Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har gjort i princip den resan. Största rookie mistaket är att lägga mycket tid i L.A. Det som finns där är Universal Studios och Santa Monica. Punkt slut. Och nej, tro inte på folk som säger att där finns "häftiga klubbar" osv. Ja, det gör det visserligen men det är ett helvete att ta sig fram utan bil (och vad ska man på en grym klubb att göra om man inte kan supa?) och dessutom är det långt som fan mellan varje plats som är "sevärd" och lokal- och taxitrafik är med amerikanska mått mätt obefintliga.

San Diego: gamla stan och SeaWorld. Hotel Coronado osv.

San Fransisco: Alcatraz är ett måste. Tänk också på att boka biljetter i god tid. Ön är ett naturreservat och tar bara X antal besökare åt gången. Biljetterna går snabbt under högsäsong. Går att boka på nätet; google is your friend.

I övrigt är det Golden Gate parken, Fisherman's Wharf osv. Är man konstintresserad finns det en rejäl knippe museum. Har man tid och bil kan man köra söderut från SF och hitta Hearst Castle. Jag trodde det skulle vara bajs men satan vad mindblowing! Hearst Castle är nästan hetaste tipset på hela den rutten imo.

Las Vegas finns det redan så mycket skrivet om här på forumet så det orkar jag inte dra en gång till. :-D

Ha en grym resa och gör det mesta av den! Den rutten har by far varit den bästa resan i mitt liv (och jag har gjort några stycken).

Postad

Sixs Flags Magic Mountain en bit utanför Los Angeles.

Har du någonsin tyckt att en bergodalbana varit det minsta rolig tycker jag ni ska åka dit. Det är helt stört, en stor park med bara bergodalbanor och dom är sjukt grymma. Själv var jag tveksam innan men blev övertalad av mitt resesällskap och det blev en av de bästa dagarna under tre veckor i Vegas, LA och San Francisco.

Sen skulle jag säga att Venice Beach i LA är värt ett besök om man gillar sol, bad och strand. Vi var en sväng i Malibu också och det var kul att se men som med allt runt LA måste man nästan veta exakt vart man ska för att hitta nåt kul, är inte direkt bara att gå ut och promenera tills man hittar nåt. Stora avstånd.

Förresten, tror LA är väldigt olika beroende på vart man bor. Vi bodde inte där men jag skulle tro att West Hollywood är bäst att bo i om man ska ha kul.