Gå till innehåll

Tiiias; Omaha Hu & Mtt's


tiiias

Recommended Posts

JNsl: KK, lätt tiltad :)

 

 

Variansen på svs har vart så jävla mysko för mig, Har hela tiden varit allt eller inget, aldrig normalt. Kanske därför mina stats är lite nitiga.

 

Mardröms session precis där jag torska alla händer i princip. All AI, Syn stationer döda mig genom river klonk i alla större potter o.s.v

 

Lite lagom varians hade vart, jag försöker utvecklas inom SH men det är svårt då jag inte upplever att jag får några normala sessioner !

 

aja bara att nöta vidare och hoppas att det stabiliseras snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 283
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då flera sagt att jag spelar för nitig, har jag nu tagit till mig och öppnat upp lite mer och jag tror det kommer bli riktigt bra så snart jag kommer in i det. Fortfarande för aggro i vissa lägen och kan betta hela jävla vägen mot en synstation, inte bra men jag blir bättre och bättre.

 

Mot de reg's som finns på nivån har jag inga problem alls och ligger upp på nästan alla, det som jag slösar massa pengar på är just fisk & synstationer då jag alltid undervärderar deras händer så sjukt.

 

 

Köre en kort session nyss med det lite lösare spelet, gjorde stabilt och bra plus på alla bord. Hade kunnat gjort en riktigt bra vinst och jag kunnat släppa vissa händer.

 

Bara att nöta vidare, ligger + för dagen iaf vilket är skönt med tanke på vilken swing ner jag gjorde tidigare idag !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ok. Tror också du kan vinna på att öppna upp dig lite mer pre. Vilka nivåer rör du dig främst på?

 

 

Jo det känns så, problemet jag har nu är att jag är för aggressiv. Inga problem att pott betta hela jävla vägen på ingenting :shock:

 

Eller som jag gjorde här precis! Whyyy WHYYYYYY !!

 

***** Hand History for Game 1317347063 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, May 27, 00:54:10 ET 2010

Table Anna 44 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: kris01 ( $40.72 )

Seat 2: Lemiux66 ( $215.04 )

Seat 4: tiiias ( $217.02 )

Seat 5: haj. ( $193 )

tiiias posts small blind [$0.5].

haj. posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to tiiias [ Ad 4h ]

kris01 folds.

Lemiux66 folds.

tiiias raises [$3.5].

haj. calls [$3].

** Dealing Flop ** [ 5h, 4s, 3d ]

tiiias bets [$6].

haj. raises [$15].

tiiias calls [$9].

** Dealing Turn ** [ 8s ]

tiiias checks.

haj. bets [$30].

tiiias raises [$60].

haj. raises [$80].

tiiias raises [$100].

haj. is all-In [$64]

tiiias calls [$14].

** Dealing River ** [ 7h ]

haj. shows [ 2d, 6d ] a straight, four to eight.

haj. wins $376.36 from the main pot with a straight, four to eight.

 

 

Spelar främst 05/1 och tanken va att gå upp till 1/2 nu men jag har svingat rejält nedåt flera dagar här. Men då har inget fungerat och ingenting suttit.

Jag gör bra plus på nivån jag spelar på nu och hoppas vara uppe på 1/2 nästa vecka. Började spela SH för 2 veckor sedan, innan det har det vara HU till och från de föregående åren, är väll därför agget är way to mutch i fel situationer

 

 

Session på 2 timmar nyss, VPIP börjar se lite bättre ut iaf! Det började bra i vanlig ordning med att jag torska 2 AI, ofc mycket starkare hand vid AI tillfället men det hjälpte inte mycket. Så låg en 500BB back efter 30min men arbetade mig uppåt och låg 2 min innan sessionen skulle sluta +200BB men sen drog jag 2 fina bluffar och slutade BE !! HEJ HEJ

 

Har börjat med att flata mig själv varje gång jag fukkar ur och gör dessa cp saker, så vi hoppas de hjälper med lite själv tukt. Trött på att stå och stampa på plats nu, har gjort det ett par dagar ! Nä 1/2 här kommer jag !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller som jag gjorde här precis! Whyyy WHYYYYYY !!

 

***** Hand History for Game 1317347063 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, May 27, 00:54:10 ET 2010

Table Anna 44 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: kris01 ( $40.72 )

Seat 2: Lemiux66 ( $215.04 )

Seat 4: tiiias ( $217.02 )

Seat 5: haj. ( $193 )

tiiias posts small blind [$0.5].

haj. posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to tiiias [ Ad 4h ]

kris01 folds.

Lemiux66 folds.

tiiias raises [$3.5].

haj. calls [$3].

** Dealing Flop ** [ 5h, 4s, 3d ]

tiiias bets [$6].

haj. raises [$15].

tiiias calls [$9].

** Dealing Turn ** [ 8s ]

tiiias checks.

haj. bets [$30].

tiiias raises [$60].

haj. raises [$80].

tiiias raises [$100].

haj. is all-In [$64]

tiiias calls [$14].

** Dealing River ** [ 7h ]

haj. shows [ 2d, 6d ] a straight, four to eight.

haj. wins $376.36 from the main pot with a straight, four to eight.

 

 

 

:shock: :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: :shock:

 

:-D

 

Ut på borden och jobba nu, Jag har lite pengar som är dina som du ska få chansen att jobba igen :)

 

Kan stolt säga att jag tror jag är en av de bidragande orsakerna till att reggen mrslask är borta iaf, Har toppar min money income lista :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis avslutat världshistoriens segaste session, filosofiskt tänkt va det som att simma i sirap (inte logiskt tänkt)

 

Hade call station of doom vid 2 av borden, under 1½ timmen jag spela så vann han 99% av alla händer, Va även hu mot han ett tag och det gick såklart inte att betta ut honom, Va brädet QA7 så tammefan hänger han med hela vägen på 7an. Detta är ju helt perfekt tänker ni nu, ja det skulle det ha varit om jag hade STRÄFFAT NÅGOT JÄVLA HAND JÄVLEN NÅGON GÅNG !!!!! fick top par en gång, men då hade han KK, fick 2 par en gång också men då hadde han set.

 

Det är fucking gratis cash, jag sitter i 30 min och lirar hu med honom och jag får inte en jävla spelbar träff.. SVS ?? WTF. I början på svs träffade jag normalt när jag spela hu, men de senaste 20 hu matcherna har vart skandal....

 

Jag vet att det är ett jävla tjat om den här variansen men visst kan man träffa dåligt, men att inte träffa alls under 5000 händer känns ju sjukt, ungefär lika sjukt som att få 4tal 2 gånger under 3 händer på samma bord.

 

1½h: +338bb

 

Nä, sova för jag ska upp kl 9:00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte somna STABILT, enda dagen jag har loads of saker att göra sover jag inte, illa illa !

 

Satt mig på svs vid 05:15 och det va action på 4 bord, same ppl på alla vilket va enbart fisk och calling stations, Mina värsta fiender. började bra men efter 1h så stod jag BE och kände att once for all får det vara slut på dum syningarna. lyckades efter det sköta mig rätt bra. Men dom där jävlarna lamslår verkligen mitt vanliga spel, nä tacka vet jag stabila regs..

 

2½: +600bb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det känns så, problemet jag har nu är att jag är för aggressiv. Inga problem att pott betta hela jävla vägen på ingenting :shock:

 

Eller som jag gjorde här precis! Whyyy WHYYYYYY !!

 

***** Hand History for Game 1317347063 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, May 27, 00:54:10 ET 2010

Table Anna 44 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: kris01 ( $40.72 )

Seat 2: Lemiux66 ( $215.04 )

Seat 4: tiiias ( $217.02 )

Seat 5: haj. ( $193 )

tiiias posts small blind [$0.5].

haj. posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to tiiias [ Ad 4h ]

kris01 folds.

Lemiux66 folds.

tiiias raises [$3.5].

haj. calls [$3].

** Dealing Flop ** [ 5h, 4s, 3d ]

tiiias bets [$6].

haj. raises [$15].

tiiias calls [$9].

** Dealing Turn ** [ 8s ]

tiiias checks.

haj. bets [$30].

tiiias raises [$60].

haj. raises [$80].

tiiias raises [$100].

haj. is all-In [$64]

tiiias calls [$14].

** Dealing River ** [ 7h ]

haj. shows [ 2d, 6d ] a straight, four to eight.

haj. wins $376.36 from the main pot with a straight, four to eight.

 

 

 

Vad har du för tankegång här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för tankegång här?

 

Det va väll ungefär "Jasså din valp du moppsar upp dig"

 

 

 

plojj session precis på 2h.. Inte sovit inatt, inte ätit, druckit öl. Terminator aggro spel mot fisken och cs som fyllde borden. ++ iaf !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En 1h session precis, började bra och slutade -30bb, torska två fucked upp AI's

 

En på A med bättre kicker, AI på flopp. FI synar med A5 och klonkar 5 på river

 

10-10 vs 3-3 Preflopp AI. 3-3 får flushen !

 

 

Vart vaken 36h så jag är lite mosig och levererade inte mitt A-game direkt :)

 

För att lösa minus session skrapar jag förstås trisslotter, min livs varians på triss som aldrig gett mig en vinst över 50kr bör logiskt sett låta mig klonka triss snart.

 

Idag kör vi på guldtriss, 10 millar direkt på skrapet!

 

Lott1: 25kr :shock:

 

Lott2: 0

 

Såklart en till för 25an jag vann

 

Lott3: NIT

 

 

Trisscount @ svs

 

Köpta: 22st

 

Sammanlagd vinst: 75kr

 

Resultat: -475kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har gått rätt kass det senaste dagarna, lite idiotiskt spel. Mycket motrigg, AI förbannelsen släpper inte sitt grepp som igår när jag förlorade 10st AI bästa hand vid alla tillfällen PÅ RAD, wtf ?!? Lite medrigg kan man väll ha tycker man ?

 

Har iaf fått känt på SH cashgame i 15 dagar nu, mitt spel är OK men det är mycket kvar att lära. Har under dessa 2 veckor skummat igenom diverse artiklar på nätet, Haft mina starthänder uppskriva på ett papper. fördjupat mig lite allmänt inom ämnet, det va rätt många år sedan jag spelade fullring el sh. Bara HU & Mtt's en del för 1½ år sedan då jag va ledig några månader.

 

 

Skaffat medlemskap på deucescracked idag, tittat på en video där de analyserar händer i HM, intressant och lärorikt.

 

Suttit och tittar igenom många av mina händer där jag gjort stora förluster, analyserat och försökt komma på vad jag gjorde för fel eller om jag spelade handen korrekt. Rätt intressant.

 

Va jävligt nära att gula på svs igår, Kanske berodde på de här 10 AI med bästa hand jag förlorade på rad + en hel del annat EV+ , Jag kan stundtals spela kasst men ingen hade plussat på detta tror jag.

 

Nya friska tag, kör lite på ongame atm men det blir svs efter det !

 

 

VARFÖR fungerar deucescracked EN gång på 10 för ? jävla tilt sida rakt av. Funkade inte i firefox om jag inte köra genom en proxy.. Men explorer fungerade den tills precis NU !! Den som löser detta åt mig får möta mig i ett hu game = Freecash 4 U !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska flytta idag, bo hemma hos en tjej kompis tills jag +2 polare fått klart med lägenheten vid ska dela på.

 

Har 1 miljon saker att fixa idag, skulle egentligen fixat allt detta under förra veckan men pro som man är så spar man allt till absolut sista timmarna..

 

Möjligtvis finns det utrymme för lite spel ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad använder du för uppkoppling angående ditt DC problem?

 

mitt ? :shock:

 

Comhem är obs efterblivna och ställde ner mitt internet till 16/kbs och råkar man då öppna en websida så blir det som de blir. Men det har inte vart så många gånger ? eller har det ?

 

Sen kört en del på mobilt bb också.

 

Anyhow flyttat idag och har nu 100/100

 

Jag hatar att flytta, har städat som en lite gnom idag !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...