska i såsen eller ollad köttbit när jag får ny tallrik. Hellre stirrar jag på en skosula, lämnar utan att dricksa och kommer aldrig åter och talar om det för alla jag känner. Men får man en bra kontakt med personalen och kan framföra sitt klagomål på rätt våglängd sas, då har jag inga problem att säga till.

 

Tack du skrev det jag tänkte :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ett tips på biografi är annars IB-agenten Gunnar Ekbergs "De ska ju ändå dö".

Ja den vill jag läsa. Arne Lemberg hade väl också skrivit en bok?! Peter Bratts ska jag dock läsa.

Men det roliga med Guillou är att han skriver fantastiskt bra, han är så härligt sarkastisk (vilket ju också hör till en av hans negativa egenskaper).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nån är intresserad av mitt golfäventyr kan jag berätta att min fadderrunda idag över 18 hål gick åt h-e.

Jag ska inte skylla på att jag bara hann sova 4 timmar (gick upp 5.25 imorse), att jag inte fixade att trycka i mig frukost, att jag aldrig sett banan tidigare och att solen brände sönder halva mitt ansikte (jag ser väldigt skum ut i spegeln nu), gav mig vätskebrist och säkert solsting. Jag är helt enkelt usel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajajaj Björn.

 

Det är därför man inte spelar golf.

Golfare hävdar att det är så lugnt och avkopplande att spela golf, en liten skön promenad i skogen i det fina vädret.

 

Pfftssss

För det första öppnar sig alltid himlen när du är som längst bort från klubbhuset

Har det då gått riktigt illa i spelet innan, är det självklart ett åskoväder som tvingar dig att gå/springa tillbaka till klubbhuset. Som alla vet blåser det oftast och alltid på golfbanan så paraplyet är sönder sedan förra gången. Synd bara att du glömde skaffa ett nytt i shopen som du tänkt.

När du är nästan framme vi klubbhuset lugnar det ner sig något.

Ni bestämmer er för att i alla fall spela sista hålet.

Stressad och annfådd med puls på 160, slicar du ut den på närliggande bana, ropar Fore

Men det uppmärksammas inte av klubbens tjurigaste och stendöva gamla gubbe. Han skäller ut dig efter noter, du ber stammande om ursäkt och försöker förklara. Gubbens hustru som hör bra, håller med dig. Så hon får sig en skopa också

- Du borde ropa så alla hör dj... livsfarliga amatör.Jag ska anmäla dig och du håller käft kärring

Ni går tillbaka till tee, det är trotts allt för ovanlighetens eller pga av åskan som mullrar lite i bakgrunden ingen kö.

Så ni slår ut igen, fnissar lite och säger.

-Den första var en pilsner boll va?

Kanon träff. Woho. Skiten hamnar visserligen i en vattenpöl på 5 *5 meter.

Men va fan det är ju lägesförbättring, du är redan blöt in till kallingarna så du trampar ut och hämtar din sista boll (De övriga har du lagt i div. hinder under de första 8 hålen)

Lägesförbättrar, vafan det är ju mua så det blir ingen plikt. Polarn är lite längre bort så du lägger bollen snyggt och använder en liten tuva som pegg :oops:

Andra (hmmftt fjärde) slaget sitter perfekt upp, precis jämte green. Woho du har aldrig gjort par på det hålet, nu djävlar.

Bollfan har pluggats ordentligt i det blöta. Tjurgubben som sett vad som hänt, eller rent av trampat ner bolluslingen djupare. Ropar högt så alla i klubbhuset hör

-Laga nu för fan nedslagsmärket, djävla idiot. Du ska inte få vara på en golfbana.

När du kommer in till omklädningsrummet senare hör du hur han drar sin story för allt och alla om hur farlig du är och att du inte borde få vara på hans bana. Han är nämligen ordförande och han ska........

 

Nåja nu återstår det bara en eller högst två puttar, shit tänk om du kan sänka den för birdie!

Du torkar rent bollen, kryper runt i det blöta som den värsta T Woods, nu djävlar ska den i!

Din polare som plockat upp sin boll, gör dig uppmärksam på att nu är det kö bakom dig, de har börjat vifta lite. Regnet har nämligen återkommit i fullstyrka.

Men va fan nu ska bollen i.

Pffttsss du slår den 1 meter kort. Polarn försöker förtvivlat dölja ett fniss/gapskratt. Du börjar steam lite, det pyser lite ur öronen. Hela klubbhuset och alla som precis kommit in från den tidigare tävlingen har ögonen på dig

Men va fan par är bra nog -i med dig bolldjävel, nu ska den fan i mig inte bli för kort iaf.

Du är nu så stressad, det regnar som fan, mullret har ökat och polar går/springer bort mot klubbhuset för att söka skydd, att du inte kollar bollbanan ordentligt.

Du slår till bollen hårt och distinkt, ser perfekt ut, du höjer klubban med ett vrål

Jaaaaannneeeeejjj vafan hände? Det var ett nedslagsmärke fem centimeter framför hålet, säkert tjurgubbens, alla vet att han inte lagar sina nedslagsmärken.

Bollen viker av, går i hålkant, gör en koppsnurr eftersom den är så hårt slagen och lägger sig stilla och lungt en decimeter från hål

Nu kokar det över.

Du klappar till bolldjäveln, slår en rejäl tova i green, bollen flyger snyggt och prydligt in bland borden på uteserveringen där klubbens oldboys sitter.

Det är din sista boll, och en dyr djävel osm du egentligen inte tänkt spela på föränn du är bra nog. Du luffsar in i bland borden, stirrar ner i backen. Det är helt dödstyst. Ingen säger något. Pulsen slår, det pulserar i ansiktet susar i öronen.

Tar bollen går tillbaka till vagnen som du glömt vid green, rycker tag i handtaget och hjulet ramlar av.

Du lyfter konkar bär släpar av den av banan fram till omklädesrummet, hör va tjurgubben/ordförande säger och exploderar.

Du knuffar till honom, han ramlar och du ställer dig över honom, pekar finger åt honom talar om för honom att du är ta mig fan moderartor på PF.nu (vad nu det har med saken att göra) Och han ska bara hålla käft.

 

 

 

På tisdag ska du till klubben för extra medlemsmöte ang ditt medlemskap Svenska golfförbundet är också där.

På fredag ska du till polisen för förhör ang misshandel av golfklubbens tjurgubbe/ordförande tillika kommunensdelsnämdens ordförande där du bor.

 

Good Luck :mrgreen:

 

Mvh

SGF

 

 

 

FakeEdit: Behöver jag säga att jag slutat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dricksade 5% :) Som en markering.:twisted:

 

Anledningen till att jag inte sa till, var framförallt ointresset och det uttråkade sätt serveringen gick till.

Normalt får man frågan med jämna mellanrum får frågan

-Smakade allt bra, önskas något mer? Var vinet till belåtenhet? osv.

Här var det inte ett ord, de ställde fram maten, lät oss ta besticken och servetter själva och tittade aldrig mer åt oss.

Iaf inte efter det att jag plockat ut senan ur munnen

Jag tror inte jag hade kunnat säga till ens om jag försökt. De höll sig undan

 

Nä det är dumt att skapa konflikter :mrgreen:.

 

Råkade ut för samma sak för några år sedan på en krog i just Borås (kommer dock ej ihåg namnet). Fast jag jagade serveringspersonalen in i köket för att "vänligt" påtala att man brukar fråga gästerna om maten smakade bra efter en liten stund. När de då frågade svarade jag ärlig som jag är:- Nä den hade inte ens min katt som jag inte har ätit upp under pistolhot.

Vadhände då? Jo kocken tittade konstigt på mig och sa: - Vad förväntar du dig. Att vi ska servera mat likvärdig med en 3-stjärning restaurang.

Varpå jag svarade: - Nä, men i alla fall bättre mat än vad soptippen erbjuder.

 

Slutade med att jag betalade en av 2 portioner, ingen dryck och ingen dricks.

Det sista servitrisen sa när vi gick: -Välkommen tillbaka.

Då vände sig frugan om i dörren och sa: - Ska komma ihåg det när jag blir självmordsbenägen.

 

Hurra för restaurangerna i Borås :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semestern är över, och jag är tillbaka på jobbet (just nu är jobbet köksbordet, men hur som). Det är bara att gå ned i parterr och börja ta stryk igen alltså.

 

Det kommer att bli en spännande höst, förhoppningsvis med lite roliga resor för rapportering, och en del schyssta ideer till PSE.

 

Tänkte också jag skulle hinna med det egna spelet en del. Jag har spelat lite 135-manna Rush-turrar på FTP med varierat resultat, och sen har jag börjat grinda superturbo-sng's på Entraction. Kör primärt $5.50 och några $11. Har inget direkt sample att visa upp än så länge, men när jag närmar mig tusenstrecket kanske jag visar upp någon form av statistik.

 

Har ni ideer, synpunkter eller frågor om PF och Poker.se? Förslag på frågor till vår panel? Önskemål om intervjuoffer? Samarbeten? Nya projekt? Hör av er till mig. Antingen via PM här, direkt i DB:n eller via mail erik(at)poker.se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte helt hundra på att chatfunktion skulle främja aktiviteten på PF.

På den tiden jag föreslog det var det som ett förslag för att minska OT och trams (dvs flytta det från trådarna till chatten). Men jag tror, halvt spontant utan att ha tänkt igenom det särskilt just nu, att det säkert också skulle skapa lite mer dynamik på forumet och därmed trafik. Däremot blir det ju lite mer svårmoddat, men censur går ju och retroaktiva straff säkert också (funktionen bör ha utvecklats sen jag hängde på forum med chatfunktioner/shoutbox).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm varför har jag så djävla svårt att ge fisken kred för en bra hand?

 

Obegripligt att jag alltid förlorar de stora potterna mot passiva synstationer

Jag lär mig uppenbarligen aldrig. De synar oavsett hur staka de är.

 

Att jag dessutom ger honom repet gratis gör inte min ilska mindre

Tomte Crappy

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

Hero ($872)

BB ($995)

UTG ($582)

CO ($298)

BTN ($970)

 

Dealt to Hero K:diamond: A:spade:

 

UTG raises to $17.50, fold, fold, Hero raises to $57.50, fold, UTG calls $40

 

FLOP ($120) T:spade: A:heart: Q:club:

 

Hero bets $90, UTG calls $90

 

TURN ($300) T:spade: A:heart: Q:club: 8:club:

 

Hero bets $150, UTG calls $150

 

RIVER ($600) T:spade: A:heart: Q:club: 8:club: 5:diamond:

 

Hero checks, UTG bets $285 (AI), Hero calls $285

 

Hero shows K:diamond: A:spade:

(Pre 71%, Flop 36.7%, Turn 22.7%)

 

UTG shows A:diamond: T:diamond:

(Pre 29%, Flop 63.3%, Turn 77.3%)

 

UTG wins $1,155

 

Ja jag kan knappast folda när jag väl fattar vad som hänt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ingen av er spelade konstigt eller fel. Ganska standard eller?

 

Nja jag skulle vilja sett ett större bett av mig på turn och hade jag varit fi hade jag slagit om på turn, finns för många skrämkort som kan komma på river

 

Edit: dessutom vad ska C/S vara bra för där?

Ska jag ändå syna vilket jag måste kan jag väl lika gärna skicka in det som en bluff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Begav mig till Aqvas nya lokaler igår för att spela rankingturneringen. Vi blev 24 startande i freezeouten som kostade 280 sek att spela. Aqva är en rolig klubb på det sätt att det är ett enormt spektra av spelare även i turneringarna på de lägre nivåerna. Det övre skiktet i klubben (sett till spelkvalitet, nivå och meriter) står sig väl även på det nationella planet.

 

Nåväl, efter den sedvanliga tomtetimmen var jag nere under 20BB och var hemma på trygg mark kunde börja spela sit and go-poker. Det är inte lätt för oss som inte har huvudet för djupstackspel ;-)

 

Harvade sedan i fyra timmar med kort stack, stoppade in pengarna tre, fyra gånger med hyggligt gott resultat (försökte att inte vänta för länge för att ha lite f.e.). Det blev finalbord, och när vi nådde bubblan satt jag med 6.5 BB, vilket väl var något av en miss jag skyller på passivitet, när jag hittade AKs på knappen. Co (som f ö har flera finalbord från EPT på meritlistan :shock: ) öppnar med 3 BB, och jag ställer. Instasyn av honom som viker upp två damer. Floppen kommer KTx, och det ser plötsligt väldigt bra ut. Turn är en nia, och då kommer jinxen från mitt ressällskap Koivu som rök först i turren. Han har väntat fyra timmar på mig, och säger nu "Det kan ju komma en knekt också".

 

Jo, det kan ju det....

 

Ridå och ut. Nåväl, det var en trevlig kväll, och Aqvagänget ska som vanligt ha grym cred.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

crappy, du har en del fel i ditt tankesätt i AK-handen.

 

Tycker Fi spelade finfint.

 

Ok jag är villig att lära. Jag inser att mina luckor är oerhört stora. Dessvärre är de nog tom. större än vad jag vill inbilla mig :oops:

 

Mitt resonemang runt det hela är, enkelt och på n00b nivå.

Jag ville haft ett större bett av mig för att förhindra eller iaf göra det dyrt för draghänder.

Själv hade jag som sagt slagit om på turn med fi's hand eftersom jag är rädd för alla skrämkort. Iofs kan han kanske inte fi folda heller oavsett vad som kommer?

 

Hmmmmm Fi sizade in stacken perfekt mot mig?

 

Edit: Jag gav honom helt enkelt repet i lagom längd och färdigknutet? Det var bara för fi att öppna luckan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...