Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nu närmar sig årets Göteborgsvarv. Vilka springer och vad har ni för målsättning?

Själv ska jag självklart springa. Mitt mål ligger mellan 1:30-1:35. Har jag en bra dag kanske jag kan pressa mig under 1:30.

Postad

Givet!

Startgrupp 15 så blir nog ingen fantastisk tid, men hoppas på under 1.40. Har inte sprungit kända distanser så har ingen aning om hur fort jag springer nuförtiden, ska bli spännande att se, men känns som jag bör kunna förbättra personbästa trots kass startgrupp och trots att jag kommer jogga lugnt för att vara i form till stockholm marathon 2veckor senare :mrgreen:

Postad
Vågar du betta mot mig på att jag kör Varvet nästa år med Viktutmaningen i färskt minne? :-D

Risken för sjuka barn, ögonoperationer, "ölkvällar" i GBG och andra prioriteringar är ju tillräckligt stor för att man ska orka få in lite deg med rätt odds.

Sambon tar ju inte hand om sjuka barn, det var ett villkor för andra barnet. Det läste jag i tidningen. 8-)

Postad

Skall göra premiär i varvet i år (startgrupp 15). Problemet är att jag aldrig tidigare har sprungit längre än 1 mil (!) Så hur jag skall lyckats ta mig runt mer än det dubbla begriper jag inte riktigt. Jag springer 2-3 ggr i veckan men oftast bara 5-8km. Så konditionen är det egentligen inget större fel på, men däremot är jag rädd för hur kroppen skall reagera på en sträcka som jag aldrig tidigare utsatt den för.

Vad tror ni mer erfarna löpare? Hur bör jag lägga upp träningen fram tills det är dags? Jag har tänkt springa milen två gånger innan det är dags, men är det för lite (och för sent??) detta samt ett antal kortare pass är planerat (5-8km). Eller bör jag försöka springa ett än längre pass (1.5 - 2 mil?)

Postad
Skall göra premiär i varvet i år (startgrupp 15). Problemet är att jag aldrig tidigare har sprungit längre än 1 mil (!) Så hur jag skall lyckats ta mig runt mer än det dubbla begriper jag inte riktigt. Jag springer 2-3 ggr i veckan men oftast bara 5-8km. Så konditionen är det egentligen inget större fel på, men däremot är jag rädd för hur kroppen skall reagera på en sträcka som jag aldrig tidigare utsatt den för.

Vad tror ni mer erfarna löpare? Hur bör jag lägga upp träningen fram tills det är dags? Jag har tänkt springa milen två gånger innan det är dags, men är det för lite (och för sent??) detta samt ett antal kortare pass är planerat (5-8km). Eller bör jag försöka springa ett än längre pass (1.5 - 2 mil?)

troligtvis inga större bekymmer, har sprungit varvet några gånger då jag bara tränat <1mil. som jag förstått det är största skillnaden efter ~3h då kroppen har en tendens att få slut på glykogen som folk går in väggen.

• 3 weeks later...
Postad

Shit va varmt!!!

För mig blev varvet en besvikelse. Kände mig rätt sliten redan efter 5-6km på bron. Jag förnedrade mig tom genom att gå några hundra meter på paradgatan 10km senare :oops:. Lyckades dock få in en liten fartökning sista km och dra ifrån min vän och konkurrent. Landade på 1:41, ca 10min långsammare än kalkylerat.

Självklart skyller jag allt på den plötsliga värmen efter en kall vinter ;-)