Gyre Postad 7 Juni , 2005 Rapport Postad 7 Juni , 2005 Är relativt ny på NL, har kanske spelat ett par tusen händer tidigare men känner att jag har koll på det mest grundläggande. Är lite fundersam om hur jag ska spela efter omslaget på floppen. Bordet är ganska löst och inte så mycket höjningar preflopp. 0/0 TexasHTGameTable (NL) - Tue Jun 07 10:48:25 EDT 2005 Table Table 37347 (Real Money) -- Seat 1 is the button Total number of players : 10 Seat 1: FredGarven77 ( $22.85) Seat 2: Sharky_au ( $8.69) Seat 3: badger44 ( $29.45) Seat 4: KK_Holdup ( $28.8) Seat 5: johnnyr371 ( $6.5) Seat 6: MIX__ ( $10.75) Seat 7: JoeStacks ( $17.2) Seat 8: HERO ( $36.4) Seat 9: danieaj0 ( $48.82) Seat 10: F_Redl ( $25) Sharky_au posts small blind (0.1) badger44 posts big blind (0.25) F_Redl posts big blind (0.25) ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 7c, 7d ] KK_Holdup folds. johnnyr371 folds. MIX__ calls (0.25) JoeStacks calls (0.25) HERO calls (0.25) danieaj0 calls (0.25) F_Redl checks. FredGarven77 raises (0.5) to 0.5 Sharky_au folds. badger44 calls (0.25) MIX__ calls (0.25) JoeStacks calls (0.25) HERO calls (0.25) danieaj0 calls (0.25) F_Redl folds. Inte så mycket att säga, ett löst bord och jag förväntar mig ett par limpar till, att syna mini-raisen är ju inget snack. ** Dealing Flop ** : [ 9h, 7h, As ] Pott 3.35$ Floppen är ju trevligt, dock både steg och färgdrag. badger44 bets (1) MIX__ folds. JoeStacks calls (1) HERO raises (3) to 3 danieaj0 folds. FredGarven77 raises (5) to 5 badger44 folds. JoeStacks folds. HERO raises (32.9) to 35.9 HERO is all-In. FredGarven77 folds. Höjer för att bygga pott och göra det lite dyrare för drag att syna, när jag sedan blir återhöjd av preflopp höjaren trycker jag in, han har här 17$ kvar i stacken och potten är på ~13$. Det jag inte vet är hur jag ska spela efter hans omslag. Eftersom han höjde preflopp är det troligt att han har träffat esset här, och då kanske det bästa vore att syna hans omslag och försöka få in en check-rais på turn då man troligtvis skulle få in hela hans stack där om han betade ut. Samtidigt blir det svårt att få betalt om ett tredje hjärter kommer på turn, det är ju inte heller omöjligt att han sitter på AKs i hjärter. Citera
alve Postad 7 Juni , 2005 Rapport Postad 7 Juni , 2005 Om du ändå ska raisea flop tycker jag du skall raisea minst pott, för att skydda mot alla drag. Din raise avslöjar din hand men ger ganska bra odds. Syna till pre-flop raisearen är farligt men kan löna sig. Ett A skulle kunna få honom att betta. Men i och med alla drag tycker jag du skall raisea pott på flop. Sen om han raisear tillbaka är det ju bara att ställa in och hoppas han har ett A och är villig att syna. Syna hans höjning och check-raisea turn känns risky. Om fi är på semi-bluff och du checkar när ett kort som inte träffat dragen landat kommer han förmodligen att ta sitt gratiskort. Om dragen fyller blir det problem på turn . Händer som är villiga att ge action tror jag ger action på floppen också. Händer du slår som ger action är väl TP och två par dom får du action av på flop. Set slår dig och ger action på flop, sånt får man ta i så fall. Citera
Stoneburg Postad 7 Juni , 2005 Rapport Postad 7 Juni , 2005 Helt rätt spelat. Har du tur får du syn av A eller färgdraget, men det gör ju inget om alla lägger sig eftersom potten redan är rätt stor.Allt annat än en re-raise är ju att "slowplaya" och det tycker jag inte du ska göra på en dragvänlig flop när det redan finns en hel del pengar i potten. Citera
Recommended Posts