Gå till innehåll

84an, pensionären, påven och blundrDonk


Iinkan

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Länk plz :-D :-D

 

Det får han själv länka till om han finner det lämpligt.

 

Fjärde dagen utan grind. man börjar faktisk känna sig som en människa igen. Funderar på att börja träna något så att man orkar hålla skärpan uppe under långa sessioner. Min lathet kommer troligen att sätta stopp för den ambitionen men man kan alltid drömma.

 

Jag har också börjat bli lite less på att alltid grinda själv. trots att jag nästan alltid har någon på skype att prata med samt en massa på msn att chatta med så blir det lite ensamt. Jag är dock ganska kräsen och många ggr när jag spelat i grupp har jag stört mig på att mina spelkompisar antingen pratat för mycket/frågat för mycket eller flåsat mig i nacken då de velat raila. Så om det finns någon seriös spelare (helst mtt-spelare) i Norrköpingstrakten som inte härjar för mycket så kanske vi kan träffas på en brodate. Man kanske kan lägga upp nått på spraydate? :-)

 

Man kanske skulle citera katla i en ev kontaktannons: "självupptagen och arrogant söker likasinnad för avsugning och dansk skalle" :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det får han själv länka till om han finner det lämpligt.

 

Fjärde dagen utan grind. man börjar faktisk känna sig som en människa igen. Funderar på att börja träna något så att man orkar hålla skärpan uppe under långa sessioner. Min lathet kommer troligen att sätta stopp för den ambitionen men man kan alltid drömma.

 

Jag har också börjat bli lite less på att alltid grinda själv. trots att jag nästan alltid har någon på skype att prata med samt en massa på msn att chatta med så blir det lite ensamt. Jag är dock ganska kräsen och många ggr när jag spelat i grupp har jag stört mig på att mina spelkompisar antingen pratat för mycket/frågat för mycket eller flåsat mig i nacken då de velat raila. Så om det finns någon seriös spelare (helst mtt-spelare) i Norrköpingstrakten som inte härjar för mycket så kanske vi kan träffas på en brodate. Man kanske kan lägga upp nått på spraydate? :-)

 

Man kanske skulle citera katla i en ev kontaktannons: "självupptagen och arrogant söker likasinnad för avsugning och dansk skalle" :-)

 

Du tänker alldeles för mycket. Inget tänk bara regga och sätt dig så har du inget val. 2 redbull, favoritgodis och hög favoritmusik, samt facebook/pf/osv i alla amerikanska pauser BAFF går inte att misslyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja, då mår man. En gammal klassisk onsdagsutång levererades igår. Så nu mår man som en påse skridskor. Ska va på landvetter kl 19ida...Så detta är troligen d sista dbn ser av mig på 2v. Hoppas nu ni ser till å springa okej medans jag e borta :) Just d "glömt" å vaccinera mig obv........FML man ska tydligen göra det 2v innan eller ngt...ja ska springa dit innan planet går....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk plz :-D :-D

 

Har inte riktigt pallat lyssna på det själv. Men det skall finnas på SR P4 Skaraborgs hemsida någonstans :-)

 

Flytta till GBG?

 

Håller med dig juggler, tycker han skall ta med sig gf och hund och flytta till gbg. Tack för att du fixa ihop en schysst dator åt oss. Är så sjukt fiskig på sånt asså.

 

Sådär ja, då mår man. En gammal klassisk onsdagsutång levererades igår. Så nu mår man som en påse skridskor. Ska va på landvetter kl 19ida...Så detta är troligen d sista dbn ser av mig på 2v. Hoppas nu ni ser till å springa okej medans jag e borta :) Just d "glömt" å vaccinera mig obv........FML man ska tydligen göra det 2v innan eller ngt...ja ska springa dit innan planet går....

 

Hehehe. Kallt att inte vaccinera sig..Tror jag har typ 10 år tills nästa spruta om det var gulsot?:mrgreen: Du får hade så jävla fint där nere med pingpong shows, bira etc. Kör hårt där nere boys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där vad dagen slut. Inget att hänga i julgranen. Hittade en 17e plats i partys 30k samt itm i 22r ongame så blir ett fint - i protokollet idag..

 

Imorgon ska jag fan dricka öl. hejdå

 

trist kompis men det är bara att bita ihop. på lördag kör jag igång med spelandet igen så då kommer du kunna whinea av dig på mig som vanligt. Fick ett sms om att jag fått paket! Så antingen ligger en dator eller en onepiece o väntar på mig! succes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa just de.

AQoff mellanposs, 30-35 bb. Går det nånsin att vika. Vad brukar ni göra? lite diskussion för en gångs skull kanske. Tänkte på alla möjliga scenarion. Tightkille raise UTG vs du AQ...Blir 3bettad tightkille på party.... Ja allt möjligt. Jämför gärna med olika sighter också. 77-99 just ligger la i samma klass typ. Degar ju hellre 99 där, men vf?

 

Tycker det ka va sjukt lurigt med dom händerna vid 30-35bb bb ibland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa just de.

AQoff mellanposs, 30-35 bb. Går det nånsin att vika. Vad brukar ni göra? lite diskussion för en gångs skull kanske. Tänkte på alla möjliga scenarion. Tightkille raise UTG vs du AQ...Blir 3bettad tightkille på party.... Ja allt möjligt. Jämför gärna med olika sighter också. 77-99 just ligger la i samma klass typ. Degar ju hellre 99 där, men vf?

 

Tycker det ka va sjukt lurigt med dom händerna vid 30-35bb bb ibland

 

Tycker att det finns tilfällen då du kan vika AQo i mittpos. Dels kan du kanske hitta lite explovik mot tighta spelare med fiskiga öppningar (speciellt på party) och dels går det nog att hitta vik om du öppnar och får en massa action bakom. Så nog går det att hitta vik med det imo även om det kanske inte hör till vanligheten med den stacken. Sen kan ju 30-35bb vara monsterstack. Om man t.ex. spelar i slutet av en turnering på ipoker så är du troligen cl med den stacken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som har testat de där rushturneringarna? Känns svårt att multitabla om man har rushturrar med på schemat.

 

Jag spelar den rush turneringen som går typ 18:00 varje dag, 30kg med cirka 1000 spelare med rebuy. Men motståndet är helt sjukt dåligt, har aldrig behövt rebuya. Brukar ha 2 andra turrar brevid också men är oftast lite väl för passiv i dom eftersom man blir så fokuserad i rushen :-)

 

Det gäller ju att få in så många händer som möjligt när blindsen är låga, så man får vara rätt aktiv och inte sitta och halv afka och läsa aftonbladet ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar den rush turneringen som går typ 18:00 varje dag, 30kg med cirka 1000 spelare med rebuy. Men motståndet är helt sjukt dåligt, har aldrig behövt rebuya. Brukar ha 2 andra turrar brevid också men är oftast lite väl för passiv i dom eftersom man blir så fokuserad i rushen :-)

 

Det gäller ju att få in så många händer som möjligt när blindsen är låga, så man får vara rätt aktiv och inte sitta och halv afka och läsa aftonbladet ;-)

 

Sjukt att du ALDRIG blitt utdragen! lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det finns tilfällen då du kan vika AQo i mittpos. Dels kan du kanske hitta lite explovik mot tighta spelare med fiskiga öppningar (speciellt på party) och dels går det nog att hitta vik om du öppnar och får en massa action bakom. Så nog går det att hitta vik med det imo även om det kanske inte hör till vanligheten med den stacken. Sen kan ju 30-35bb vara monsterstack. Om man t.ex. spelar i slutet av en turnering på ipoker så är du troligen cl med den stacken...

 

Ja asså party spelar ju i en klass för sig. Där går jag på känsla, känns utg/utg+1 raisen stark ah då skiter jag bara i de. Sen ipoker djupt (t ex) det går inte vika den där. Få in detm, kräkas lite, hoppas att det inte är setup och han har 99 typ hehe.

Sen stars/ftp. Har inga ress på ftp så orkar inte ens kommentara helvetet, men stars vet jag att man kan få in AQ sjukt bra om man har vart aktiv. Jag viker nog aldrig AQ där. Eller det kanske jag gör? Aa iaf, så kan man ganska lätt se vilka som är aggro eller vilka som är tighta. Hitta AQ vs aggro-donk raise utg då är det bara att mysa. Tight raise, ja då kräks jag nog och får in det. Kanske fel? men ser inga andra spel jag kan göra med den handen. Kanske nån som har en annan vinkel på de :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt att du ALDRIG blitt utdragen! lol

 

Aldrig blivit utdragen?

 

Det händer jävligt ofta, men man drar ju ut andra också jävligt ofta vilket många inte tänker på då det negativa resultatet sätter sig i hjärnhinnan. I vilket fall så känns det som att man sätter set varannan gång man har pp :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig blivit utdragen?

 

Det händer jävligt ofta, men man drar ju ut andra också jävligt ofta vilket många inte tänker på då det negativa resultatet sätter sig i hjärnhinnan. I vilket fall så känns det som att man sätter set varannan gång man har pp :D

 

Haha tänkte mer på att du spelar 10r 30k gtd varje dag och typ aldrig behövt göra rebuys :D Hur lyckas du stå med dina AA varje gång ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha tänkte mer på att du spelar 10r 30k gtd varje dag och typ aldrig behövt göra rebuys :D Hur lyckas du stå med dina AA varje gång ?

 

 

Om jag ska vara ärlig så har jag alltid klarat mig den första timman rätt bra, har spelat den i cirka 1 vecka nu så det kommer väl snart antar jag, men när man får in den pre med typ QQ mot j7 och sånt så är poker inte så svårt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...