Sorkoas Postad 28 Maj , 2010 Rapport Postad 28 Maj , 2010 jag tycker terran verkar snarare svagast om man kollar på high-end turneringarna(ingen terran kvar i HDH till kvarts( eller semi?) Det var ju innan de två senaste patcharna + att betydligt färre har spelat terran kontra zerg och toss fram tills nu, så att folk har inte lärt sig hantera terran tillräckligt bra än för att det ska bli någon sorts dominans från den rasen. Men i de absolut senaste turneringarna tycker jag att det verkligen har varit en dominans från terran-spelare, då det väldigt ofta har varit TvT i final eller tom 3/4 terrans kvar till semi, trots att betydligt färre T-spelare än Z/P ställt upp. Jag känner mig rätt säker på att terran är OP atm då det finns hard counter PLUS flera andra counters till typ allt vs P och Z. Overall har de mycket bredare urval av units som alla är starka men svåra att kontra bara IMO. Liksom MMM har BUFFATS ändå så har folk gått över till i princip enbart MECH. WTF? Zerg skulle behöva fler starka units och P skulle behöva någon form av buff på typ immortals/colossus/high templars eller lägga till ett par abilities för att jämna ut så att varje ras har fler alternativ. Citera
killerwolf Postad 28 Maj , 2010 Rapport Postad 28 Maj , 2010 har du sett matchen om 3:e-plats? och lol på världens bästa EU-spelare (avd. kebnekaise är världens högsta berg i sverige!) ja, men vi har inte så mycket annat att gå på ännu. idra är bosatt/progamer i korea och han blev ju tillsopad. Nu hör han möjligen till C-ligan men i alla fall, balansera spelet kring 1500 rating killar är nog kanske inte det bästa. Citera
killerwolf Postad 28 Maj , 2010 Rapport Postad 28 Maj , 2010 immortals, high templars eller colosser behöver verkligen ingen buff. Det är matchavgörande units på alla sätt och vis. Sen vilka turneringar pratar du om ? tycker jag följer slaviskt och inte sett något som helst som tyder på att terran är på gång ännu.. men i övrigt håller jag med dig att terran har ju verkligen incitament till att ta tronen som vanligt. Mest möjligheter och allmänt feta som vanligt.. MMM var/är en fluga.., tanks har alltid regerat och kommer alltid att regera, särskilt när de kan bli bästa kompisar med thors och fullständigt krossa med gemensamma upgrades + offensivt bunkrande/planetary fortressande. Sättet att spela terran kommer alltid vara strategiskt placerade tanks, långsamt pushande med turrets/bunkers/etc och evigt med harassande och blöda ihjäl den andre långsamt men säkert med eko-spel(som vi ser TLO lira nu, hellion harass/drop harass etc medan han pushar långsamt framåt med thors och tanks o planetarys/bunkers osv... Zergs nerf på ultrarisker var så oförtjänt och löjlig, som det är nu kan en zerg ta mapcontrol och expa lös. men säg att toss t.ex. har natural expo och det blir någon form av stillasittande som i en av whitera vs idra matcherna, så kvittar det om tossens unitcomp är riktigt bra, zergarméen blir söndergrillad/sönderblixtrad av kolosserna/HT's i kombination av forcefields att det är nästan är löjligt, 10 hatches återhämtningspump ? NO PROBLEM I ONLY LOST 50 PSI IN THAT FIGHT LOL Nu har jag ju inte sett skillnaden på force fields med massive units kan förstöra dem, men det borde juj förändra den dynamiken rätt fett... ha ett par st ultrarisker i fronten om de nu hinner överleva så pass länge att de kan trampa sönder alla forcefields. Citera
killerwolf Postad 28 Maj , 2010 Rapport Postad 28 Maj , 2010 LinYuChun; Jo, har sett den också. ifall du ej har sett så spoiler taggar jag : Fett trist se han balla ur från sitt spel och börja spela som en gold-lirare, vilket breakdown Citera
Iggan Postad 29 Maj , 2010 Rapport Postad 29 Maj , 2010 Är någon av er SC spelare på ett game, släng ett pm om ni är sugna. Citera
Sorkoas Postad 29 Maj , 2010 Rapport Postad 29 Maj , 2010 Tar tillbaka det jag sa om att fixa toss, insåg att de har fan redan fett register. Zerg däremot måste få in lite mer alternativ och det vore inte helt fel med en tank nerf.. så tråkig unit. Lite streams: Europe vs Asia med gretorp (Strelok vs Eric TvZ, Nazgul vs Check PvZ, White-Ra vs Maka PvT: http://www.livestream.com/gretorpsstream ESL Go4SC2: http://www.livestream.com/eslradiocs (bracket) World Cup, Maka vs 과일장수: http://www.livestream.com/forsti Citera
Gaston116 Postad 31 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2010 Jag ägde precis Husky i en BattleCraft:-D Men han skulle inte lägga upp den på Youtube:evil: Citera
Gaston116 Postad 31 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2010 Spelade typ 5 st BattleCruisers mot Husky och han var inte specielt bra. Citera
killerwolf Postad 31 Maj , 2010 Rapport Postad 31 Maj , 2010 Så jäkla oväntat är det inte att europeerna kan lyckas vinna över korea, GTO för starcraft 2 är ju inte direkt "känt" ännu i den utsträckning som BW Citera
Gaston116 Postad 31 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2010 Så jäkla oväntat är det inte att europeerna kan lyckas vinna över korea, GTO för starcraft 2 är ju inte direkt "känt" ännu i den utsträckning som BW Vilken leauge ligger du i? sugen på en 1v1? Citera
killerwolf Postad 31 Maj , 2010 Rapport Postad 31 Maj , 2010 Vilken leauge ligger du i? sugen på en 1v1? platinum league, 9-3 har jag väl i stats, inte spelat på ett tag edit; ang 1v1, adda mig r_nordell@msn.com , e nog dock inte aktuellt för mig spela atm... grindar pokern. =/ kom ihåg mitt understreck! (tror sorken har failat där på addningen Citera
Gaston116 Postad 2 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2010 Under vilka datum är betan nere? Citera
killerwolf Postad 2 Juni , 2010 Rapport Postad 2 Juni , 2010 Gud Va Tiltad Jag är På Poker Just Nu, Någon Som är På 4on4 ??? edit; LOL på capslock fix funktionen ^^ Citera
Sorkoas Postad 2 Juni , 2010 Rapport Postad 2 Juni , 2010 Under vilka datum är betan nere? ingen som vet Gud Va Tiltad Jag är På Poker Just Nu, Någon Som är På 4on4 ??? edit; LOL på capslock fix funktionen ^^ ja, om jag lyckas adda dig någon gång! skickar min e-mail i pm Citera
Gaston116 Postad 2 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2010 Gud Va Tiltad Jag är På Poker Just Nu, Någon Som är På 4on4 ??? edit; LOL på capslock fix funktionen ^^ ingen som vet ja, om jag lyckas adda dig någon gång! skickar min e-mail i pm skulle vara sjukt kul med en 4on4 med oss, säg bara till. Citera
Gaston116 Postad 2 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2010 Nån som har nått tips på hur man kan kolla SC2 matcher med kommentator när man inte har tillgång till internet som t.ex flyg eller asien? Citera
killerwolf Postad 2 Juni , 2010 Rapport Postad 2 Juni , 2010 Nån som har nått tips på hur man kan kolla SC2 matcher med kommentator när man inte har tillgång till internet som t.ex flyg eller asien? nä,.. men replays e bättre/roligare imo om man lever in sig ordentligt, t.ex. följer nån som spelar samma ras som en själv.. och har fog of war på, så man inte vet vad fienden gör, eller var han har spawnat etc.. o ser replayet ur hans kameravinkel med hans actions som styr skärmen och utan att spola fram och ha sig.. e som en kortfilm Citera
killerwolf Postad 2 Juni , 2010 Rapport Postad 2 Juni , 2010 skall vi följa upp dagens 4on4 cheeseande på nån timme eller så sorken? Du får också komma gaston! du missa idag, det var kul, nån skön lirare sidewalker satte fronten med en offensiv hatchery harass Citera
Gaston116 Postad 2 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2010 nä,.. men replays e bättre/roligare imo om man lever in sig ordentligt, t.ex. följer nån som spelar samma ras som en själv.. och har fog of war på, så man inte vet vad fienden gör, eller var han har spawnat etc.. o ser replayet ur hans kameravinkel med hans actions som styr skärmen och utan att spola fram och ha sig.. e som en kortfilm mm, det är kul det också, men osäker på att betan kommer finnas efter 30juni då jag vill se replaysen på min resa till asien. Citera
killerwolf Postad 2 Juni , 2010 Rapport Postad 2 Juni , 2010 mm, det är kul det också, men osäker på att betan kommer finnas efter 30juni då jag vill se replaysen på min resa till asien. Replays går att se offline-_-(dra replayet över .exe filen) Citera
LinYuChun Postad 2 Juni , 2010 Rapport Postad 2 Juni , 2010 Replays går att se offline-_-(dra replayet över .exe filen) aka dubbelklicka filhelvetet Citera
Sorkoas Postad 2 Juni , 2010 Rapport Postad 2 Juni , 2010 skall vi följa upp dagens 4on4 cheeseande på nån timme eller så sorken? Du får också komma gaston! du missa idag, det var kul, nån skön lirare sidewalker satte fronten med en offensiv hatchery harass haha det var jävligt skönt faktiskt. blev inte direkt ägda förutom sista 2v2:n men då drog du ju en snabb gg ändå så vi slapp förödmjukelsen jag super dessvärre så blir nog inget mer idag Citera
Gaston116 Postad 4 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 4 Juni , 2010 Löste problemet med att se youtube replays offline genom sidan http://Http://keepvid.com där du kan ladda ner youtube klipp och få dom i MP4 format, du kan t.om få HD! Patch 15 Sick nerf terran fick Nu kanske man måste byta ras. Citera
Gaston116 Postad 4 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 4 Juni , 2010 Prova DOTA under coustom games, sjukt bra spel. Citera
Recommended Posts