Gå till innehåll

betting på melodifestivalen, nån som vet?


Recommended Posts

Jag funderar lite på melodifestivalen och eurovision song contest. I första hand melodifestivalen är av intresse.

 

Här finns ju en del att betta på och jag undrar om någon har intresse, vet bra information eller strategier, källor, mönster, bettingsiter eller andra forum där jag kan lära mig mer om detta.

 

Tror det kan finnas en del värde i det men har inte nån större erfarenhet av betting, har mest spelat poker och blackjack och tagit några bonusar här och där på sports betting med säkra alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa strategin är att kolla från tidigare år hur man röstat. Kolla online omröstningar. Sen får du utöver detta tänka utifrån vad som fungerar var. Vilken låt du tycker är bäst är rätt ovidkommande då du antagligen har svensk preferens i vad du gillar och denna musiksmak inte delas av speciellt många av de länder som deltar. Tror dock att årets låt har bättre förutsättningar än svenska låtar haft på länge. Kanske rentav kan ta sig till finalen. Har förvisso aldrig hänt att svensk låt missat final men de förväntningar som finns bland svenskar har sällan varit i närheten av att uppfyllas vare sig det varit jurygrupper eller telefonomröstningar som dominerat vid poängsammanställningen.

 

Sen är det alltid viktigt att låten sticker ut.

 

Vet inte om dessa råd hjälpte något men personligen brukar schlagern vara en succe även om fjolåret var en flopp. För mycket hjärta inblandat när västländerna lägger sina spel och det är ju dessa länder som dominerar vadslagningen under dessa arrangemang tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...