Gå till innehåll

Bankrulle för att försörja sig på poker?


Sargon

Recommended Posts

Jag undrar lite över hur stor bankrulle som kan vara lämpligt vid försörjning av poker. Just nu är poker min enda inkomstkälla. Jag spelar för tillfället NL 1/2 och har en bankrulle på ca 8000 e. Jag tar ut pengar när jag behöver och har för tillfället inget behov av att ta ut pengar på ett antal månader framöver. Grejen är att jag börjar fundera på att snart testa att gå upp och spela 2/4 eftersom jag känner att jag som spelare borde klara av det och att jag är lite mätt på 1/2, som visserligen går väldigt bra men jag vill gärna klättra uppåt både i inkomst och i pokerfärdightet. Så hur stor rulle tycker ni jag ska ha inann jag går upp och kör 2\4 när jag har poker som min försörjning?

 

 

* RP - Matteprof *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog att du kan skotta lite på 2/4. Viktigt är väl då att du efter skottningen (säg 1000-2000 händer) analyserar själva spelet. Ser du att du är en vinnande spelare kan du ju köra på den nivån, men genast rygga tillbaka om du backar under 3000bb för din nuvarande, dvs om du skulle backa 5 inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog att du kan skotta lite på 2/4. Viktigt är väl då att du efter skottningen (säg 1000-2000 händer) analyserar själva spelet. Ser du att du är en vinnande spelare...

Tyvärr kan man nog inte se det på 1000-2000 händer.

Däremot kan man ju använda en "stop-loss" (för att använda tradingtermer) och bestämma att man avbryter försöket på den högre nivån om man förlorar exempelvis 10 % av bankrullen. På så sätt kan man ju testa den högre nivån utan att ta någon stor risk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog att du kan skotta lite på 2/4. Viktigt är väl då att du efter skottningen (säg 1000-2000 händer) analyserar själva spelet. Ser du att du är en vinnande spelare...

Tyvärr kan man nog inte se det på 1000-2000 händer.

Man kan nog helt klart se trenden av spelet... Gåtr man back då så borde man sluta eller gå ner i nivå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog att du kan skotta lite på 2/4. Viktigt är väl då att du efter skottningen (säg 1000-2000 händer) analyserar själva spelet. Ser du att du är en vinnande spelare...

Tyvärr kan man nog inte se det på 1000-2000 händer.

Man kan nog helt klart se trenden av spelet... Gåtr man back då så borde man sluta eller gå ner i nivå...

 

Om man ska tro mina siffror i plantskolan så betyder inte 1000-2000 händer ett jota.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog att du kan skotta lite på 2/4. Viktigt är väl då att du efter skottningen (säg 1000-2000 händer) analyserar själva spelet. Ser du att du är en vinnande spelare...

Tyvärr kan man nog inte se det på 1000-2000 händer.

Man kan nog helt klart se trenden av spelet... Gåtr man back då så borde man sluta eller gå ner i nivå...

 

Du kan omöjligtvis läsa ut något intressant alls ur det faktum att du vann eller förlorade under 2000 händer. Det är inte ens en fis i världsrymden. Även för en av världens bästa spelare torde nära på vart tredje block om 2000 händer visa honom som en förlorare.

 

Däremot kan en skicklig spelare detaljgranska händerna och avgöra om du är en vinnande spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot kan en skicklig spelare detaljgranska händerna och avgöra om du är en vinnande spelare.

 

Jo, det var det jag menade. 1000-2000 händer borde vara tillräckligt för att finna åtminstone ett 50-tal knepiga situationer där man i efterhand får diskutera med sig själv, och posta lite intressanta HH.

 

En smärtgräns är ju också bra att ha. Kan han ställa undan 25% av rullen för skottning så har han fortfarande 3000BB för en nivå där han är vinnande spelare om det skulle gå käpprätt åt helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...