JohanLj Postad 10 Juni , 2010 Rapport Share Postad 10 Juni , 2010 Han kanske tänker på melatonin. Lite oroväckande att man går på något som man inte vet vad det är under flera år dock. +1 Var ett tag sedan + Tror inte man behöver vara särskilt orolig när det skrivs ut av sahlgrenskas sömnlab. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 10 Juni , 2010 Rapport Share Postad 10 Juni , 2010 +1 Var ett tag sedan + Tror inte man behöver vara särskilt orolig när det skrivs ut av sahlgrenskas sömnlab. Aha,ok. Jo, kanske inte, men jag skulle absolut vetat lite mer än vad som står på förpackningen iaf. Sen kan man iofs förväxla namnen ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XarsioN Postad 11 Juni , 2010 Rapport Share Postad 11 Juni , 2010 Den enda substans som jag känner till som bevisligen i kliniska tester ökat människors prestationsförmåga på tex IQ-test och ger ökad skärpa och minskar sömnbehov och dessutom i studier av patienter som använt preparatet i ca 3 års tid inte visat några tecken på att vara beroendeframkallande eller toleransframkallande så att dosen behöver ökas efter vart är Modafinil. I sverige är Modiodal den vanligaste medicinen som innehåller den aktiva substansen Modafinil. Modafinil används på experimentstadiet av specialstyrkor (tex främlingslegionen) för att kunna hålla sig vaknen i flera dagar i sträck. Modafinil togs från början fram som ett alternativ till amfetamin och för behandling av narkolepsi. idag skrivs det ut ganska ofta i USA till skiftarbetare och chaufförer som är trötta på jobbet. Skrev fritt ur minnet vad jag kom ihåg så jag reserverar mig för eventuella fel, men sök på Modafinil eller Modiodal så kan ni göra er egen research. Röka braj, kröka och snorta kola lär knappast öka +ev in the long run. Förre Har faktist testat det (För poker sammanhang) blev väldigt besviken. När jag tog dom när jag var klarvaken(Mest för att öka skärpan) märkte jag inte några förändringar alls, enda gången jag kände skillnad var om jag varit vaken ett par timmar längre än vanligt men det var marginella förbättringar vem vet, kanske jag fick nå djävla blufftabletter eller något men var på karta osv..Fick det inte från sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts