Gå till innehåll

Slaskboken by Parre


parre

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså sluta tilta mig, ärligt.

 

Ni jämför en 60-årig sossebyråkrat som vigt sitt liv åt, ja vadfanhonnugör, med en ung baltalkis som har en allmänt tveksam moral och vars livsåskådning pendlar mellan fluffig hippielibertarism och cynisk, kallhamrad elitism.

 

Dessutom är jag bara så jävla bra.

 

Jag har alltså inget gemensamt med Freivalds, förutom härkomsten, era trångsynta rasistjävlar.

 

Fan, trodde det bara fanns en (Grillby-NaziMicke) person som på ALLVAR var rasist som läste min blog. Men det finns visst många.

 

Eh, vem försöker jag lura?

 

Alla hatar balter :(

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Annars då? Ingen övertid idag i alla fall. Ett skittråkigt seminarium upptog hela min morgon. Smått tiltat - istället för korv med vispgrädde fick jag äta kebab - men annars okej. Sen gjorde jag väl en del, men hade det lugnare än på länge. Eftersom jag är ledig på fredag och har ett veritabelt berg av jobb att ta itu med så finns dock en viss liten risk för monstruös stress och övertid imorgon. Men, den dagen, den sorgen!

 

Förresten, rolig konversation idag:

 

Kollega: Lust att dricka någon öl?

Jag: Nej!

Kollega: Varför? Vaddå, är du sjuk eller?

Jag: Nej, jag har bara slagit vad. Jag hatar att förlora vad.

Kollega: Ehh. Va? Vad menar du?

Jag: Jag har slagit vad om en mat på thaikiosken i Fruängen om att jag inte ska dricka innan fredagen.

Kollega: Haha. Du är fan sjuk på riktigt!

 

Men - tre av fyra dagar avklarade. En dag till, så är nr 12 min!

Hur ska jag orka torska ett vad? Höll ju fan mig borta från Sviten i tre dagar för en hundring bara för att inte låta Lasse få fullständiga hånrättigheter. Hur ska jag orka torska ett vad?

 

En dag kvar...

 

En. Dag. Kvar!

 

Hur ska jag torska vadet?

 

Urk. En jävla fittdag kvar!

 

Men i alla fall, nu till något helt annat. Livet leker! Jag vet inte om det är för att jag har så mycket att göra på jobbet att jag typ får värsta kicken av att bara komma hem, äta en bit mat, sätta på mig hörlurar och lyssna på skön musik, eller om det är för att mitt liv faktiskt är på rätt (nåja) köl.

 

Jag menar, i övermorgon bär det av till Grebbestad med den sjukaste karavanen som skådats, antar jag. Sålänge jag inte gular på väg ner på sidebets så är det lugnt. Därnere lär det bli skitkul - om man bustar första dagen finns det dock risk för en hel del kinapoker och lite öl i trevligt sällskap. Men vi får väl se, jag hade tänkt att klonka hem skiten.

 

Sen så flyttar jag om några veckor. Ska bli kul. Som fan, faktiskt. Får väl se om jag lyckas med bedriften att inte bli vräkt den första veckan, gör jag inte det så ska det nog kunna gå finfint.

På tal om Grebbestad.

 

Jag måste fan klonka skiten.

 

Jag kollade på lite Ikea-möbler idag. Fy fan, det var inte en vacker syn. Inte direkt vad JAG vill ha. Och sedan undrar jag hur människor tänker som döper en serveringsvagn till KORVA. KORVA? Seriöst. KORVA associerar jag inte med något som jag skulle vilja plocka upp mat/dryck ifrån. Liksom, tjena, här har du din GT, direkt från min KORVA. Hur fan mår människorna egentligen?

 

Nej, jag vet inte. Sist jag kollade på möbler var när mina föräldrar skulle köpa lite möbler till deras lägenhet i Riga. Var ju skiktul, och skitsnygga möbler också. Dock... dyrt med snygga möbler. Sedan minns jag att jag var på någon sorts kombinerat glaskonstgalleri/glasaffär i Östermalm. Fy fan vad snygga lampor de hade. Och sådant. Men... dyrt!

 

Jag måste ju klonka Grebban så jag kan fixa lägenheten lite hur fan jag vill, istället för att behöva leva med KORVA-vagnar. Hur ska jag inte orka vara snobb när jag bor ute i snobbarnas huvudstad Fruängen?

 

Eller, snobb och snobb. Jag har bara god smak.

 

Eller något.

 

Ja, nu ska jag luta mig tillbaka och vila lite, innan jag sover. Jag lever ett synnerligen aktivt liv.

 

Woooo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polski4LifeYo!

 

Ehh.

 

Eftersom jag officiellt är ett drägg utan liv så blir det väl ett andra dagboksinlägg för ikväll. Och för att jag inte är trött ännu. Och för att jag fått slut på My Name is Earl-avsnitt att se. Och för att jag inte har något relevant att säga eller göra, så jag får väl plåga mina kära läsare med lite mer svammel från Söder.

 

Snart är ju dagarna med svammel från Söder slut.

Snart blir det svammel från Fruängen.

Om möjligt ännu värre.

 

I alla fall.

 

Kollade klart på My Name is Earl. Första reaktionen är ju att det skulle vara alldeles för jobbigt att göra en liknande lista som han. (För er som inte sett programmet: ett tjuvaktigt drägg som bara gjorde dåliga saker började tro på karma och gjorde en lista över allt dåligt han gjort i livet och som han nu ska gottgöra).

 

Men sedan kom jag på.

 

Fan.

 

Det krävs ju egentligen bara en post i listan:

 

1. Jag föddes.

 

And that's it. Jag föddes.

 

Men sedan kom jag på att sådan råbarkad och uppgiven rent kallhamrad cynism inte passar mig. Jag har ju trots allt genom min födsel och mitt liv spritt en massa glädje. Jag har ju trots allt gjort människor glada. Okej, låt gå för att det mest är obskyra konstiga jävlar som får glädje av min existens, typ, men det är ju alltid nått.

 

Äh, ingen sådan cynism från min sida.

 

Inte ikväll.

 

Sedan kom jag på att jag egentligen är alldeles för trevlig, för förlåtande, för bra, jag är helt enkelt för godhjärtad av mig. Alltså borde jag göra en anti-lista, en lista över folk som jag borde ha varit mer ond och otrevlig mot. Helt enkelt en lista över folk som inte fått vad de förtjänat för att jag antingen varit för feg eller för godhjärtad. Micke kallade detta för "baltkarma" - "jag har inte varit tillräckligt elak mot folk".

 

Fan, det sämmer ju - jag HAR inte varit tillräckligt elak mot folk som förtjänat det.

 

Men å andra sidan så är det för sent att börja med det nu. Är man en mjäkig och godhjärtad loser så får man väl stå sitt kast och acceptera det. Dessutom är ju världen i sig tillräckligt jävla ond, kall och otrevlig för att den inte ska behöva en till ond jävel som vill skada folk.

 

Sedan så tror jag inte att jag passar så värsta bra som ond.

 

Jag tror liksom att jag saknar psykopatens iskalla brist på empati, sociopatens iskalla beräknande - jag saknar viktiga personliga egenskaper som skulle behövas för att jag skulle göra mig själv till ond.

 

Och varför ska jag straffa de som straffas bör?

 

Världen är ju jävligt orättvis, så de lär i och för sig inte få sitt straff, men vadfan, blir den bättre om JAG tar på mig ansvaret att straffa de som förtjänar det?

 

Jag är ju fan inte någon sorts jävla gud. Okej, ibland så gränser väl jag till gudomlighet, men nej, det är inte min uppgift.

 

Så det känns inte direkt som om jag kan göra en lista. Visst har jag gjort dåliga saker och fel saker, men fan - det är nog inget som jag ska behöva få minuskarma för. Borde nästan ligga plus på karmakontot tycker man, även om livet har en fetishistisk böjelse att gilla att pissa mig i ansiktet titt som tätt. Men inte fan ska jag skriva en lista.

 

Om inte annat så för att det är jävligt jobbigt att skriva listor.

 

Jag är alldeles för lat.

 

Skulle jag skriva en sådan lista och sedan försöka rätta till sakerna på listan som jag gjort fel skulle jag ju inte ha tid att sitta och lyssna på musik och postspamma i min egen dagbok.

 

Skulle världen bli en bättre plats för det?

 

Jag vet inte, men mitt liv skulle i alla fall bli jobbigare. Den saken är ju ganska så toksäker. Och jag vill inte att mitt liv ska bli jobbigare.

 

Äh. Egentligen vet jag inte vad jag vill med detta inlägg eller varför jag skriver det. Någon annan får väl göra en djupgående analys och komma fram till att jag är en idiot, men fan.

 

Jag lyckades i alla fall döda lite tid. Och skriva lite. Två saker som jag kände för att göra.

 

Inte fan ska jag få minuskarma för det.

 

Äh.

 

Karma, scharma, schawarma.

 

Jag är fin och god som jag är. Ifall karma inte håller med så är karma en idiot, och idioters åsikter tar jag typ aldrig i beaktande, så alltså finns inte karma för mig om inte karma anser mig vara fin och god.

 

Ahh.

 

Skönt med lite klassisk marxistisk/feministisk argumentationsteori: håller du inte med oss inser du inte själv att du är förtryckt, skulle du inse det skulle du tycka precis som vi.

 

Ahh. Hur ska jag inte orka dra in ett självhyllande demagogiskt och bara en smula patetiskt inlägg såhär på kvällskvisten?

 

Jaja, nu ska Pluskarmaparre sluta skriva långa inlägg.

 

Pluskarma?

Eller pluskvamperfektparre?

 

Hur skulle Pluskvamperfektparre vara?

 

Någon som vet? Någon som VILL veta?

 

Tror fan inte det.

 

Parre is Parre.

 

Som man säger här på Söder.

 

Parre is Parre.

 

Snart i en förort nära dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yeah. Fuck yeah. Heja bajen.

 

Ja, det ska bli kul att följa Bajens väg mot mid-table mediocrity. Fan. Tilt. Mediocrity är rätt va? Det heter väl inte mediocricity? Hur dålig får man vara?

 

Inte ens orka veta hur man stavar mediokritet (heter det ens så på svenska)?

 

Mina förhoppningar inför året:

1) Linderoth avgår;

2) Styrelsen avgår.

 

SM-guld och sådana trevligheter lär inte hända. Vi får väl vara glada om vi i alla fall lyckas kämpa till oss några derbyvinster.

 

Om det inte var så SoFo att använda ordet "neggo" skulle jag har gjort det om min inställning kring Bajens säsong. Men nu får jag nöja mig med att kalla den negativ.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Om cirka 12 timmar avgår århundradets tiltkaravan från Sviten mot Grebbestad.

 

Slaskboken lär inte uppdateras under helgen, istället kommer jag skriva om turneringen och livet kring den på http://www.24hpokernews.com - bara att klicka er fram till mig. Återkommer med mer exakt länk när jag är nere i Grebban.

 

Just nu känner jag mig oerhört icke-laddad och jätteosugen på poker. Skittrött. Men jag har inte druckit. Så snart har jag officiellt vunnit en thaimat, vilket kommer komma jävligt väl till pass efter att jag fylletiltat bort hela lönen i Grebban. Orka gå hungrig.

 

I övrigt är allt alldeles utmärkt, var länge sen jag mådde så bra som jag gjort på sistone. Varför, det vet jag fan inte. Men man ska inte ifrågasätta bra saker.

 

Jaja! Jag ska i alla fall ha det skitkul nere i Grebbestad! Tycker synd om er som är fast på ett utdött Sviten i helgen, men alla kan ju tyvärr inte få ha kul!

 

Vi höres.

 

Over and out från klonkparre.

 

(Avsaknad kommer gulas på BG/schack. Otto på PES. Jag kommer komma ner till Grebban som miljonär.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar jag bli riktigt laddad.

 

Snacka om hämtgurka det kommer bli. Hur ska jag inte orka klonka?

 

Var rädda.

 

Var veeeery veeeery rädda. Trots att Bengan påstår att ingen någonsin i hela sitt liv varit rädd för mig.

 

Nu: packa, vila, sova.

Imorgon: klonka, klonka, klonka och klonka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina förhoppningar inför året:

1) Linderoth avgår;

2) Styrelsen avgår.

 

SM-guld och sådana trevligheter lär inte hända. Vi får väl vara glada om vi i alla fall lyckas kämpa till oss några derbyvinster.

 

Om det inte var så SoFo att använda ordet "neggo" skulle jag har gjort det om min inställning kring Bajens säsong. Men nu får jag nöja mig med att kalla den negativ.

 

Hey, du kan ju alltid glädja dig åt att bajen hockey inlett starkt med två raka torskar mot storlag som mariestad och piteå i kvalet för att hänga kvar i hockeyallsvenskan...

 

Hammarby kan inte vinna!!!!!!!!!

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parre din fisk, sluta med poker det enda du kan är ju att fiska in drag händer. Har inte läst alla dina sidor med dom jag läste så är jag ganska säker på att du verklingen är en FISK.

 

Detta säger jag för ditt eget bästa, har läst din spelberoende dagbok som var mycket bra, har du några åsikter så möts vi Heads up i grüningen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För alla parrebeundrare, nu figurerar han både med fullständigt namn och bild på:

http://www.24hpokernews.com/articles.aspx?id=488

 

Shit, jag vågar knappt kolla... otaliga gånger har jag kollat upp hur radioröster ser ut i verkligheten och fått en chock. Att kolla in den där länken kommer kasta omkull min världsbild. Ok, men nu kör vi...

 

 

... :shock:

 

Helt fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lista över fel:

 

* Du ser ju inte ett dugg tjock ut. Hade väntat mig en hyfsad övervikt.

* Du ser alldeles för snäll ut. Du ska ju ha en bitter cynisk look och så är det först när man lär känna dig som man märker att du egentligen är en riktigt snäll och trevlig kille.

* Håret vet jag inte hur jag hade tänkt mig, men inte sådär i alla fall.

*Inga glasögon. Av någon anleding hade jag väntat mig ett par glasögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lista över fel:

 

* Du ser ju inte ett dugg tjock ut. Hade väntat mig en hyfsad övervikt.

* Du ser alldeles för snäll ut. Du ska ju ha en bitter cynisk look och så är det först när man lär känna dig som man märker att du egentligen är en riktigt snäll och trevlig kille.

* Håret vet jag inte hur jag hade tänkt mig, men inte sådär i alla fall.

*Inga glasögon. Av någon anleding hade jag väntat mig ett par glasögon.

* Ja, han ser faktiskt rätt smal ut på den bilden

* Låt inte utseendet lura dig, parre är en riktigt ondskefull männi... öh, balt.

* Tror du att parre har råd att gå till en frisör?

* Tror du att parre har råd med ett par glasögon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...