bigdwarf Postad 23 Juni , 2010 Rapport Postad 23 Juni , 2010 Jag har antagligen dom sämsta möjliga alternativen i min MB. euro-sajt, tar ut till $-MB för att sedan ta ut i sek till mitt bankkonto. Idag fick jag in mina 4198€ jag tog ut från eurositen, mitt saldo var då 5019$ men när jag räknar efter borde det legat på ca 5193$ med dagens kurs. Har dom verkligen rätt att hustla undan så mkt pengar med deras värdelösa växlingskurser? Sen har dom även mage att ta avgiften på 2 dullars/uttag. Finns det någon bättre e-wallet än denna? Lr hur kommer man undan problemet? Hörde att man kan få vip...hur mkt måste man då omsätta? Återstår väl bara att se hur mkt man få ut i sek nu av lallarna... Citera
Cyntax Postad 23 Juni , 2010 Rapport Postad 23 Juni , 2010 Om du ska ändra valuta på ditt MB-konto måste du skapa ett nytt MB-konto (annan epostadress) och sen mejla supporten och be dem flytta över limiten mm. Mejla före och berätta vad som är på G. Om man omsätter mycket (över 100k kr i månaden tror jag det är iaf) och blir VIP så kan man faktiskt ha ett MB-konto med flera valutor. Mejla supporten och fråga hur mycket du måste omsätta. Säg att du spelar mycket poker och är less på Neteller. Då blir de glada. Citera
heltok Postad 23 Juni , 2010 Rapport Postad 23 Juni , 2010 Har dom verkligen rätt att hustla undan så mkt pengar med deras värdelösa växlingskurser? gjorde snabbt överslag, kursen är väl samma på svenska banker etc. försök minimera antalet växlingar. varför mellanlanda på moneybookers från din eurosite? kör en bankwire direkt imo. Citera
bigdwarf Postad 24 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2010 gjorde snabbt överslag, kursen är väl samma på svenska banker etc. försök minimera antalet växlingar. varför mellanlanda på moneybookers från din eurosite? kör en bankwire direkt imo. Jo det borde väl det absolut bästa isf, bara att man använde moneybookers för att det var smidigt utan att ens tänka på att kurserna sög. Så tack för tipset. Citera
bigdwarf Postad 24 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2010 Om du ska ändra valuta på ditt MB-konto måste du skapa ett nytt MB-konto (annan epostadress) och sen mejla supporten och be dem flytta över limiten mm. Mejla före och berätta vad som är på G. Om man omsätter mycket (över 100k kr i månaden tror jag det är iaf) och blir VIP så kan man faktiskt ha ett MB-konto med flera valutor. Mejla supporten och fråga hur mycket du måste omsätta. Säg att du spelar mycket poker och är less på Neteller. Då blir de glada. tror jag kör på heltok:s idé, verkar smidigare...får man även ut pengarna snabbare. Citera
León Postad 24 Juni , 2010 Rapport Postad 24 Juni , 2010 Ganska enkelt att bli VIP. Gör en överföring på 5k euro till valfri sajt så blir du VIP förutsatt att du mailat och frågat dom om det innan. Väl som VIP är mb grymt. Jag har ICA Banken också och cashar ut dit. Har bett mb att skicka alla uttag i ursprungsvalutan, dvs att dom inte växlar till SEK åt mig, utan skickar pengarna i $/€ så får ICA sköta växlingen. Och ICA tar ingen växlingsavgift alls, dock tar dom en avgift på 100 kr för mottagna pengar från utlandet. Men 100 kr är ingenting jämfört med vad 1-2% (växlingsavgift) på några k $/€ är. Citera
bigdwarf Postad 24 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2010 Ganska enkelt att bli VIP. Gör en överföring på 5k euro till valfri sajt så blir du VIP förutsatt att du mailat och frågat dom om det innan. Väl som VIP är mb grymt. Jag har ICA Banken också och cashar ut dit. Har bett mb att skicka alla uttag i ursprungsvalutan, dvs att dom inte växlar till SEK åt mig, utan skickar pengarna i $/€ så får ICA sköta växlingen. Och ICA tar ingen växlingsavgift alls, dock tar dom en avgift på 100 kr för mottagna pengar från utlandet. Men 100 kr är ingenting jämfört med vad 1-2% (växlingsavgift) på några k $/€ är. wow...det lät rätt schysst, får ta å kika på det. thanks!! Citera
upandcoming Postad 24 Juni , 2010 Rapport Postad 24 Juni , 2010 gäller en gång vip alltid vip eller måste man göra stora transfers kontinuerligt? Citera
León Postad 25 Juni , 2010 Rapport Postad 25 Juni , 2010 gäller en gång vip alltid vip eller måste man göra stora transfers kontinuerligt? Dom säger att man måste göra €5k överföringar var 30 dag, men vad jag märkt så håller dom inte så hårt på det. Gått över 30 dagar för mig några gångar utan att jag gjort någon överföring alls, och dom har inte klagat på mig ännu. Citera
Magnus021 Postad 27 Juni , 2010 Rapport Postad 27 Juni , 2010 är det nån annan som fått Your user ID - MUST BE PROVIDED! när ni försöker göra banktransfer...behöver man skicka in foto på sig pass/körkort. Har emailat deras support men dom är sega på att svara. Har aldrig använt moneybookers förut. Mvh Magnus Citera
bigdwarf Postad 27 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2010 är det nån annan som fått Your user ID - MUST BE PROVIDED! när ni försöker göra banktransfer...behöver man skicka in foto på sig pass/körkort. Har emailat deras support men dom är sega på att svara. Har aldrig använt moneybookers förut. Mvh Magnus ja det måste du Citera
Magnus021 Postad 27 Juni , 2010 Rapport Postad 27 Juni , 2010 Du har ingen aning om till vilken mail? jag har hittar ingen på sidan Citera
Recommended Posts