Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hmm. Okej. Hur var det nu med minnesluckorna igen? Tilt, eller nått.

Eh, i alla fall, tänkte skriva om något helt annat. Jag hatar kvällstidningar. Av hela mitt hjärta. Hur fan kan de ha rubriker som "250 000 lider av farlig sjukdom utan att veta om det"? Hur fan kan jag klicka på en sådan rubrik? Jag vet inte om det är för att jag är allmänt paranoid ibland, att jag är allmänt jävla seg och skittrött, men jag blir fan rädd av sådana artiklar. Även om symptomen på hjärtsvikt inte stämmer in på mig, tror jag i alla fall, så börjar jag såklart kolla på diverse nätsajter och diverse andra sådana sidor.

Och kommer såklart på att praktiskt taget alla riskfaktorer som finns för allvarliga sjukdomar stämmer in på mig (övervikt, rökning, stillasittande, dålig kondis, super för mycket), och det gör mig tyvärr rätt fuckad, eftersom jag då dels blir ganska så hypokondrisk av mig, dels för att jag börjar tänka på döden, och hur mycket det skulle suga att dö. Idag lyckades jag t.ex. nästan övertyga mig själv om att jag lider av både kol, skrumplever och någon hjärtsjukdom som jag inte minns namnet på. Bara för att lite symptom här och där stämmer in. Lyckades lugna mig lite med att de sjukdomarna oftast drabbar folk som är typ 40+, men vafan, man vet ju om alla jävla undantag. Kul att bli den där personen som drar ner statistiken för medelåldern. Och kul att typ alla sjukdomsutsikter är jättelysande, typ fina omskrivningar av "Du är typ helt körd, du lär dö rätt snart, och det kommer fan inte bli bättre".

Äsch, jag vet inte. Min hypokondri beror väl antagligen på att jag i vissa stunder av svaghet faktiskt tänker på sådana banaliteter som min hälsa och att jag borde börja leva ett i alla fall lite nyttigare liv. Kan ju inte vara nyttigt att röka 10-20 cigg/dag (typ 2 paket om man super), käka fet mat, inte röra på sig och vara allmänt tjock och dum? Jag vet inte. Känns inte som det.

Borde verkligen sluta röka, men det känns så jävla svårt och jobbigt. Mådde fan mycket bättre under julen när jag tog ett uppehåll på ett par dagar. Kanske får fokusera på sådant om man ska försöka sluta - typ "jag mår så mycket bättre av att inte röka, därför skiter jag i att hela kroppen skakar av ett intensivt nikotinbegär", eller något. Hmm. Det enda som känns realistiskt att göra inom den närmsta framtiden är väl att röra på sig mer, men det är ju också lite jobbigt, eftersom jag tycker att motion är allmänt tråkigt. Och mina vänner likaså. Jag menar, vi har snackat om att börja spela badminton/tennis hyfsat regelbundet i typ 3-4 månader nu, utan att ens ha kollat vad det kostar, var man gör det och hur man löser det rent praktiskt. Så är det att vara lat alkis-slacker... eller nått.

Får väl återuppta den goda vanan att promenera hem från jobbet, vilket dock känns rätt kallt (mest bokstavligt talat) när vädret är som det är nu. Det enda positiva med att läsa den där jävla sjukdomssidan var att den upprepade gånger påpekade nyttan av 30 minuter långa promenader varje dag, så det kan ju knappast vara dåligt. Tar ju 45 minuter att promenera hem från jobbet om jag går i väldigt rask takt, typ 55-60 i hyfsat snabb takt. Och promenera är typ det enda jag gillar i vardagsmotionsväg, rensar ju i alla fall tankarna om inte annat. Fast då lär jag bli tvungen att sluta röka vare sig jag vill det eller inte, känns som om man på en promenad hem genom Stockholms centrum inhalerar ungefär lika mycket skadliga partiklar som man annars gör av en hel dags ciggrökande.

Får väl försöka använda dagboken som motivation till att börja röra på mig lite mer, kan ju hur som helst inte skada. Vad är det värsta som kan hända? Typ att jag får en istapp i huvet och dör, eller att en bil kör på mig och jag blir förlamad. Men fan, shit happens. Och detta är ju då när jag bara räknar realistiska dödsorsaker, för att övertala mig själv till att inte motionera kan jag nog hitta på flera mindre realistiska grejer såsom teroristattack, att bli ihjälbiten av hungriga svanar vid Stockholms ström, att bli träffad av blixten eller att bli oprovocerat ihjälslagen mitt på gatan.

Äh, jag vet inte, det känns mest som om jag gör mitt bästa för att slippa tänka på eventuella problem jag har för det mesta, eftersom det knappast är speciellt kul att gräva ner sig i en massa ångest över diverse problem utan att orka göra något åt saken. Det gäller väl att börja göra något åt saken, sen kommer väl orken av sig själv. På uppsidan kanske kan nämnas att jag "bara" rökt 9 cigg idag, vilket inte är SÅ farligt faktiskt. Sedan har jag inte supit sedan i lördags, vilket faktiskt är hela två dagar (eller drygt 36 timmar om man ska vara ärlig).

Men jag mår i alla fall helt okej psykiskt, lyckats undvika den klassiska måndagsattacken av mega-ångest som brukar infinna sig sådär olägligt kring måndag morgon och hålla mig i sitt grepp fram till måndag kväll, när jag istället blir för pigg för att somna. Får väl hoppas att den håller sig borta, jag orkar inte må dåligt psykiskt, för att må dåligt är just... jobbigt... och jag försöker så gott jag kan undvika jobbiga aktiviteter.

Äsch, vi får väl se. Om jag orkar (hur var det nu med det här med orken nu igen?) så uppdaterar jag min dagbok ikväll med lite politisk sakfrågepolemik. Eller med lite allmänt flum. Eller både och. Jag är ju en dekadent och totalt amoralisk libertär flum-fitta som lever för att korrumpera andra, så det ska nog gå att få ihop någon liten text.

Hmm. Över/under på antal dagar i rad som jag lyckas promenera hem från jobbet utan avbrott, någon (starting tomorrow, idag är jag fan för trött)?

• Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Appropå rätt irrelevant info: antalet visningar / svar är nu uppe över 77. Minns inte vad det var när jag räknade skiten för första gången, men jag tror det låg kring 73-74 i december. Så antalet läsare verkar öka för var dag som går. Spread the word of Parre, eller nått. Hmm.

Nu måste jag bara förbereda inför Fas 2 av min plan att ta över världen. Fas 1 var att få över 77 visningar/svar på en dagbok på ett pokerforum på internet, en mycket viktig och synnerligen underskattad del i varje masterplan värd namnet.

Postad

Tänkte väl inte skriva så mycket ikväll, jag orkar fan inte. Men fan, jag måste fan ta en till jävla vit fittmånad snart, för att använda sig av ett oerhört civiliserat språkbruk. Måste hitta ett jävla sätt att ta en paus på, mest för att jag nuförtiden blir så cp på fyllan. Snackade om det här lite nu, och det är fan sant - under de senaste 6 månaderna har det eskalerat för mycket.

Förr i tiden var jag väl för det mesta full och rätt glad och inte särskilt irriterande. Nuförtiden är att se mig packad enligt pålitliga (nåja) källor "ungefär som att se en snubbe utanför systemet stå o pissa o snacka för sig", Tyvärr är det alldeles för sant.

Jag vet inte när det egentligen skedde, när fyllorna började gå i överstyr på allvar. När jag gick från full-och-gladparre till totalalkad lodarparre på fyllan. Men jag har fan gjort det, och det är så jävla obra så det är sjukt. Jag menar, hur jävla kul är det att supa och sedan dagen efter få höra det återberättat för sig vad man EGENTLIGEN har gjort? Det har hänt två gånger på två veckor nu, och det är ju typ ett jättetecken att det är dags att ta ett uppehåll.

Jag vet inte, jag tror fan att jag var trevligare att umgås med när jag hade min vita månad. Jag gjorde i alla fall inga dumheter och jag fick i alla fall inte folk att lacka på mig stup i kvarten. Att folk lackar på mig såsom jag blir på fyllan nuförtiden är ju knappast förvånande. Hur kul är det att vara med en tjatande och aspackad alkis som inte förstår var han är, vad han är, vem han är och vad han gör?

Det är fan äckligt sant, och ruskigt jobbigt att erkänna för sig själv, men jag förlorar fan min mänskliga värdighet när jag blir för full. Förut gjorde jag inte det. Förut var jag väl för det mesta hyfsat koherent även på fyllan. Nu? Ja, ni som känner mig/har träffat mig på ex. Sviten på fyllan vet ju vad jag snackar om.

Att dricka ett par öl funkar rätt ofta. Men så fort jag börjar dricka sprit, så fort jag går över en gräns, ja, då är det fan kört. Och det värsta är att omslaget mellan full-och-gladparre och superlodarparre kommer ju snabbare än jag hinner ställa in på en riverbluff i Texas. Och utan att jag vet om det. Förrän dagen efter.

Det är helt enkelt något i hjärnan/kroppen som gjort att jag slås ut när jag dricker för mycket. Vad det är vet jag inte, och vill inte veta heller. En av förklaringarna kan vara att jag dricker snabbare nuförtiden. Typ en undermedveten strävan att bli full snabbt.

Jag vet faktiskt inte vad det beror på. Om det är en undermedveten strävan att komma bort. Att försvinna från denna planet. Rent psykiskt mår jag ju fan bättre nu än för ett år sedan. Tror jag, i alla fall. Jag kanske bara satt i mig så pass mycket sprit att jag lyckas rationalisera må bra. Men jag mår fan inte bra av alkoholen. Och framförallt gör jag mig till åtlöje gång på gång. Visst är vissa fylleanekdoter trevliga, men de bästa fylleanekdoterna tillkommer när man är soft-packad och fortfarande kan snacka, inte av "jag-minns-inte-vad-fan-jag-gjorde-men-jag-har-fått-höra-följande-haha".

Började känna lite paranoia, så jag kollade:

http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3300

Som tur var så tror jag fan inte att något av symptomen stämmer in på mig. I alla fall en lättnad. När tiltliggat skriver "det beror antagligen på skrumplever *GAYSMILEY*" när jag diskuterar ovanstående problematik gjorde ju mig nojig som fan. Men jag är inte speciellt trött eller svag (även om jag ibland känner mig apatisk som fan, men det är inte samma sak) och aptit- och viktminskning skulle jag enbart må bra av, tror jag. Och som tur var har jag inga andra symptom heller. Fast helt bra mår ju inte min lever heller. Måste ta en längre paus, mest för att jag inte kan riskera att knulla upp min lever så pass mycket att jag aldrig kan supa igen. Det skulle ju vara skittrist att riskera livet varje gång man ska ta en bira till maten.

Äh, jag vet inte. Något måste jag ju göra för att styra upp mitt liv. Att sluta bete mig som en alkoholiserad lodare är nog ett bra steg. Att börja röra på mig ett annat. Att skära ner på rökningen ett mer orealistiskt steg.

Men fan, det ska nog lösa sig det här. Är ju bara att tänka efter hur man är när man blir skitfull, vad man gör och hur man mår dagen efter för att bli avskräckt. En klart bidragande orsak till att jag inte skrev min C-uppsats var ju att jag under december var full praktiskt taget varje dag. Nej, det måste fan komma en vändning.

På frågan "ska du supa ihjäl dig, Parre?" måste mitt svar bli ett resolut nej, fan heller. Jag är alldeles för grym, bra och värdefull för att gå ett sådant öde till mötes. Och det kan jag säga helt ärligt utan att det minsta övermodet är inblandat. Jag ÄR bara för grym, bra och värdefull för att spy bort mitt liv i en gränd eller dränka det i en syndaflod av sprit. Det är fan ett faktum, ingen hybris.

Jag vet inte - just nu lär min vita månad inte börja. Tyvärr är det OS-hockey med lettiskt deltagande, så det innebär ju lite alkohol, men ska försöka hålla mig i alla fall hyfsat nykter. Orka dö av skrumplever liksom. Orka bli en ensam bänkalkoholist. Ska uppdatera mer med detaljer om/när min vita månad blir aktuell (igen) och denna gången ska jag fan hålla skiten helt utan återfall också. Hur svårt ska det behöva vara?

:club::diamond::heart::spade:

[00:07:01] <parre> ah, nu har jag iaf uppdaterat min dagbok, nu ska jag fira med en öl

Så patetisk är jag.

Men å andra sidan har jag inte vit månad än.

Men den kommer!

Postad
Började känna lite paranoia, så jag kollade:

http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3300

Kolla in detta istället, ligger närmare till hands:

http://www.infomedica.se/artikel.asp?CategoryID=18029

Inom sjukvården får man diagnosen alkoholberoende om minst tre av följande kriterier stämmer:

* Man måste dricka mer alkohol för att bli lika berusad som tidigare. Om man blir full ofta kommer man att tåla mer och mer, och efter tillräckligt lång tid kan man bli beroende.

* Man får abstinensbesvär när man slutar dricka. Dagen efter att man har druckit kanske man måste ta en återställare för att må bra igen.

* Man dricker mer alkohol eller dricker under längre tid än vad man hade tänkt.

* Man har gjort flera misslyckade försök att begränsa drickandet.

* Man ägnar mycket tid åt att få tag på och dricka alkohol, och åt att återhämta sig efter att man har druckit. Tankarna kretsar kring alkohol.

* Man struntar i viktiga aktiviteter i yrket eller på fritiden på grund av drickandet.

* Man fortsätter att dricka trots att man har både kroppsliga och psykiska besvär som återkommer.

Andra varningssignaler kan vara att man inte erkänner hur mycket man dricker, inte ens för sig själv. Man kanske ser till att det alltid finns alkohol hemma och hittar ursäkter för att dricka. Det kan också vara så att man funderar på att ha vita veckor och pratar om att sluta helt någon gång längre fram när det "passar bättre".

Det förrädiska är att beroendet smyger sig på gradvis utan att man kanske själv märker det. Sedan kan det bli mycket starkt, både fysiskt och psykiskt. I början tycker man inte att man har några problem alls, men sedan hopar sig problem med anhöriga, ekonomin och arbetet. Man känner sig som en slav under drickandet och drivs på ett tvångsmässigt sätt till att fortsätta dricka trots att man vet att det förstör ens liv. När man väl har börjat dricka tappar man kontrollen och kan inte sluta.

Postad
I början tycker man inte att man har några problem alls, men sedan hopar sig problem med anhöriga, ekonomin och arbetet. Man känner sig som en slav under drickandet och drivs på ett tvångsmässigt sätt till att fortsätta dricka trots att man vet att det förstör ens liv. När man väl har börjat dricka tappar man kontrollen och kan inte sluta.

ganska säker på att spriten är ditt stora problem faktiskt..

känns inte som att poker/spelberoende har något med saken att göra alls faktiskt.

du vet att spriten är destruktiv för dig. spriten har en stor del i din ekonomiska misär. nästa steg är väl att det blir problem med jobbet.

skit i spriten året ut.

Postad
ganska säker på att spriten är ditt stora problem faktiskt..

känns inte som att poker/spelberoende har något med saken att göra alls faktiskt.

Korsberoende är ett mäktigt fenomen.

Postad

Djens: standardinköp på 5/5DC brukar väl vara minst 200BB, ofta tar många upp 400BB. Våra homegames spelas väl oftast med monsterstackar.

Waggho: Om jag rationaliserar inför mig själv kan jag få ner det till två kriterier. Är jag ärlig uppfyller jag minst 3, ev. 4-5.

Liggat: Jag är rätt säker på att du har rätt. Året ut får vi väl se, men jag ska ta ett längre uppehåll efter OS i alla fal. Tiltat att inte kunna bara dra ett par bira när man känner för det, men det är ju inge kul om man blir som jag blir på fyllan nuförtiden. Och min ekonomiska misär beror ju faktiskt nästan uteslutande på rena fylletiltar...

Hjort: Vi brukar oftast köra med en cap på 500BB/spelare och pott så att det inte skenar iväg alldeles för mycket (vilket det i och för sig ändå gör). Det har dock funnits höjdarpottar där tre pers degar in cappen på turn, en med nötstege + nötfärgdrag, en med nötstege + nästnötfärgdrag och en tredje med bottentvå... (bottentvå klonkade såklart).

Sitter och käkar pizza och dricker öl nu och mår allmänt fint. Självdestruktiv javisst. Men fan, ska jag sluta supa ett längre tag kan jag ju i alla fall smutta på lite öl tills dess. Eller nått.

Äsch, jag orkar inte skriva något vettigt idag. Är man en miserabel alkis så är man, jag får dock rätt ofta alkis/speltorsklivet att framstå i bättre dager än vad det egentligen är. Kul va? Nu har ni lärt är del A i Parres School of Life - om livet inte är vad det verkar, så få andra tro att det är bättre än vad det verkar genom att använda dig av dina enorma talanger.

Eller nått.

Jaja. Vi får väl se hur det går efter OS. Känns ju lite som att jag antingen kommer supa sönder mig och dö som en miserabel wannabe-författaralkis eller att det kommer gå bra för mig i livet. Jag väljer helst alternativ 2. Men å andra sidan är jag rätt nykter än så länge så.

Postad

Åh, öl är så förrädiskt. Så bra. Så underbart. Livets vatten, typ.

I alla fall:

Ishockey; Lettland - USA - Herrar

Spelobjekt:

Matchresultat ordinarie 60 min

Val:

Lettland@10.00

1 rad på SEK 100.00 per rad

Total insats: SEK 100.00

Ett bet med klart negativt EV. Men man är ju patriot så.

TA RYGG! :) :)

Postad
/me paxar en plats i ett slaskhomegame nån gång under 2k6 :heart:

Oh, en texasgrindernättomte (som iofs kommit ITM i en EPT, men det var ju också texas) som ska försöka sig på Femkorts Omaha Hi/Lo, Femkorts Tvåfloppars Omaha, Kansas City Lowball, Sökö hi/lo och liknande spel?

Dessutom en lantistomte!

Det finns ett ord för sånt.

Värde!

Värde!

Värde!

:)

Postad
Åh, öl är så förrädiskt. Så bra. Så underbart. Livets vatten, typ.

I alla fall:

Ishockey; Lettland - USA - Herrar

Spelobjekt:

Matchresultat ordinarie 60 min

Val:

Lettland@10.00

1 rad på SEK 100.00 per rad

Total insats: SEK 100.00

Ett bet med klart negativt EV. Men man är ju patriot så.

TA RYGG! :) :)

Klart jag ryggar på dig Parre. Man kan ju inte spela på busharna iaf!

Lite klenare dock. Slängde in totalt 100 kr på expekt, ska s eom jag kan få skiten att växa under OS. Redan slakat 45 ikväll.

11ggr på Lettland fick man.. heja heja! 15 kr i total insats :P

Postad

1-2 efter första perioden. Låg under med 0-2 rätt fort. Illa!

Lyssnar på lettisk radio, eftersom svensk jävla TV visar Ryssland-Slovakien istället :(

Inte så illa - hoppet lever.

Degade in 25E för att slaska lite på B2B ikväll, det går väl okej. Lirat en 5E SnG som var lättgulad, men jag är 4-1 eller 5-1 upp på HU-matcher. Rätt lättvunnet när det går som:

http://www.pokerhand.org/?245511

Postad

Oj oj oj oj!

3-2 efter andra, nära 4-2.

Gäller att hålla ut i tredje nu bara och stänka in ett par baljor till så :)

Så mycket som letterna spelat i box-play, och så gamla som de är, är det bara att hoppas på att kondisen håller.

RayIV: Du får chansen efter Lettlandmatchen, tredje perioden på SVT/Eurosport om en kvart eller så.

Postad

Äsch, kuinde dom inte fått till den där enda kontringen dom hade nu i slutet... 11 ggr pengarna åt skogen där ju.... Parre.. du lovade ju seger......

Jaja, pokern har iaf gått ruskigt bra senaste dagarna så :P

Rent sportsligt är det ju kul och bra iaf!

Postad

Jävla nervpers alltså. Så jävla glad att de trots allt lyckades hålla 3-3, såg ju RIKTIGT mörkt ut ett tag. Lite småjobbigt att de tappade sitt 2+2-powerplay på att tillåta en dum kontring, men men. 3-3 mot ett USA fyllt med stjärnor är stabilt.

Förresten, såsom Lettland fick kämpa idag, och givet ålder på spelare, och givet att Slovakien är ett mycket bättre lag, så skulle jag tro att ett tips på Slovakien är rätt säkert. Speciellt som Lettland hade kvällsmatch. Vet inte oddsen dock. Och vi har ju skrällt förut, så varför inte igen... :)

Huvudmatchen IMHO är Ryssland på söndag. Fy fan vad jag hoppas att vi vinner den. Tre Kronor för gärna inleda med fem snabba mål i första perioden så att letterna kan sluta spela helt och inrikta sig på morgondagens match.

RayIV:

Med risk för att jag låter som en äkta HeyHoney. Eller nej. Som en HeyEmily. HeyNoelia har ju slutat bli utköpt och plussar 500-1000E om dagen nuförtiden. Men i alla fall: gulningsanledningen är:

1) HU-gryta, 5E. Jag raisar pre med A6, tomten slår om, jag synar. Flop 985, tomten betar ut ca 250, jag slår om all-in för 1500 till, tomten synar med 33. Plockar upp färgdrag på turn men blankar. När jag såg hans syn visste jag ju i och för sig att det inte skulle komma.

2) Turbogryta, 5E. Tre pers med till floppen, varav en all-in. Flop: J53. Jag har då 55. Jag betar runt halvpott. Turn: T. Jag ställer in motståndaren. Han synar med AKo. Jag hade nästan hunnit stänga fönstret redan innan jag såg damen för hans runner-runnerstege komma. Vinner jag den har jag 40% av markerna i spel.

Istället foldar jag ett varv till jag hittar 99 och ställer för 5.5xBB varpå BB hittar stålsynen med K6 och kungen kommer DIREKT!

3) Floppar toppar+färgdrag med JT, tyvärr visade sig att det inte stod mot en shortstacks nötfärg. So far so good. Men sedan hade bigstack AA. Som stod, riggat nog.

4) Sen har jag fem dollar kvar som jag bara försöker maskinera in på PLO, fem dollar gulas fort när man är i maskin. Kan ju inte ens potta normalt liksom. Sjukt nog så gulade jag inte när jag raisat pre från knappen med AK76ds och floppen kom AKQ - de satte mig nog felaktigt på AAxx och klonkskills och passade deras KKJT resp. QQJT. Skillade foldar.

Ehh.

Poker suger, yo!

B2B är riggat för att tomtar med 25E i bankrulle ska gula. Tomtar med 200E i bankrulle däremot vinner 15000E. Livet är bra orättvist ibland.

Tilt!

Postad
/me paxar en plats i ett slaskhomegame nån gång under 2k6 :heart:

Tveksamt om det blir något homegame närmaste tiden, det urartar ju totalt hela tiden. Det fungerar inte så bra när folk torskar en dryg månadslön på en kväll, när tanken är att vi ska dricka lite öl och ha trevligt tillsammans.

Postad

Parre, du får ta o snacka med Kniven, livet blir bra mycket enklare om man skaffar det riggade kontot.

Förutom det så trodde jag också Lettland skulle vinna, hur ska USA inte göra världens fiasko?

• Skapa nytt...