Gå till innehåll

NL - Hur spelar ni suited connectors?


Juzzam

Recommended Posts

Hur brukar ni spela suited connectors (34,45,56,67)

 

Vilken typ av spelare är ni?

 

Brukar ni vinna stora/små potter med dessa?

 

Från vilken position?

 

Raise / Call ?

 

Hur spelar ni dom på floppen

 

Om ni missar ?

Om ni träffar ?

Om ni träffar lite grann (par,draw) ?

 

Finns säkert en massa saker att ta upp angående detta men detta är iaf det grundläggande.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar små suited connectors men inte lägre än 34. Spelar dem bara i sen possition och om det inte kostar mycket. Träfar man inte på floppen är det bara att släppa dem. Får man in stegen med A på floppen så brukar de kunna ge rätt bra med pengar iaf på de lägre nivåerna.

 

Brukar oftast bara syna men ibland höjer jag. Vill gärna se floppen billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag försöker säga juzzam är att en spelares spelstil kanske inte passar just dig. Läs super system två om du vill få ett EXEMPEL på hur de KAN spelas.

 

Beroende på bord och motstånd måste du spela de olika. Så enkelt är det.

 

senaste gångerna har jag gjort allt mellan att slänga de, reraisa en höjning. raisa 1-10 BB eller bara limpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant ... lite tunt av information men dock intressant.

 

En annan sak som jag har funderat på om du är i sen position och någon i tidig position Höjer låt oss säga 4-5 BB och en följer med. Vad tycker ni om att calla och hoppas på en flop som passar någorlunda. Låt oss säga att du får par eller ett steg, färg drag eventuellt sätter du nöten.

 

Någon som spelar på detta viset och har haft positiva resultat.

 

Kanske bättre att spela dessa på högre limitar eftersom det då är lättare när man sätter en skyddad hand (var fick jag det ifrån ´skyddad´) och kan spela ut (lura) motståndaren på så vis. Nedanstående exempel visar helt klart på detta, eftersom han inte alls har satt han på denna handen med en Preflop raise på 4xBB.

 

Jag satt och kolla på Ladbrokes 15/30 tror jag det var och detta hände.

 

Nisse1 (AKos) - Raise 120

Lasse2 (89s) - Call

 

Flop 567 Rainbow

 

Nisse1 - Raise 280

Lasse2 - Reraise 600

Nisse1 - Call

 

Turn Q

 

Nisse1 - Raise 1200

Lasse2 - Reraise 2400

Nisse1 - All Inn

Lasse2 - Call

 

River 2

 

Potten låg iaf på 5 siffrigt belopp 10000$, Man kan ju diskutera Nisse1´s spel eftersom han inte ens hade Overpair och på detta viset inte hade någon större chans om Lasse2 skulle sitta med AA,KK,QQ eller vad som helst. Men här ser man att suited connectors när dom väl sitter bringar in stora summor.

 

Jag satt förstummad när denna handen spelade och försökte analysera vad i H*lvete dom satt med men jag blev inte riktigt klok. När båda visade sina händer så tänkte jag "Herre Gud". 70.000 spänn för ca:1,5 minuters spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen har jag börjat gå ifrån SC lite på sistone... spelar mest $25NL fullbord förresten. Men det beror ju precis på bordet också, men de jag sitter på brukar vara rätt sjövilda post-flop och då sticker jag helst inte in snoken med halvsvaga draghänder om jag slipper. Speciellt inte i höjda potter. Annars gillar jag hellre att limpa 1-gappers i multivägspotter på knappen/CO/SB/BB, när man äntligen sätter handen tycker jag man oftare känner att man har nötterna, speciellt gentemot de låga SC där man ofta kan sitta på sucker-stegen. Dessutom, kanske viktigare IMM, är en 1-gapperstege ofta väldigt svår att läsa från bordet, vilket jag tror petar upp de implicita oddsen lite även om chansen att floppa ett drag är sämre. Men som sagt, jag tycker jag inte får möjligheten att spela låga spekulativa händer särskilt ofta numera, men så har jag tightat upp en hel del på sistone också.

 

Min favorit på sistone är annars att syna standardhöjningar(3-5BB, inte högre) med låga-medel pocketpar i position. Sitter trissen och höjaren träffar(förhoppningsvis inte ett högre set, då) eller har överpar så plockar man ofta hela stacken/dubblar upp, i annat fall foldar man. Otroligt enkelt men effektivt, i min ringa erfarenhet.

 

 

Edit:

Man kan ju diskutera Nisse1´s spel eftersom han inte ens hade Overpair och på detta viset inte hade någon större chans om Lasse2 skulle sitta med AA,KK,QQ eller vad som helst. Men här ser man att suited connectors när dom väl sitter bringar in stora summor.

 

I mina ögon så är det otroligt tomtigt spel, men så är jag nog en tomte på 15/30NL också... :) Men det känns som det ligger lite bakgrund bakom den där handen.

 

Jag skulle ju kunnat satt honom på betydligt fler händer än AA-QQ. Pocketpar ner till 55-77 kanske. Liksom får man en re-raise på den floppen och man håller AK så blixtfoldar jag iaf. Det enda han kan hoppas på är ju en överspelad AQ tycker jag det känns som, men vem spelar den så postflop? Och på en sådan flopp om man nu tar in i beräkningarna att motståndaren kan spela SC, som ju inte är speciellt ovanligt, så är det ju risk för tvåpar med 56s, 67s förutom stegen. Har jag lärt mig av Lederer's rulle i alla fall! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...