Gå till innehåll

Vilken ras är din favorit?  

81 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken ras är din favorit?

Recommended Posts

• Svars 469
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

SC2 har totalt förstört maj pokermässigt...

Rankingen är rätt så skum, spelade nyss en 4v4 där jag var med i det vinnande laget. Efter matchen blev jag bumpad från 3:a i platinum till 2:a i diamond. Logiskt?

Tidigare låg jag 50 poäng efter 1:an, nu låg jag 5 poäng efter 1:an. Vilket jag plockade i nästa match.

:)

GL HF

Postad
SC2 har totalt förstört maj pokermässigt...

Rankingen är rätt så skum, spelade nyss en 4v4 där jag var med i det vinnande laget. Efter matchen blev jag bumpad från 3:a i platinum till 2:a i diamond. Logiskt?

Tidigare låg jag 50 poäng efter 1:an, nu låg jag 5 poäng efter 1:an. Vilket jag plockade i nästa match.

:)

GL HF

har säkert något att göra med att det inte är så många som lirar 4v4. Jag lyckades ju t.om möte sorken i en 4v4 random.

Postad

void rays om man får upp ett par st utan att fi får reda på det förrän du attackerar är riktigt cpstört bra, just för den anledningen att när du väl har fått dit dina marines/thors/viking counters vad du nu har så har dem laddat upp fullt o bara gibbar på som satan

mass pheonix'es är ju riktigt horiga nu också om man har ett gäng då de kan skjuta medan de flyger -_-

Postad

NICE! Toss är vekast nu imo? Men antagligen roligast att spela skulle jag tro. Terran är för svårt tycker jag, men verkar vara bästa rasen atm. Borde kanska köra en del toss för att testa och se om man trivs bättre med den spelstil man har. Hoppas det kommer en till ORDENTLIG patch innan betan stänger...

Postad

jag tycker terran verkar snarare svagast om man kollar på high-end turneringarna(ingen terran kvar i HDH till kvarts( eller semi?), samma med den turren de spelade innan , men det är har nog mest med att göra att dom är den ras med mest nyanser atm, inte helt utforskade och så.

Jag tycker zerg och protoss verkar starkast, cheesevänliga protoss mot macrozerg. Man kan se det som att wc3gänget som går protoss och bw killarna som går zerg, alternativt terran =).

thelittleone är ju dock det underbara undantaget som random'ar sig fram till en stark tredjeplats =) (blev utturad av whitera genom att få protoss 3 ggr på raken på random.... han hade en fin 2-0 ledning då som whitera gjorde till 3-2 då PvP är något TLO inte ska ha någon chans med mot världens atm EU's starkaste protoss.)

Postad

för att vidareutveckla, fy satan vad zerg verkar läskiga om de lyckas få en tidig mapcontrol. IdrA sken verklgien starkt som en sol då han fick kräkas smörja över hela banan på varenda exp-plats(vägrar motspelare om de inte är zerg till att expa). o hänga med sin 200psi arme i mitten med 46 expar medan fienden bara har sin natural. Springer blixtsnabbt över hela kartan för att han har kräkts och cancrat sig fram överallt på banan.

Postad

svårt säga vilka som är starkast osv atm

zvt är löjligt svårt just nu sedan roachnerfen och tankbuffen. jag tror tanks och thors är dom två enheter som blivit mest buffade sen starten och roach den mest nerfade (med undantag mothership kanske), och det börjar visa sig nu när mech T kör över allt i insektsväg.

men jag tycker det är lite roligt med såna "imbalances" för det känns som det ändå finns counters. därmed inte sagt att jag inte tycker roaches har förlorat sin roll och bara blivit löjliga, för det har dom.

toss-spel verkar alldeles för inriktat på 1-base play. jag avskyr 1-base själv om det inte är nån sexig cheese. det är svårare att komma på hur man försvarar mot cheese och timing attacks än det är att komma på dom buildsen så det får nog ta sin tid för våra tossar.

zerg har haft det lite lättare iom att det finns färre viable strategier, speciellt när ultras kunde skrivas av rätt snabbt i början som en totalt onödig enhet. dom strategier som fanns finetunades istället. dessutom var det bättre spelare som valde zerg så inte konstigt att dom dominerade ett tag.

har varit osäker på vad som ändå hindrar mig från att köra T, men jag tror det egentligen är en enda enhet: thors. sure, det är en cool enhet, men jag gillar inte att SPELA med såna enheter. känner mig naken om jag bara har 2-3 thors och ett fåtal tanks. jag vill ha stora jävla klumpar av enheter. jag avskyr strategier som bygger på att göra EN eller TVÅ av en specifik enhet, som i fallet med thors. gör thors hälften så bra och hälften så billiga så är jag ombord. eller ännu bättre, byt ut dom mot goliaths, den bästa enheten som gjorts :D

sedan avskyr jag tech labs och reactors, vilket onödigt fitteri bara för att jävlas med base layouts :(

aja det var bra att skriva av sig lite tror jag, inte kommit på mina anledningar att jag inte lockats över av terran förut :)

Postad

thelittleone är ju dock det underbara undantaget som random'ar sig fram till en stark tredjeplats =) (blev utturad av whitera genom att få protoss 3 ggr på raken på random.... han hade en fin 2-0 ledning då som whitera gjorde till 3-2 då PvP är något TLO inte ska ha någon chans med mot världens atm EU's starkaste protoss.)

har du sett matchen om 3:e-plats?

och lol på världens bästa EU-spelare :) (avd. kebnekaise är världens högsta berg i sverige!)

Postad
har du sett matchen om 3:e-plats?

och lol på världens bästa EU-spelare :) (avd. kebnekaise är världens högsta berg i sverige!)

Bättre än finalan IMO.

Har börjat lira lite TD, det var typ det enda jag lirade online på orginalet och det är fortfarande roligt. nu ska jag kolla sen vs Grez