Iggan Postad 19 Maj , 2010 Rapport Postad 19 Maj , 2010 Fi spelar 35/22 över 218 händer. Har inte sett han spewa än. Har fold to 3-bet 17% över 6 samplehänder. Så även om det är liten sample ser det ut att han inte tycker om att folda mot 3-bets. Jag 3-bettar pre för värde då han tycks syna mot 3-bets för mycket. På flopp c-bettar jag för att checka är för vekt imo och det blir lättare att spela då jag bettar även om jag inte ofta kommer få syn av sämre. På turn valde jag att checka då jag inte tror att jag kan få syn av sämre men det blir nog svårare att spela handen på river om vi checkar för vad gör vi om han bettar på river som han gjorde? Optimalt spelat? Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $4(BB) Replayer SB ($205) BB ($632) UTG ($1,081) Hero ($523) BTN ($104) Dealt to Hero J:spade: J:club: UTG raises to $14, Hero raises to $42, fold, fold, fold, UTG calls $28 FLOP ($90) 8:heart: 5:diamond: Q:diamond: UTG checks, Hero bets $60, UTG calls $60 TURN ($210) 8:heart: 5:diamond: Q:diamond: K:heart: UTG checks, Hero checks RIVER ($210) 8:heart: 5:diamond: Q:diamond: K:heart: 4:club: UTG bets $157, Hero folds Citera
Namlleh Postad 19 Maj , 2010 Rapport Postad 19 Maj , 2010 Föredrar att checka tillbaka floppen, då du kommer bli bortraisad av alldeles för många drag osv som du ju slår. Citera
bananuz Postad 19 Maj , 2010 Rapport Postad 19 Maj , 2010 Jag skulle säkert syna då jag tror hans betting range på river, givet linjen, består av en jäkla massa luft. Jag är å andra sidan en jädra synfisk Citera
Iggan Postad 19 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2010 Föredrar att checka tillbaka floppen, då du kommer bli bortraisad av alldeles för många drag osv som du ju slår. Jag kan se varför vi kan checka här men jag tycker att handen blir så svårspelad då. Bettar han turn kmr vi få syna, vad gör vi på river om han bettar igen? Vad gör vi om A/K kmr på turn/river? Överväger fördelerna med en check än en bet? Citera
el_kryddo Postad 19 Maj , 2010 Rapport Postad 19 Maj , 2010 Hur kan du tycka att en hand blir mer lättspelad av att du bygger potten större på flop utan att ha en hand du vill ha 3 gators+ värde ur? Personligen föredrar jag att checka bakom flopp iaf. Kan säkert va ok att beta om du får syn av sämre händer och drag, men då riskerar du även att bli checkraisad ur potten av drag/spewaggro air. Och snacket om att det blir enklare att spela river om du betar turn är ju jättekonstigt, det får du nog utveckla om man ens ska bemöta det. Rent generellt av dina händer tycker jag att du borde tänka rakare varför du betar. I regel ska det va för värde eller som bluff, tror inte du ska tänka så mycket på att plocka upp döda pengar, merga rangen osv på dessa nivåer. Håll det enkelt och va inte rädd för att potcontrolla emellanåt. Citera
Iggan Postad 19 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2010 Hur kan du tycka att en hand blir mer lättspelad av att du bygger potten större på flop utan att ha en hand du vill ha 3 gators+ värde ur? Personligen föredrar jag att checka bakom flopp iaf. Kan säkert va ok att beta om du får syn av sämre händer och drag, men då riskerar du även att bli checkraisad ur potten av drag/spewaggro air. Och snacket om att det blir enklare att spela river om du betar turn är ju jättekonstigt, det får du nog utveckla om man ens ska bemöta det. Rent generellt av dina händer tycker jag att du borde tänka rakare varför du betar. I regel ska det va för värde eller som bluff, tror inte du ska tänka så mycket på att plocka upp döda pengar, merga rangen osv på dessa nivåer. Håll det enkelt och va inte rädd för att potcontrolla emellanåt. Tack för input! Jag bettar på flopp mest för döda pengar + någon enstaka syn av sämre/drag. Jag säger inte att jag gör rätt eller att det är bra och det är därför jag försöker få kritik på mitt tänkande/händer. Det jag menade med att det är lättare att spela om vi bettar flopp är för att jag tror (eller trodde =D) att vår hand blir mer face up, (vi bettar ju oftast med Qx, KK+ här) och han kanske försöker göra något move. Det kanske alls inte är rätt så det hade varit fett om du hade kunnat förklara varför det inte är så. =) Och ja, jag tänker för mycket på att plocka upp döda pengar (om det är att få bort equtiy fi har även om vi leder). Så du tycker att det inte är så viktigt på dessa låga nivåer utan bättre göra ett spel antingen för bluff eller värde? Jag tror att du har förmodligen rätt där då jag känner av att jag kanske spewar lite för mycket på flopp för att jag vill ta upp döda pengar. Vad är merga range förresten? Citera
Sideshow Postad 19 Maj , 2010 Rapport Postad 19 Maj , 2010 Riversyn är väl okej, JJ är den sista handen jag skulle betta flopp med. Citera
Iggan Postad 19 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2010 Riversyn är väl okej, JJ är den sista handen jag skulle betta flopp med. Utveckla please... Citera
el_kryddo Postad 19 Maj , 2010 Rapport Postad 19 Maj , 2010 Tack för input! Jag bettar på flopp mest för döda pengar + någon enstaka syn av sämre/drag. Jag säger inte att jag gör rätt eller att det är bra och det är därför jag försöker få kritik på mitt tänkande/händer. Det jag menade med att det är lättare att spela om vi bettar flopp är för att jag tror (eller trodde =D) att vår hand blir mer face up, (vi bettar ju oftast med Qx, KK+ här) och han kanske försöker göra något move. Det kanske alls inte är rätt så det hade varit fett om du hade kunnat förklara varför det inte är så. =) Och ja, jag tänker för mycket på att plocka upp döda pengar (om det är att få bort equtiy fi har även om vi leder). Så du tycker att det inte är så viktigt på dessa låga nivåer utan bättre göra ett spel antingen för bluff eller värde? Jag tror att du har förmodligen rätt där då jag känner av att jag kanske spewar lite för mycket på flopp för att jag vill ta upp döda pengar. Vad är merga range förresten? Du pratar om att det är mer lättspelat att beta flop och turn istället för att checka och syna en gata eller två eller liknande. Fi kan alltid göra ett move som du säger, ÄVEN om du betar. Du säger att river blir mer lättspelad om man betar turn. Vad gör du om fi synar och sen betar han halvpott på river? Hur mycket bättre och enklare vart det? Dessutom blir det ju inte billigare att stoppa in x antal gator med sämst hand om det är du själv som betar än om du checkar bakom och sen synar bets på två gator. En positiv sak med att potcontrolla är ju att man inducerar bluffar från fi. Det behöver inte va en hand som JJ på Q-hög bräda utan även toppar med halvdan kicker som man ändå inte vill dö med. Och folk på den där nivån kommer förövrigt i regel inte tycka att dina händer är face up. När jag spelar live ser jag ofta dåliga spelare som betar eller går allin bara för att det känns bekvämare/dom blir rädda/det känns vekt att checka/det är jobbigt att checka för då måste man bestämma om man ska syna. Gå inte i den fällan utan försök verkligen tänka om det är läge för värdebet eller bluff helt enkelt. Blev en rörig sörja av tankar det där. Blir lite för mycket att ta upp för att få ihop det i en liten text, och tänker inte börja fila på en pokerbok (som om nu nån skulle va intresserad av att läsa "semifiskens guide till hur du nätt och jämnt överlever på poker":-D ). Citera
svint0 Postad 21 Maj , 2010 Rapport Postad 21 Maj , 2010 Tack för input! Jag bettar på flopp mest för döda pengar + någon enstaka syn av sämre/drag. Jag säger inte att jag gör rätt eller att det är bra och det är därför jag försöker få kritik på mitt tänkande/händer. Det jag menade med att det är lättare att spela om vi bettar flopp är för att jag tror (eller trodde =D) att vår hand blir mer face up, (vi bettar ju oftast med Qx, KK+ här) och han kanske försöker göra något move. Det kanske alls inte är rätt så det hade varit fett om du hade kunnat förklara varför det inte är så. =) Och ja, jag tänker för mycket på att plocka upp döda pengar (om det är att få bort equtiy fi har även om vi leder). Så du tycker att det inte är så viktigt på dessa låga nivåer utan bättre göra ett spel antingen för bluff eller värde? Jag tror att du har förmodligen rätt där då jag känner av att jag kanske spewar lite för mycket på flopp för att jag vill ta upp döda pengar. Vad är merga range förresten? Varför då bluffa med en såpass bra hand som JJ? Citera
Iggan Postad 21 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 21 Maj , 2010 Varför då bluffa med en såpass bra hand som JJ? Jag menade han kanske gör något move om vi checkar här. Men anledningen till att jag bettade var mest för att få upp döda pengar som troligtvis inte är en anledning nog. (?) Citera
Recommended Posts