Gå till innehåll

Slaskboken by Parre


parre

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jobbigt när man måste ctrl-F:a för att hitta till din dagbok.

 

Serotoninet tar slut, enligt en läkarstuderande pokerspelare...

 

Jag är inte läkarstuderande, men det är ju ofta dopaminet man vill trolla med, sen att det kan ta slut... ja? Ungefär på samma sätt som att din sperma kan ta slut efter för många DVDA, lyckligtvis produceras det ju nytt - har aldrig hört talas om att alkoholister skulle behöva antidepressiva mediciner för att återfå en normal mängd serotonin eller dopamin - vilket tyder på att det gäller även hjärnans signalsubstanser.

 

Men det är klart vaknar du bakfull varenda dag och kroppen/hjärnan aldrig får återhämta sej är det klart att du inte kommer må bra, om det nu skulle va så.

 

Det är ändå något poetiskt vackert med att bara sjunka ner i ett hål; eller gå in i dimman; och skita i det, låta självdestruktiviteten få fritt spelrum.

 

Man kan bli förälskad i sin egen depression. Nu känner inte jag dej, jag vet egentligen inte ett piss om dej å ditt liv, men det är ju inte omöjligt att du lider av en depression..?

 

Vissa anser det ju som en stark drivkraft, vet att John Cleese snackade om det när han var gäst hos Parkinson.

 

På tal om idioter. Hur jävla skönt måste det inte vara att vara totalt jävla pantad? Hur jävla skönt måste det inte vara att ens största problem är huruvida man ska tvätta bilen på kvällen eller morgonen? Att bara få leva, utan någon jävla hjärna, utan något som säger åt en hur man ska, eller bör, agera. Utan ett normativ väktare. Utan självinsikt.

 

Du ÄR Arne Anka, men självfallet det där kan nog dom flesta känna igen sej i, åtminstone ibland.

 

"Den som kan vara glad i dagens läge är en fiende till allt vad intelligens heter."

 

Viet tyckte att jag skulle fixa en fru när vi spelade shack i lördags. Visst, det i sig är väl en bra idé, men vem fan vill ha en på god väg att bli alkoholiserad speltorsk som förutom att ha dåligt självförtroende också konstant är cynisk och hatisk; även om det till viss del är självuppbyggt, jag spelar min roll – den hjälper mig att överleva. Men att slippa vara ensam skulle väl säkert hjälpa mig, i alla fall till viss del. I alla fall tillfälligt. Innan det skulle slå tillbaka. Det slår alltid tillbaka.

 

Du kör ditt race å spelar på modersinstinkter (eller vad det nu är som får vissa kvinnor att söka sej till män med problem i olika grad, risken finns ju förstås att du lyckas attrahera någon som är tiofaldigt uppfuckad). Relationer är ju oftast inte helt kravlösa, kan ju va fel ände att börja i att det ska va vägen bort från att må skit. Tror ett "första-bästa-despo"-förhållande bara leder till mer å deppa över (och om du istället jagar engångsligg ger det ju bara en tillfällig boost, ja, och något att snacka om på fikarasten på jobbet). Ge inte efter för grupptryck å mediahype, relationer är överskattade. :D

 

Alltihop kan ju förresten va värt det, för att boken du kommer skriva ska kunna fyllas med lite intressanta insikter i livet. Du har ju redan bokens titel färdig, fan å se Slaskboken i bokhandeln. :D

 

Annars köper du en handske fet å nöjer dej inte förrens du nått total självinsikt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej - vi börjar med en uppdatering från onsdagen.

 

Skulle plugga hela onsdagen. Lägger mig runt 14 för att få lite vila. Vaknar 16. Datorn avstängd. Jaha? Kan inte sätta på den. Aja, någon propp som har gått. Nehej, mörkt i hela huset. Strömavbrott på Söder. Tilt!

 

Går ner till ett närbeläget café för att plugga, så jag sitter och dricker cola bland alla som dricker café latte med kardemumma och egyptisk kanelmjölk och läser. Jag vet att Sviten öppnar 18, så vid 18 går jag till Sviten för att "plugga". Det dröjer inte länge (typ 2 sidor) innan jag börjar snacka skit med folk och bestämmer mig för att lira turneringen.

 

Det var skitskoj att lira turnering. Anledningen till att jag lriar turneringar är sällan någon tro att placera mig bra eller liknande, men det är roligt att i ett par timmar sitta och snacka skit med folk och spela lite kort utan att det blir alltför dyrt! Börjar vid ett trevligt bord med Operamicke till höger om mig och bl.a. "den söta artonåringen" två platser till vänstser om mig. Snackar massa skit, höjer lite och så vidare.

 

Börjar spela oerhört weaktajt, vågar inte beta ut på floppen och så vidare. Bl.a. torskar jag med QQ mot A7 där jag raisat preflop och floppen kommer KKx. Jag checkar flop och turn och det blir check-check på rivern när esset kommer. Betar jag floppen vinner jag potten, det var andra jag förlorade på det sättet. Kommer snabbt ner i runt 2000 i marker. Får en gratisflopp ur BB med 83 i klöver.

 

Jättemultiwaypott.

 

Flop: T76, två klöver.

 

Jag betar ut 400, snubben efter slår om till 1000, en tredje snubbe slår om till 2000. Jag har exakt 2000 kvar och ställer såklart in med flushdrag+hålpipan. Snubben efter viker, jag turnar flushen och är tillbaka på startstack. Han som torskade potten (med T7, topptvå) tycker att jag haft tur, men jag har runt 50% och med massa döda pengar i potten är det en autosyn.

 

Nästa större pott jag lirar är när jag höjer pre med AKo, synar tom på floppen, träffar A på turn, betar ut, får omslag, blixtfoldar. Nere igen. Sedan tar jag en flop med J2. Floppen kommer A22. Action:

 

check - bet 400 - call - call bakom av samma snubbe jag träffade flushen mot. Turn: K, så det ligger AK22. Första pos betar ut 1000, andra foldar, jag ställer in för 2000 tot, han synar. Han har Q2 och ingen av oss träffar på rivern, så vi delar. "Där hade du tur igen" fick jag höra. Jaja. Tycker i överlag att han var tråkig, satt med hörlurar, tänkte exakt 3 sek preflop innan varje hand och snackade ingenting förutom att påpeka min tur. Vem bryr sig? Jag spelar för att det är roligt och för att snacka massa skit med folket. De flesta vid bordet verkade i alla fall uppskatta det!

 

Kommer inte ihåg hur, men på något mysko vänster lyckas jag tappa ner till 1100 i marker, tror jag blev pottcommitted på en bluff eller semibluff och tvingades syna ner och torskade. Får byta bord. Har 1100 med mörkar på 75/150. Första handen ställer jag in med Q8 och får två syner.

 

Flop: 754, turn 6, river 3, min åtta-höga stege står. Klonketyklonk! Hmm. Vad mer för slaskhänder dubblade jag sedan med? Det var ett gäng 40%are som stod i alla fall. En fin hand var när jag re-raisar någon all-in med 65s, han synar med KQs - samma färg som mig. Floppen kommer dock A66 och turn en femma så jag dubblar. Stacken åker jojo som fan, jag lyckas torska en massa för att sedan dubbla igen. Hade riktig tur en hand där jag ställt med Q3 och mötts av AQ. Men det är klart man rivrar stegen för delning!

 

Fortsatte sedan slaska och snacka skit, det är ju det som är roligt. Var nere på 3000 ett tag, men sedan fick jag in degen med A9 mot KQ (A9 stod) och 77 mot AJ och vips så var jag uppe på 12000! Sjukt! Klonken var med mig. Började spela überaggro mot mörkarna till vänstser om mig som var rätt korta, ställde oavsett kort mot dom om det foldades till mig. Stealade en hel del och spelet flöt på fint, även om jag åkte på en del smällar, bl.a. en 40%-are som inte stod (KJ mot AT).

 

Efter pausen snodde jag tre raka potter preflop. Allt flöt så jävla bra, jag började till och med tro att jag hade chans! Men såklart, det var ju bara en illusion. Mitt överaggressiva spel dog när jag höjt UTG+3 till 4xBB och bordets tajtaste lirare (och den enda som täcker mig) ställer in, jag passar, han visar AA. Handen efter ställer jag för 14xBB med K5o, bordets tajtaste lirare synar och jag vet direkt att jag har max tre outs. Eller, har han AQ har jag sex... men han hade KK. Ridå! Slog i alla fall nytt personbästa på turneringar på Sviten - åkte på blindsperioden 400/800. Tidigare rekord låg på 300/600.

 

Blir sedan inhustlad i ett Kinapokergame. Fy fan vad kalla kort jag fick. Mittpott och öppning, jag vann två mittpotter på kanske 20-30 givar, backade runt 60 punkter på kanske 1,5h spel. Vi körde en femma per punkt så det var inte så farligt. Kom hem 01, nästa dag ägnades åt studier men inte fan blev jag klar med det jag tänkt göra, men vem bryr sig, vad ska dom göra?!

 

Torsdagen var i alla fall sjukt rolig, massa skönt folk som verkade uppskatta min närvaro vid bordet inte bara för att jag gav bort marker, utan även för att jag lyckades med en del skämt för en gångs jävla skull!

 

Nu har jag backat 700, så pokerkassan är nästan tom. Vill inte spela mer innan jag vet exakt hur mycket rörelsekapital jag har denna månad - har sjukt mycket utgifter och så vidare. Så jag vet inte om/när jag ska spela nästa gång. Kanske lirar någon billig turre, men mer än så blir det nog inte, har inte råd att backa på cashgame, plussar jag så är det fine men orka spela scared money liksom. Har gjort det för ofta och det slutar nästan aldrig bra. Har också återinfört mitt ölförbud på Sviten när jag lirar cashgame. Märkte att den månaden när det var i kraft så plussade jag runt 10-15 lax. Annars har jag backat rakt ut. Kan bero på diverse fylletiltar... Så nu är det slut med den biten i alla fall, så nästa gång jag lirar kommer jag vara laddad som fan för massa nyktert slask och stora spel.

 

På grund av den uppfuckade onsdagen kunde jag tyvärr inte spela 300-PLOtouren på Sviten igår, vilket var jävligt synd. Men, sånt är ju livet.

 

har aldrig hört talas om att alkoholister skulle behöva antidepressiva mediciner för att återfå en normal mängd serotonin eller dopamin - vilket tyder på att det gäller även hjärnans signalsubstanser

 

Nej, det behöver jag nog inte heller. Det är ju bara när jag krökat flera dar i sträck som jag blir nedstämd, eller riktigt nedstämd iaf.

 

Men det är klart vaknar du bakfull varenda dag och kroppen/hjärnan aldrig får återhämta sej är det klart att du inte kommer må bra, om det nu skulle va så.

 

Nej. Och när jag skrev den där måndagstexten hade jag druckit alkohol tisdag-lördag i varierande mängd. Sånt sliter hårt på en gammal 22-åring, man är ju inte 18 längre så man klarar av sånt :)

 

Man kan bli förälskad i sin egen depression. Nu känner inte jag dej, jag vet egentligen inte ett piss om dej å ditt liv, men det är ju inte omöjligt att du lider av en depression..?

 

Jag lider knappast av depression i en klinisk mening, det är jag nästan 100% säker. Ibland har jag kortare perioder av ångest och depression, men de varar oftast bara från ett par timmar till ett par dagar - och det är ofta rätt skönt, man kan få utlopp för en hel del känslor då - allting blir liksom så annorlunda; ens tankesätt; ens syn på saker.

 

Mina depressionsattacker kommer nog mest från överdrivet supande och spelmissbruk blandat med diverse personliga faktorer och en allmänt cynisk och mörk livssyn. Life sucks, men vafan, det är fan så mycket bättre än att dö i alla fall. Tror jag!

 

risken finns ju förstås att du lyckas attrahera någon som är tiofaldigt uppfuckad

 

Uppfuckade människor är riktigt sköna tycker jag. Skulle jag lyckas fixa en brud som är tiofaldigt uppfuckad jämfört med mig och som INTE sitter på mentalsjukhus skulle det nog vara rätt coolt. Dock tror jag inte att det finns sådana människor ute i samhället. Dubbelt så uppfuckad kanske...

 

Ge inte efter för grupptryck å mediahype, relationer är överskattade.

 

Utdrag från MSN-konversation med Othello igår:

 

"Jag måste dra nu, sambon tvingar mig dona med barnen, snart drar hon väl fram motorsågen om jag inte drar".

"Påminn henne om 6-7 år i finken så lägger hon ner den, dock kanske du inte får ligga på x där x är en tidpunkt som hon bestämmer..."

"Hmm. Jag måste dra nu, bye, bbl"

Othello went offline.

 

I prove your case and rest my case :)

 

Alltihop kan ju förresten va värt det, för att boken du kommer skriva ska kunna fyllas med lite intressanta insikter i livet. Du har ju redan bokens titel färdig, fan å se Slaskboken i bokhandeln.

 

Det skulle vara rätt tufft. När jag är klar med studierna efter nyår ska jag kanske ta det lugnt nått halvår, skita i eventuella karriärsplaner och bara jobba litegranna, spela poker och skriva en massa. Får se vad det blir av det.

 

Annars köper du en handske fet å nöjer dej inte förrens du nått total självinsikt.

 

Droger (jag antar att du menar röka...) testade jag en del i 17-18årsåldern. Det var mycket intressant, men inget jag tänker ge mig i kast med igen. Lite röka då och då har ju aldrig skadat, men det är ju mest en kul grej. :) (OBS: Eventuella poliser från narkotikaspan som läser detta - allt jag skriver om olagliga aktiviteter från min sida är naturligtvis bara ett påfund för att bygga på min image vid pokerborden...)

 

Jaja.

 

Orka skriva mer.

 

Får se om jag kommer ner på Sviten till helgen, jag tror inte det, men helt omöjligt är det inte. I så fall lirar jag nog bara en liten gryta och dricker bira, har som sagt inte i närheten av deg nog för att ens överväga cashgameslask! Ikväll är det fest (tema: bartömning) hos en polare som sticker jorde runt på onsdag... det kommer bli galet skoj! Så inget spel ikväll/natt, antagligen inte imorgon.

 

Aja.

 

Tills nästa uppdatering,

dröm söta drömmar,

tilta inte för mycket,

tilta varandra långsamt,

lolla varandra baklänges,

håll cynismen vid liv.

 

Eders Slaskparre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ändå något poetiskt vackert med att bara sjunka ner i ett hål; ...; och skita i det,

 

Lol?

 

Bah, felcitering och grejjer. Men okej, meningen var konstigt uppbygd :)

 

Hur var det nu? Man ska inte kapa handen som föder en? Man ska inte skita i de hål man sjunker ner i?

 

Hmm.

 

Ehh. Ja. Jag har inget att säga till mitt försvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina depressionsattacker kommer nog mest från överdrivet supande och spelmissbruk blandat med diverse personliga faktorer och en allmänt cynisk och mörk livssyn. Life sucks, men vafan, det är fan så mycket bättre än att dö i alla fall. Tror jag!

 

Slipper jag ligga sömnlös och oroa mej då. Trodde jag var Dr.Phil där ett tag. ;)

 

Det skulle vara rätt tufft. När jag är klar med studierna efter nyår ska jag kanske ta det lugnt nått halvår, skita i eventuella karriärsplaner och bara jobba litegranna, spela poker och skriva en massa. Får se vad det blir av det.

 

Ska bli klart intressant att följa.

 

Droger (jag antar att du menar röka...) testade jag en del i 17-18årsåldern. Det var mycket intressant, men inget jag tänker ge mig i kast med igen. Lite röka då och då har ju aldrig skadat, men det är ju mest en kul grej. (OBS: Eventuella poliser från narkotikaspan som läser detta - allt jag skriver om olagliga aktiviteter från min sida är naturligtvis bara ett påfund för att bygga på min image vid pokerborden...)

 

Exakt, min tanke var ju att hjälpa dej bygga den imagen, ofta när folk håller på med sånt befinner dom sej sjukt ofta i Holland annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja hej jag är en spelberoende speltorsk som super för mycket.

 

1) Varför fan vill diverse pokerspelare träffa mig? Det är sjukt. Jag är en dålig människa. Men jag kan iaf sitta 10 på morgonen och dricka Boddingtons hos liggat. Men det är ingen ursäkt.

 

2) Varför fan är jag så känd i pokerkretsar? Det är sjukt. Och jag fattar inte varför.

 

3) Varför fan.

 

4) Varför suger livet en hård penis?

 

5) Kan jag låna tre lax imorrn?

 

6) Är den existensiella balansen mellan Gud om han nu finns och mig helt felknullad?

 

7) Kan jag låna två lax imorrn?

 

8) Varför?

 

9) Kan jag låna en lax imorrn?

 

10) Är jag verkligen den jag utger mig för att vara?

 

11) Kan jag låna en femhundring imorrn?

 

12) Varför fan läser ni denna skit?

 

13) Kan jag låna en hundring till en gryta imorrn?

 

14) Vad fan är det med mig som trollbinder folk så till den grad att folk läser denna jävla dagbok, vad fan gör mig så speciell?

 

15) Bjuder du på en öl på Sviten imorrn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Varför fan vill diverse pokerspelare träffa mig? Det är sjukt. Jag är en dålig människa. Men jag kan iaf sitta 10 på morgonen och dricka Boddingtons hos liggat. Men det är ingen ursäkt.

Du är dåååålig på att spela poker.

2) Varför fan är jag så känd i pokerkretsar? Det är sjukt. Och jag fattar inte varför.

Du är dååålig på att spela poker. Dessutom är du rolig, vilket är en perfekt kombination. Oftast får man sitta och lida när man ska sno stålar från nån tomte men med dig har man ju kul hela tiden :)

3) Varför fan.

Varför inte?

4) Varför suger livet en hård penis?

Det ska vara så. De som trivs med livet ljuger.

5) Kan jag låna tre lax imorrn?

Det hoppas jag verkligen inte. De som lånar ut stålar för att du ska få stilla ditt spelberoende är störda individer.

6) Är den existensiella balansen mellan Gud om han nu finns och mig helt felknullad?

Han finns inte, så det ska nog inte vara något bekymmer

7) Kan jag låna två lax imorrn?

Nope

8) Varför?

EV-

9) Kan jag låna en lax imorrn?

Nix

10) Är jag verkligen den jag utger mig för att vara?

Du är full ofta och beter dig rätt irrationellt när du lirar så... ja :)

11) Kan jag låna en femhundring imorrn?

Inte

12) Varför fan läser ni denna skit?

Vet inte. Börjar ångra mig...

13) Kan jag låna en hundring till en gryta imorrn?

Inte ens det.

14) Vad fan är det med mig som trollbinder folk så till den grad att folk läser denna jävla dagbok, vad fan gör mig så speciell?

Du är omöjlig att undvika, eftersom du skriver överallt hela tiden

15) Bjuder du på en öl på Sviten imorrn?

Nej men du kan få ett glas mjölk nästa gång vi ses. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va fan, gick du gul igår också? :evil:

 

Jag dubblade ju upp dig två gånger... Ska jag dubbla upp någon så ska det ju vara dig. Annars ett roligt DC bord igår. Varje gång vi spelar DC märker jag hur otrligt trist jag tycker Texas är :)

 

Du drog ju med all deg.

 

Från dealersbordet cashade jag in 2200 om jag minns rätt, så jag gick + på det. Hade väl 2700 tot då. Sen började jag dricka, backade 300 på Kinapoker (sjukt riggat spel), sen satte jag mig med 500 på ett texasbord där liggat och viet satt med djupa stackar och fiskade. Dubblar först mot liggat med 88, sedan med 77 mot Viet på T96 två i samma färg-floppen. Folk var jättesura på främst liggat men även mig... för att vi slaskade lite hade trevligt och snackade skit - rätt sjukt. Sedan missade jag att liggat limp-reraisade (då kanske jag lagt) när han höjde 400 preflop, trodde han som vanligt bara bombade ur lilla mörken, så jag synar med 84s och synar hans 1500-bet på 98x-floppen och köper inte ut. Hur kan han ha KK?

 

Sedan snackar några lillchippar om att ha homegame, jag och liggat sitter tillbakalutade i soffan med varsin skön cigg och kall öl. Vi är såklart på, men sen ändrar de sig??! Vi tar taxi till 7/11, köper pizzaslices och sånt, drar hem till liggat, tiltar lite nätpoker, sedan vid 11 drar jag, käkar en kebabtallrik och tar taxi de ca 400 metrarna hem till mig. På fickan hade jag visst bara 600kr, hur fan nu det gick till. Sjukt riggat iaf.

 

Vaknade 16:30 idag. Så sjukt nice.

 

Nu blir det ultrasoftande.

 

Och ja, DC-bordet var bra. Synd bara att fisk-Matteprof stack så tidigt - lite av jättevärdet dog då :)

 

För övrigt var jag sjukt kall igår, tycker själv jag spelade bra poker (förutom sista femunkan på texas, men det var ju lite slask 06 på morronen) men det gick inge bra ändå. Första handen var rätt typisk för dagen, 5/10 Texas, jag höjer till 100 pre med AK, får ett gäng syner, floppen kommer Kxx, jag betar ut pott, nån slår om all-in, jag synar såklart och hans 6-höga färgdrag klonkar - 1500 back direkt liksom. Sjukt!

 

Men det är sånt som händer... Poker är ett sjukt spel. Sedan är det sjukt att sitta och fylleslaska in ett dagboksinlägg 10 på morgonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va fan, gick du gul igår också? :evil:

 

Jag dubblade ju upp dig två gånger... Ska jag dubbla upp någon så ska det ju vara dig. Annars ett roligt DC bord igår. Varje gång vi spelar DC märker jag hur otrligt trist jag tycker Texas är :)

 

Du drog ju med all deg.

 

Och ja, DC-bordet var bra. Synd bara att fisk-Matteprof stack så tidigt - lite av jättevärdet dog då :)

 

Slutsats: Fisk-Matteprof drog med all deg trots att ha dubblat Parre två gånger ;)

 

PS 03:30 är inte tidigt för en workin´-class hero som jag :D

 

vem av dom glada gossarna var det morgan bakspelade btw? fick en redogörelse vid .. uhm, morgontiden ... om att han bakspelat någon nisse som det tydligen gått bra för :)

 

Japp en bodensare som inte kunde spelet (typ Sökö8 och 5 korts 2 floppars Omaha) han hade heta kort :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vem av dom glada gossarna var det morgan bakspelade btw? fick en redogörelse vid .. uhm, morgontiden ... om att han bakspelat någon nisse som det tydligen gått bra för :)

 

vet inte riktigt om du menar mig... morgan bakspelade mig iaf ett litet tag.. bra gick det ju inte, men det va skönt och kul spel =)

 

rätt stort att kunna slaska iväg 1000xbb på 3 timmar eller hur länge jag nu spelade.. min promille va iaf garanterat över 3..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är måndag och ni borde veta vad det betyder...

 

Fredagen börjar fint. Drar på en after-work med några kollegor innan jag ska på fest, drar en taxi till Zinkensdamm där jag möter en polare på biljardhallen för lite Jack Vegas-slask. Maskinen var riggad som fan ikväll, vi hade inte klonken på vår sida. Otur! Back 3-400 eller nått. Skjutsen anländer och vi beger oss ut på Lidingö.

 

Sätter mig och super och snackar skit, men klockan är jättelite och jag börjar märka att jag blir för full. Möjligheten att få skjuts till stan uppkommer, så jag väljer att ta den - orkade inte supa ner mig helt och spy och göra narr av mig själv. Anledningen till att en bil avgick från stan var följande:

 

En polares släkting (eller vän till familjen, minns inte) var helt desperat. Han hade torskat typ 15 lax på Cosmopol och sen lånat ytterligare pengar av folk man uppenbarligen inte vill vara skyldig. Räntan var visst skyhög och han mådde skitdåligt, så min polare var tvungen att bege sig till honom och lämna pengar så han skulle slippa räntan, samt snacka lite med honom. Vad gör jag då? Tänker: Jag har inte råd att spela poker, men skit samma, det kan ju komma, jag drar till Sviten. BRA TÄNKT PARRE DIN JÄVLA IDIOT!

 

Aja, blir avsläppt vid Östermalm och hoppar in i en taxi och åker till Sviten. Plockar ut två lax ur bankomaten. Finns inga DC-bord igång så jag sätter mig vid ett texasbord. Jag tror att det är första handen som jag plockar upp AK och bombar rejält preflop, floppar Kxx, bombar rejält, får omslag all-in, synar. Snubbens 6-höga färg kom, såklart. Back 1500 direkt... Och eftersom jag har ölförbud vid cashgame så fick jag dränka sorgerna i coca-cola. Det är fan sjukt, utköpen kommer alltid när man spelar för pengar man inte har råd att förlora.

 

Det dras igång ett DC-bord där jag snabbt torskar en lax eller så (efter ytterligare en visit hos Herr Bankomat). Nu börjar jag få riktig ångest eftersom jag är typ helt gul för resten av månaden. Har 300 kvar. Sitter och spelar Schack mot Jack! men torskar, sjukt nog. Bränner även av en öl! Aja, jag säger "fuck it" och slår mig ner med 300 på DC-bordet. Spelar bra poker och har lite tur med korten, jobbar upp mig till lite över 2 lax, en nivå som jag sedan håller mest hela kvällen, spelade helt OK poker och hade lite tur med klonken när det behövdes.

 

Det spelades mycket sökö8 och jag hade jättevärde eftersom folk inte hade vana att spela det. Var en pott när någon pottar på fjärdegatan med möjligt lågdrag och inget mer (han kan ha haft par). Snubben till vänster om mig steker och steker, jag kollar hans underkort. Han har fyrlågdrag och fyrfärgdrag. Jag tänker: hoppas han synar sig all-in, för ett pottbet är det helt korrekt spel. Till slut gjorde han så det och klonkade river. Mot ett möjligt par eller lågdrag vidhåller jag att det alltid är rätt att syna med tre till en färg + tre till en låg. Köpte ut Matteprof i en pott när vi hamnar all-in på fjärdegatan, han med QQ-tvåpar och jag med par i tior och ett oerhört levande färgdrag. Vet inte om det är rätt av mig, men det kom.

 

Slaskar på, tvåfloppars var det några fina all-ins preflop. Till slut växlar jag ut 2200 - 1300 ner totalt, 1900 upp från bottennoteringen... Vet inte vad jag bränner min deg på sen, men men. Sätter mig med en femhundring på ett jätteslaskigt bord med Viet och Liggat, där Liggat stod för slasket och snacket.

 

Fick veta anledningen till att jag sällan lirar texas, folk är ju så tråkiga. Folk började lacka på att vi konstant snackade skit och slaskade. "Ni spelar ju inte poker" fick jag höra efter att jag höjt någon raisares bet till 500 preflop. "Era käftar går i ett, det är jobbigt" och liknande kommentarer haglade. Detta får ju såklart oss inte att sluta snacka skit. Minns tre händer:

 

1) Har 88 och re-raisar preflop ställer in flop, liggat synar och min hand står. Upp till 1000.

2) Har 66, liggat höjer till 100 preflop, jag ställer (1000 tot), liggat passar A2o.

3) Har 77, re-raisar till 500 preflop, Viet synar, jag ställer på 985-floppen för 700 till, Viet synar, turn och river blankar och min hand står. 2500 nu!

4) Liggat höjer till 400 preflop (missade att han limpreraisade) och jag synar med 84s. Floppen kommer 98x, liggat ställer in mig för 1500 till, jag synar eftersom jag sätter han på mer eller mindre två kort, han har KK och jag bustar.

 

Sätter mig sen i baren och super. Måste ha bränt mer pengar på sprit än jag trodde, eftersom jag hade så lite kvar sen. Det går snack om homegame hos någon senare, jag och liggat är såklart på, men de bangar till slut. När Lasse kastar ut oss hamnar vi ute på gatan, liggat pröjsar en snubbes taxi till Värmdö (500 SEK) mot hans löfte att han ska börja spela på rivalpoker.com - stort! Vi drar en taxi till 7/11 där vi handlar massa slaskmat och sånt, sen hem till liggat för nättilt.

 

Det gick ju åt helvete. Rakt av. Men vi sitter och snackar skit och dricker Boddingtons, ute är det ljust och snö! Strax innan 11 drar jag därifrån, full som ett as. Liggat vägrar käka kebab med mig, så jag glider ner till Folkets själv och slaskar i mig en fet kebabtallrik. Därefter bär det av i taxi hem. Vaknar av att jag har typ en femhundring i fickan och 65kr på kontot. Megasuperdupertilt.

 

Hur mycket torskade jag på poker egentligen? Jag vet inte, det var inte mycket. Typ 2 lax kanske, kanske lite mer. En struntsumma egentligen, en summa som jag vilken annan jävla månad som helst hade ryckt på axlarna åt, men inte den här månaden, då jag ännu en gång lyckats bränna praktiskt taget alla pengar jag har att leva för. Jag lär mig aldrig... Men nu blir det i alla fall ingen poker förrän efter nyår, om inte någon idiot får för mig att stejka mig. Dvs kasta pengar till lejonen. Till råge på allt hade jag glömt bort att jag inte betalat en autogiroräkning (jävla horor som vägrar dra autogirot 25e ist. för sista dagen i månade) hade allt varit lugnt, men istället måste jag ringa polare ikväll och tigga till mig en lax så jag inte hamnar i problem med obetalda räkningar osv. Det är sjukt tiltat.

 

Men, ska man leva stort så kostar det ibland. Denna och förra månaden kostade det mer än vad det smakade. Sånt är livet, sånt händer. Ja, livet suger. Men som sgat, det är fan så mycket bättre än att dö. Tror jag i alla fall. Nu ska jag spy mitt hat över mig själv, det är väl det som ni asgamar till läsare väntat på - att ännu en gång kunna garva åt patetiska loser-parre som spelar bort för mycket pengar!

 

Ute snöar det. Det blåser som fan. Det är inte så jävla kallt, bara äckligt. Jag har jävla handledning idag, jag har inte gjort ett skit på min jävla c-uppsats. Men okej, jag har en tendens att alltid skärpa till mig i slutet när deadline närmar sig, så det löser sig säkert. Pengarna kommer också lösa sig, jag lär kunna hitta nån polare som ligger ute med en lax i nåra veckor, sedan får jag förhoppningsvis in lite deg om nåra veckor också. Mina pokerrelaterade skulder får vänta, av den enda anledningen att jag inte har några jävla pengar. Hoppas ingen bryter armarna på mig eller något, men jag tror inte jag är skyldig några gangsters pengar, även om Micke E har bra kontakter inom nazi-kretsarna i Grillby.

 

Kom in på IRC runt 11 på morgonen efter att ha kommit hem från liggat. Det första jag skrev var nått i stil med: "Fan vad jag ska låna pengar av folk på Sviten imorrn för att täcka mina förluster". Det är inte så sånt. Men å andra sidan är jag väl ett levande exempel på osunt leverne.

 

Livets smällar blir allt hårdare, men å andra sidan blir de gångerna då jag spottar livet i ansiktet upphov till euforirusher utan dess like. Som jag tidigare påpekat - ju djupare dödens dal är, desto högre är livets moln. Slaskpoker OPen kommer jag förresten nästan garanterat missa. Okej att jag till 90% chans är uppbokad på annat, jag har dessutom inga pengar heller. Tur i alla fall att man hinner få lön innan julafton, då kommer jag i alla fall kunna tjacka lite julklappar åt folk.

 

Jag försöker att inte tänka; att sluta känna, att träda in i apatins skyddande famn. Men till och med min käraste vän apatin stöter bort mig. Vad ska jag göra? Ta till min älskarinna Flaskan? Men hon låter mig bara glömma kortsiktigt, göra dumma saker, göra narr av mig själv, må ännu sämre. Det är ett förhållande där det enda jag tar är några ljuva klunkar, medan hon tar hela mitt liv. Det är inte ens ett nollsummespel, det är ett spel där jag inte kan vinna; ett spel dömt att misslyckas. Men å andra sidan är jag en loser.

 

Fick höra om en sjuk grej. Micke hade varit på casinot i helgen, och där hade någon snubbe börjat snacka om Parre och hans dagbok. Alltså - det är ju fan bisarrt. Jag vet inte om jag ska bli rädd eller inte, men när folk som aldrig träffat mig diskuterar mig vid ett pokerbord på cosmopol... det är fan konstigt. Konstigt och sjukt! Vilket för mig till några tankar kring hur jag kan fixa pengar jag haft:

 

1) Börja trycka upp t-shirts, kaffemuggar och liknande som jag designat och sälja dessa för grova överpriser.

Nackdel? Jag vill fan inte att en massa pokerproffs ska glida omkring med tröjor med mitt ansikte tryckt på, texten "Parre" samt en autograf. Det skulle vara för sjukt.

 

2) Börja sälja droger.

Nackdel? Förutom att jag antagligen skulle knarka mer än de jag säljer till ("don't get high on your own supply" kan ni ju glömma) så är jag, under hela min cyniska yta, för snäll och humanistisk för att bli en knarklangare. Jag är helt enkelt inte sådär skönt råbarkat hänsynslös nog, som t.ex. Scarface, för att deala droger. Dessutom vill jag inte hamna i finkan!

 

3) Börja sälja piratkopierade skivor/spel/filmer.

Nackdel? Det är för 1998. Nuförtiden har alla bredband, piratebay och liknande.

 

4) Börja skriva för någon pokersajt/tidning.

Nackdel? Tvånget att producera något kvalitativt och bra samt ångesten över att förlora det man tjänar på det på nolltid. Dessutom har jag nog för tillfället för lite tid för att göra det bra, samt är för lat för att aktivt orka söka något jobb inom pokervärlden – men annars är det en idé. Varför skriva gratis på PF när jag kan ta betalt istället?

 

5) Skriva en bok.

Nackdel? Ehh, en bok är på ca 300 sidor. Och jag är lat. Ganska självklart varför det inte går?

 

6) Sälja mig själv.

Nackdel? Förutom risken för könssjukdomar och annat otrevligt så vet jag inte om jag är villig att upplåta mina håligheter (engelska: cavities / orifices) till ryska sjömän i Frihmanen.

 

7) Sluta spela.

Nackdel? Haha. Att jag skulle sluta spela? SÅ fan heller!

 

Men ibland hatar jag mig själv. Särskilt eftersom jag inte lyckats med en så bra måndagstext som jag hoppades skriva. Fan. Börjar jag till och med tappa stinget? Helvete. Nu är det iofs så att jag lämnade Sviten med mer pengar än när jag tappade två inköp direkt när jag kom, men det räcker inte. Och så har jag så sjukt mycket skulder till höger och vänster. Kanske borde försöka betala alla dessa innan jag börjar lira igen, men fan, då får jag ju inte spela på evigheter. Får väl köra nått i stil med att jag måste betala lika mycket på skulderna som summan jag köper in mig för.

 

Eller så fixar jag någon som sponsrar mig. Dock tror jag att det är rätt få som ställer upp, särskilt för summor som eventuellt tål lite varians – vilket innebär minst 10 000 SEK. 4-5 inköp beroende på hur mycket man tar upp. Kommer inte färgerna, ja, då går det säkert bra, men kommer färgerna så är jag ju så körd. Hur som helst så måste jag snart börja casha in på den bordsimagen jag byggt upp under två års tid nu. Det ska vända.

 

Vad sägs om ett nyårslöfte i förtid?

 

Härmed lovar Parre att år 2006 sluta fylletilta, spela hyfsat solid poker och vinna jättemycket pengar.

 

Så låter en speltorsks nyårslöfte. Mer torsk än så blir det fan knappast. Men fan, pokervärlden har fördärvat mig så pass mycket (och jag har accepterat fördärvet med vilja) att jag inte har någon utväg förutom att börja plussa på pokern. Jag har fan inga andra outs, men än så länge drar jag inte dött I alla fall. Ja, jag är sjuk, men det skiter jag i. Vi lever i en värld som är ett sjukt jävla skithål. Dessutom är mina problem enbart I-landsproblem: jag är ju t.ex. inte en aidssmittad fattig barnkrigare i något krigshärjat afrikanskt land. Jag jobbar inte 14 timmar om dagen för några kronor i en fabrik i Kina. Jag har det rätt bra. Men jag är människa. Alltså accepterar jag inte att jag har det bra utan ser bara det mörka; det svarta.

 

Mörkret.

 

Min furste.

 

Jag tillber dig.

 

Tills nästa gång – ha det bra.

 

Till er på Sviten – vi ses antagligen först efter nyår, även om jag kanske nån gång kommer förbi och tar en öl utan att spela.

 

Förresten.

 

Hur mår ni?

 

Egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parre, du verkar vara en vettig och shysst kille, aldrig snackat med dig men sett dig på lagpokern, när du ställer på flushdrag och köpte ut med en 7a och min lagkamrat köpte tillbaka på river.

 

 

Allvarligt. Jag tycker att det är tråkigt det som har hänt dig och hoppas att du kan ta tag i dina problem och kanske umgås med vänner som inte spelar poker?

 

Och jag fattar inte vad det är för folk som låter dig vara med när de vet hur du funkar.

 

 

Hoppas det löser sig

 

 

/T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parre, synd du inte var på sviten i torsdags då hade du fått se mig vinna Omaha turneringen efter mkt stort spel.

 

Aldrig skrivit nåt i din dagbok förrut men jag läser den för att du är en så jävla skön snubbe, och det vet jag ju för att vi träffats nåra gånger. Så jag är inte som han på CC i alla fall.

 

För övrig så undrar jag om den där blyga och söta 18-åringen på sviten, tjej eller kille? Framkom inte, sen så trodde jag dom hade 20-års gräns på Sviten oxå?!

 

Hur jag mår?

 

Inte så jävla bra jag heller men man håller näsan ovanför vatten än så länge.

 

Ha det bra tills vi ses parre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Timmi: Tack. Men jag kommer inte sluta spela. Det finns inte på kartan. Sköter jag mig utan att fylletilta kommer jag säkert vinna en massa pengar så länge jag inte gular en av de första sessionerna.

 

Zeb: Ahh, turnisse :) Snyggt klonkat, antar jag! Grattis! Du vet att jag gillar dig, kom ju till och med ner och sa hej på Sviten någon bakfyllesöndag för någon vecka sen :)

 

Nu några händer från fredagens fyllesession:

 

Stort spel 1: Vad ska han ha?

 

Players:

Emysen_ (EUR 21,70 in seat 2)

sprutfisk (EUR 24,70 in seat 4)

klunkelax (EUR 18,40 in seat 5)

 

Dealer: Emysen_

Small Blind: sprutfisk (0,25)

Big Blind: klunkelax (0,50)

 

sprutfisk was dealt: As - 5d

 

Emysen_ Fold

sprutfisk Raise (2,30)

klunkelax Raise (4,10)

sprutfisk Call (2,05)

 

Solklar raise och syn!

 

Flop 3c - Td - 6h

 

sprutfisk Bet (10,00)

klunkelax Fold

sprutfisk Payback (10,00)

 

Så göra vi mot weaktajta nissar, tralalalalala

 

Sjuka monsterreaden:

 

Game # 174745453 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Lund"

Game ended 2005-11-26 08:18:03 GMT+01:00

 

Players:

Emysen_ (EUR 21,70 in seat 2)

sprutfisk (EUR 28,85 in seat 4)

klunkelax (EUR 13,80 in seat 5)

 

Dealer: sprutfisk

Small Blind: klunkelax (0,25)

Big Blind: Emysen_ (0,50)

 

sprutfisk was dealt: 7h - 7c

 

sprutfisk Raise (1,30)

klunkelax Call (1,05)

Emysen_ Call (0,80)

 

Flop Th - 8c - 6s

 

klunkelax All-In (12,50)

Emysen_ All-In (20,40)

sprutfisk Fold

Emysen_ Payback (7,90)

 

Sätter någon av dessa på en hand som slår mig. Känner efter om klonken är med mig. Nej! Så jag foldar.

 

Turn Th - 8c - 6s - Qd

River Th - 8c - 6s - Qd - Ah

 

klunkelax shows: 9h - 6c (a pair of sixes)

Emysen_ shows: Tc - Td (three of a kind, tens)

 

Tajt fold:

 

Players:

Emysen_ (EUR 29,85 in seat 2)

MIC144 (EUR 22,78 in seat 3)

sprutfisk (EUR 31,15 in seat 4)

 

Dealer: Emysen_

Small Blind: MIC144 (0,25)

Big Blind: sprutfisk (0,50)

 

sprutfisk was dealt: Th - 2h

 

Emysen_ Fold

MIC144 Call (0,25)

sprutfisk Raise (0,90)

MIC144 All-In (22,28)

sprutfisk Fold

MIC144 Payback (21,38)

 

"He went all weak-tight on me, so I massacred his fucking ass with a powerdrill":

 

Players:

Emysen_ (EUR 29,85 in seat 2)

MIC144 (EUR 24,18 in seat 3)

sprutfisk (EUR 29,75 in seat 4)

card00 (EUR 25,00 in seat 5)

 

Dealer: MIC144

Small Blind: sprutfisk (0,25)

Big Blind: card00 (0,50)

 

sprutfisk was dealt: Qs - Ad

 

Emysen_ Fold

MIC144 Call (0,50)

sprutfisk Raise (3,25)

card00 Fold

MIC144 Call (3,00)

Klart jag raisar lite!

 

Flop 4c - 5h - 5d

 

sprutfisk Bet (4,00)

MIC144 Call (4,00)

Perfekt flop, så jag värdebetar min AQ.

 

Turn 4c - 5h - 5d - Kd

 

sprutfisk Bet (7,75)

MIC144 Fold

sprutfisk Payback (7,75)

 

Och inducerar en tomtefold..

"He was like SO fucking weak-tight, so I was like maaan, I fucking got to bluff this river, I ain't weak-tight, DAWG!":

 

Game # 174745777 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Lund"

Game ended 2005-11-26 08:20:40 GMT+01:00

 

Players:

Emysen_ (EUR 29,85 in seat 2)

MIC144 (EUR 16,68 in seat 3)

sprutfisk (EUR 37,00 in seat 4)

card00 (EUR 24,50 in seat 5)

 

Dealer: sprutfisk

Small Blind: card00 (0,25)

Big Blind: Emysen_ (0,50)

 

sprutfisk was dealt: Th - 2s

 

MIC144 Fold

sprutfisk Raise (1,80)

card00 Call (1,55)

Emysen_ Fold

Höjer för värde på "The Mother of all Positions" - Knappen.

 

Flop 9h - Jd - 8h

 

card00 Check

sprutfisk Bet (2,50)

card00 Call (2,50)

 

Jag betar för värde och för att det kan komma.

 

Turn 9h - Jd - 8h - 8c

 

card00 Check

sprutfisk Check

 

River 9h - Jd - 8h - 8c - Ah

 

card00 Check

sprutfisk Bet (7,25)

card00 Fold

sprutfisk Payback (7,25)

 

Oj, men OJ! Easy money!

 

"I make an expert play. But I am so fucking unlucky. Man, if there was no luck in these things, I'd win every last one of them!":

 

Players:

Emysen_ (EUR 29,10 in seat 2)

sprutfisk (EUR 51,75 in seat 4)

card00 (EUR 25,00 in seat 5)

klunkelax (EUR 50,00 in seat 6)

PINO (EUR 63,81 in seat 8)

 

Dealer: sprutfisk

Small Blind: card00 (0,25)

Big Blind: klunkelax (0,50)

 

sprutfisk was dealt: 3s - 8h

 

PINO Call (0,50)

Emysen_ Fold

sprutfisk Raise (2,10)

card00 Call (1,85)

klunkelax Fold

PINO Call (1,60)

 

Solklar höjning på knappen.

 

Flop Qd - Js - 2d

 

card00 Check

PINO Check

sprutfisk Bet (5,50)

card00 Call (5,50)

PINO Fold

 

Han veksynar, så han är säkert tom eller har drag, eller så leder jag.

 

Turn Qd - Js - 2d - Qh

 

card00 Check

sprutfisk Bet (21,00)

card00 All-In (17,40)

sprutfisk Payback (3,60)

 

Efter att han checkar är jag rätt säker på att han har färgdraget, kanske 54s eller 75s. Inte högre än 8-högt, så jag betar för värde och fisken synar.

 

River Qd - Js - 2d - Qh - 6d

 

card00 shows: 7d - 5d (a flush, queen high)

sprutfisk didn't show: 3s - 8h (a pair of queens)

 

card00 wins: EUR 50,60 (with a flush, queen high)

Rake: EUR 2,00

 

Ibland har man stor otur. Men det är ett jävligt bra värdebet av mig, det går inte att förneka. Så stort spel.

 

Min read på han är TOM HELA VÄGEN VAD FAN SKA HAN HA. Nu hade jag oturen att han hade träffat treoutaren på turn mot mig, men jag spelade denna hand som en expert:

Players:

Emysen_ (EUR 29,10 in seat 2)

sprutfisk (EUR 26,75 in seat 4)

card00 (EUR 50,60 in seat 5)

klunkelax (EUR 49,50 in seat 6)

PINO (EUR 61,71 in seat 8)

 

Dealer: card00

Small Blind: klunkelax (0,25)

Big Blind: PINO (0,50)

 

sprutfisk was dealt: 2c - 2s

 

Emysen_ Fold

sprutfisk Raise (1,80)

card00 Fold

klunkelax Call (1,55)

PINO Fold

 

Flop 3s - Ad - As

 

klunkelax Bet (3,25)

sprutfisk Call (3,25)

 

Turn 3s - Ad - As - Jc

 

klunkelax Bet (9,75)

sprutfisk Call (9,75)

 

River 3s - Ad - As - Jc - 9d

 

klunkelax All-In (34,70)

sprutfisk All-In (11,95)

klunkelax Payback (22,75)

 

klunkelax shows: Jd - 2d (two pairs, aces and jacks)

sprutfisk shows: 2c - 2s (two pairs, aces and deuces)

 

klunkelax wins: EUR 52,00 (with two pairs, aces and jacks)

Rake: EUR 2,00

 

Parre är GUUUL.

 

Satans otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så löst som du spelar så blir det en massa små potter som du snor och ett fåtal stora potter som du förlorar.

 

Varför spelar du inte så bra som de råd du brukar ge i HH-delen? Du kan ju spela, varför slaska så mycket och slänga bort pengarna?

 

 

En annan sak, skulle man plussa om man spelar weak tight på era liveslasksittningar på sviten? Jag tror nästan det, så överdriver näst-intill-idiot-aggro som ni verkar spela. Raisar 10 bb som "standard" preflop osv. Det gör ju att man har råd att vänta in bra händer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha :lol::lol:

 

Det där ser ut som mina tilthänder när jag tiltade bort 1000€ under ett par dagar på NL50.. lol säger jag bara. Har jag fått samma jobbiga syndrom som dig? Skönt att jag tagit ett break för att jag tiltat bort pokerpengarna som var ute på nätet.

 

Grejen är ju att det där spelet skulle kunna funka, problemet är att syntomtarna synar ju ner allting, man kan inte syna på 7-hög med ett drag utan odds trots att man vet att den andra är helt tom, men det gör dom och klonkar ofta. Lika bra att spela snäppet tightare. Inte för man får någon respekt av puckona på micro men men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spelar du inte så bra som de råd du brukar ge i HH-delen? Du kan ju spela, varför slaska så mycket och slänga bort pengarna?

 

Alltså, händerna ovan var ju från en sittning halv nio på morgonen där jag var skitfull, då spelar jag så. Var inte direkt seriöst spel. Spelar inte sådär lösaggro när jag är nykter och nätslaskar.

 

En annan sak, skulle man plussa om man spelar weak tight på era liveslasksittningar på sviten? Jag tror nästan det, så överdriver näst-intill-idiot-aggro som ni verkar spela. Raisar 10 bb som "standard" preflop osv. Det gör ju att man har råd att vänta in bra händer...

 

Beror ju på vad det är för bord, spelare och stackdjup. Sist var det mest jag och liggat som idiotslaskade. Jag ser många problem med en weak-tight spelstil så länge som du har en spelbar (dvs 200BB+) stack. Sitter du på 100BB, alltså en lax, är det ju bara att vänta på monster och spela tillbaka hårt preflop och dega in resten på flop oavsett.

 

Men som sagt, det är itne alltid spelet är sådär jättelösaggro och ultraslaskigt. Men jag vet inte - slaskar man mycket och har min bordsimage kan man ju vinna inköp efter inköp de kvällarna man har flyt med korten. Jag får ju aldrig cred för en hand, så jag kan re-raisa en 50-raise till 500 med QQ och få en all-in mot mig med 99. Men vid liveborden är det ofta en standardraise är 10BB preflop - det beror på att folk ofta spelare lösare och limpar mer, så du måste safta på mer för att få värde/action. Å andra sidan är det sällan jag spelar Texas live på Sviten - borde göra det mer på grund av det sjuka värdet, men jag tycker DC är så mycket roligare, så det blir sällan Texas för min del.

 

Problemet är ju om du sitter på en 400BB och har några lösaggro spelare som täcker dig. Väntar du bara på stål händer något av följande:

 

1) Efter att ha lagt dig i tre varv hittar du AA. Någon höjer till 100 preflop och får en syn. Du slår om till 500 och lösaggro slasknisse synar. Floppen kommer J73. Lösaggro slasknisse checkar, du betar runt pott, lösaggro slasknisse ställer in dig för 3 lax till. Är det ÄNNU en av lösaggro slasknisses stora bluffar, eller har han floppat set/tvåpar nu?

 

2) Du re-raisar till 500 preflop och får en syn. Du betar runt pott och lösaggro slasknisse foldar.

 

Visst, att spela framgångsrikt tajt spel går säkert jättebra - men inte weaktajt, då kommer du bli överkörd och uppäten ifall bordet är slaskigt och du inte klonkar hårt. I alla fall om de lösaggro slaskarna är hyfsat nyktra och på spelhumör och inte bara donationshumör :) Men spelar du tajtaggro så kan du säkert plussa bra, det gör dock de flesta på Sviten (som inte är fiskar i alla fall), men det är ju inte sådär jättekul och inte direkt min spelstil... Även nykter spelar jag löst och hyfsat aggro.

 

Personligen så tycker jag att man ska trycka tillbaka stenhårt med marginella händer mot spelare som är lösa och jätteaggro, du måste våga syna dig all-in med JJ på en K-hög flop. Du måste våga slå om preflop med 88. Etcetera etcetera. Jag skulle kunna utveckla lite mer varför och så, men jag orkar inte för tillfället.

 

 

Grejen är ju att det där spelet skulle kunna funka, problemet är att syntomtarna synar ju ner allting, man kan inte syna på 7-hög med ett drag utan odds trots att man vet att den andra är helt tom, men det gör dom och klonkar ofta.

 

Jag lade mest upp dessa händer för att jag tyckte att de var roliga. Jag klagar aldrig om jag får in degen med 8-hög som drygt 60%ig favorit :)

 

På micro ska man inte bluffa för mycket, och nästan aldrig bluffa i större potter. Annars backar man. :)

 

PS 20 inköp på ett par dagar det är en stooor tilt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det må hända att när jag räknar lite nogrannare så var det nog 700-800 € back på en början ett par bad beats (som inte ens var jobbiga, upplevt mycket värre under längre tid under bara den korta tid jag lirat) men sedan tilt men ändock är det sjukt. Är en ganska seriös och disciplinerad spelare som grindat seriöst i 7-8 månader och helt plötsligt bara tappar allting och blir galen och bara trycker trycker trycker och laddar på inköp för inköp. Det är ungefär som dom där hemmamammorna man läser om som jobbar och sliter för allt ska bli perfekt, allting är perfekt men sedan plötsligt slår det slint och ungen blir dödad för att det kanske varit lite för mycket disciplin och perfekthet utan en lugn stund.

En rolig sak var att jag trots att jag medvetet spelade riktigt dåligt och idiotiskt så fick jag in pengarna många gånger som favorit och blev utdragen i tilten.

Det hade i och för sig inte spelat någon roll om jag vunnit dom där potterna för jag hade ändå tiltat bort skiten men man fick verkligen se vilka sjuka fiskar det fanns, hela tiden, och dom finns inte bara där när jag blir utdragen av dom utan dom finns hela tiden och är redo att syna all in med topparet.

 

Men det var skönt, man får sig en tankeställare. Inte ens kul att grinda på nätet på dom här nivåerna för motståndet är så pass lätt i längden att man inte känner sig motiverad att spöa dom andra, min drivkraft är nog inte pengarna i första hand utan att få gambla och känna mig bättre än andra.

Men men lär väl ha återvänt inom någon månad för att grinda men härmed ska jag totalt sluta lira minst 2 dygn när jag känner irritation och rastlöshet komma för det kan vara så otroligt tråkigt att sitta och grinda Holdem. Då är Omaha Hi Potlimit roligare men eftersom det är högre varians och jag inte är så duktig på det så kan jag inte spela det som huvudspel ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...