Gå till innehåll

Tiiias; Omaha Hu & Mtt's


tiiias

Recommended Posts

 

2001 Multipoker - Min första nätpoker upplevelse, Fixed limit

 

2003 KB i militärn 15 månader - Kände mig fattig började affa lite, la senare upp en sida som blev rätt stor. Lirade poker utan att veta vad jag gjorde men jag försökte iaf.. NL100 & NL200

 

2004 - 2010 Arbetade - Som konsult / som account manager / som säljchef och lirade poker sporadiskt men det va såklart en förlust affär

 

2010 - Trött på att arbeta inom försäljning vilket jag gjort sen va 16 år, Jävligt duktig på det men gnistan fanns inge mer så jag sa upp mig i våras

 

 

Nu

 

Bestämde mig för att bli grym på poker, Körde igång på svs NL200kr och det gick skitbra tills någon sa att jag va nit, försökte ändra mitt spel samtidigt som jag gick rakt in i the death of motrigg, Finns en hel del läsning om den i denna DB

 

Försökte mig på full ring, short handed, Heads up, sng's och Mtt's och har nu slutligen insett att jag har mest edge i Mtt's och PLO hu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 283
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kom lite saker imellan men äntligen är jag hemma igen.

 

Så här kommer lite frågor som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

 

 

1: Går det att få snabb knappar i svs clienten för Fold / check / raise ? Tycker det underlättar jävligt mkt då man MT

 

2: Någon som har en sidan med lite range på starthänder på 5 manna ?

 

3: Bör jag klara mig på 1BI på NL 100 för att sedan öka till 20 innan jag kliver upp på NL 200 ?

 

 

 

Första sessionen avklarad iaf men det blev bara 30min: +84kr

 

Ska ta en längre nu snart men det känns som man kmr långt på ABC spel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, jag tror han glömde en nolla, 10bi ska det nog vara.. ^^, gl tiiias!

 

 

Ja det ska de såklart vara 10Bi :D

 

Blev bara lite sporadiskt lir igår men slutade +235. Skulle ha vart en 200 till men jag va ju ute och jagade klonk men det gick ju sådär. Köpte in mig i massa turbo mtt's vilket inte gav speciellt mycket utrymme till spel utan det va mest lotteri :evil:

 

 

NL50 Är iaf en barnlek och jag ska snabbt komma förbi det innan de fuckar upp mitt spel allt för mycket. Limp heaven på den nivån :D

 

 

Någon som sitter på lite starthänder för 5 manna ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt går jag verkligen in för att verkligen lära mig bemästra 5-6 tabels.

 

 

Vilken eller vilka böcker/artiklar kan vara aktuella att läsa för att bättra på mitt spel på den här sortens spel ?

 

 

Söker även en bra bok som behandlar MTT spel på högre nivåer ?

 

 

Läste ett gäng böcker för 4-5 år sedan när jag just körde mkt cg. Kommer inte ihåg namn på alla men pokerhandboken ofc, supersystem 1 och 1-2 till om jag minns rätt.

 

 

Vart hittar jag hh's i svs ? är någon weblänk har jag för mig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt går jag verkligen in för att verkligen lära mig bemästra 5-6 tabels.

 

 

Vilken eller vilka böcker/artiklar kan vara aktuella att läsa för att bättra på mitt spel på den här sortens spel ?

 

 

Söker även en bra bok som behandlar MTT spel på högre nivåer ?

 

 

Läste ett gäng böcker för 4-5 år sedan när jag just körde mkt cg. Kommer inte ihåg namn på alla men pokerhandboken ofc, supersystem 1 och 1-2 till om jag minns rätt.

 

 

Vart hittar jag hh's i svs ? är någon weblänk har jag för mig ?

 

 

FILMER > böcker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.deucescracked.com

och/eller

http://www.leggopoker.com

 

Tror DC är bättre för beginners.

 

Allright, Vilka böcker kan rekommenderas ?

 

 

Svs stängedes ner för service 5 minuter efter att jag hade slagit upp borden inatt. Och det hade jag ingen koll på.

 

Så efter att jag torskar 2 HoN 1on1:s snattade jag lite kapital från min sng / mtt rulle på ongame. Vart äckel riggad där de senaste veckorna och la jag det på is på obestämd tid.

 

Så har lirat NL20$ hela morgonen, Träffar lika stabilt som vanligt, vilket betyder ingenting alls + att jag har sällan vart med om så tight och passivt spel som det är på denna nivå, vet ej om det är för att det är morgon och bara massa regs spelar. Fisken lyser med sin frånvaro.

 

Ligger plus iaf men inget att hurra över ! Dock kommit på lite hur jag kan penetrera nivån och det ser stabilt ut

 

Det som är mindre stabilt är att jag sovit 2 h på 2 dagar, Nu sömn sen live står live poker på kartan !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade kl 17:00 efter 4h sömn, tänkte att jag lär försöka få in några h grind iaf. Det blev 4 B @ svs i 2h på NL50kr och 2B @ Ongame 1,5h på NL20$

 

Hjärnkapaciteten va inte hög och huvudvärk hade jag hela tiden, 4 kompisar på besök som satt och snacka med mig, Men jag tyckte spelet kändes stabilt och jag börjar komma in i SH spelet. Några missar på Svs sänkte min vinst rejält.

 

Overall nöjd med spelet idag med tanke på förutsättningarna.

 

Bästa bok som behandlar matematiken inom poker ?

 

Resultat.

 

Svs: +50kr

Ongame +50$

 

Bygger vidare på mina 2 rullar och målet är att kliva upp på NL100 på svs till slutet på veckan, Ongame rullen startade jag med endast 50$ på NL20$ :lol: har mer men det va de jag knyckte från sng/mtt rullen men går upp till NL50$ vid 8BI

 

Nu ska jag ut på krogen och dynga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom i säng 9:30 i morse, lagomt blöt kväll m.a.o

 

 

Vaknade till här för en kvart sedan, letade cigg / snus. Tur att man har omtänksamma vänner, tjej kompis hade lämnat ett paket, Om hon nu inte glömde det ? Men jag tror på alternativ 1

 

Pank är jag också, Inget kort / Inget leg = omöjligt att casha ut. Vill ha något flott och framförallt snus.

 

Nä ska ta och börja mjuk grinda lite nu, 2 bord och slösurf tills hjärnan kommer igång och samtidigt hoppas på att någon kommer och ger mig pengar eller mat! Inget hemma förutom oskalad räkor, Känns som det skulle vara riktigt terapi arbete att försöka äta sig mätt på!

 

 

Nä nu kör jag igång här så får vi se hur det slutar, blir även någon mtt senare.

 

 

HH's Svs ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag va det spel under svår omständigheter, Vatten och cigg fram tills kl 22 då någon kom hit med lösa pengar åt mig. Jaja det gäller att härda.

 

 

Körde på Ongame innan jag fick mat och ja där hände de inte mycket.

 

 

Efter jag käkat så blev det svs NL50 i 1,5h +2h. Backade 2-3BI rätt direkt på 2FI som va självmords fiskar som river klonka.

 

 

Tänkte skriva något vettigt i meningen ovanför men min skalle är inte top notch direkt :-D

 

 

Resultat

Svs +400

Ongame +0

 

 

Nä i morgon är det dax att börja känna på NL100, Känns lite sådär utan att ha fått igång HM på min dator. Ska försöka lösa det på något sätt i morgon !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har avverkat 2h på nl100, Nivån kommer passa mig bättre än NL50 då det påminner mer om spel jag är van vid.

 

Kändes som regsen försökte trycka dit mig i början samtidigt som jag spelade lite passivt, men ganska snart släppte det och det rullade på bra.

 

Låg 3BI plus när det va 5 minuter kvar, Sen blev det torsk i 2 AI :S

 

+30kr Woho :)

 

 

Korrekt spelat ?

 

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 14 maj 2010 14:56:29

Anna 19 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: tiiias (111.83)

Plats 2: OffeS (152.38)

Plats 4: Jo.Cash (333.59)

Plats 5: TharAntor (185.53)

Plats 3: Syrene (196.08)

Syrene lägg LM 0.50

Jo.Cash lägg SM 1.00

** Giv **

tiiias [Dr, Ds]

OffeS [N/A, N/A]

Jo.Cash [N/A, N/A]

TharAntor [N/A, N/A]

Syrene [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

TharAntor Höj till 3.00

tiiias Syna 3.00

OffeS Syna 3.00

Syrene Syna 3.00

Jo.Cash Syna 3.00

*** Flop(Board): *** : [8r, 5s, Dh]

*** Bet Runda 2 ***

Syrene Passa

Jo.Cash Passa

TharAntor Passa

tiiias Passa

OffeS Satsa 12.00

Syrene Lägg

Jo.Cash Syna 12.00

TharAntor Syna 12.00

tiiias Syna 12.00

*** Turn(Board): *** : [8r, 5s, Dh, 2r]

*** Bet Runda 3 ***

Jo.Cash Passa

TharAntor Passa

tiiias Satsa 28.00

OffeS Syna 28.00

Jo.Cash Lägg

TharAntor Lägg

*** River(Board): *** : [8r, 5s, Dh, 2r, 8s]

*** Bet Runda 4 ***

tiiias All-in 68.83

OffeS Syna 68.83

*** Showdown *** : Rake: 6.41 Totalpott: 250.25

tiiias [Dr, Ds] Kåk Vinst: 250.25

OffeS Lägger mig Vinst: 0.00

Jo.Cash Lägger mig Vinst: 0.00

TharAntor Lägger mig Vinst: 0.00

Syrene Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är variansen inte på min sida iaf, Körde en 3h precis på nl100 svs och jag torskade ohyggligt många potter river fisk syn, ett helt gäng turn AI med klonk för fi på 3-9 outarn.

 

Va säker på att jag backat rätt mycket men +/0

 

 

Dock har jag problem att bi behålla mitt spel och börjar spela för mycket händer, så länge sedan jag spelade just CG så det sitter inte i ryggmärgen inom vilka ramar jag ska spela så det är lätt att sväva ut lite för mycket ibland.

 

Älskar att hamna HU på borden, det är free money.

 

En lite sväng till sen är det sleepmode iaf !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch vad rivern har slaktat mig de senaste dynget, Visst har jag inte haft ett 100% spel hela tiden, lite semi tilt till och från. Men overall är variansen fortfarande tuff mot mig.

 

Kliver ner till NL50 igen då bankrullen tagit lite stryk, Inte jätte mycket men en 5 inköp, Så dom ska tebax på NL50 innan jag kliver upp igen.

 

 

Fick detta på facebook nyss:

 

11:22pm***eralda: jag har en plan

 

11:22pmMe: Berätta

 

11:22pm***eralda: tänkte att du skulle glida hit och göra det du är bäst på

 

11:23pmMe: kan inte nu

 

11:25pm***eralda: men kom hit och sätt på mej

 

 

Shysst varians IRL iaf !

 

Pluggat SH spel hela dagen, nu ska vi se om det bär frukt !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag på rull iaf,

 

Hade ett par intressanta händer jag skulle posta men nu hittar jag dem inte :/

 

 

Känns som dagens SH pluggande har gett mig en lite stabilare edge, men fortfarande så kan jag bubbla ut lite och det syns rätt snabbt då det börjar ticka nedåt stabilt på alla bord istället för stabilt upp.

 

 

4h +500

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton på svs supporten är en riktigt klippa.

 

Jag: Hej mitt konto har blivit spärrat

 

Anton: Fixat

 

 

Trodde jag aldrig som svs :-)

 

 

Börjar hitta spelet nu samt tätat mina större läckor.

 

5½H +1489

 

2 Mtt's på svenska spel blev det, busta båda vid AI i rätt tidigt skede, Starkaste hand i båda. Men men thats mtt.

 

 

g'night !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller seriöst på bli utdragen av den här jävla förkylningen!!

 

Körde 1h idag på dagen och slaskade som en jävla troll, Det va riktigt illa. Spenderade 3h tidigare ikväll men att hämta igen det mesta. Så jävla onödigt va det. Men det känns som jag blir lite klokare för var dag och dessa fuckout blir färre och kortare.

 

Nä, 2 rostade, cocilana & metamina sen är det läge för en 3h natt grind !

 

 

 

Edit: Dålig karma, satt mig på hörlurarna och dom gick sönder :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...