Gå till innehåll

nuskiterjagi...dagbok om skönheten och oturen!


alicebetalkless

Recommended Posts

Hej människor. Tänkte påbörja en dagbok här i syfte att:

 

1. Lära mig att sluta förlora i poker, med hjälp av bankrullemanagementblablabla (detta borde lyckas bättre om jag skriver av mig lite och skiter i att ta onödiga skott på högre nivåer).

 

2. Bygga rulle och därmed inte behöva pynta ur "egen" ficka när jag tar skott på högre nivåer.

 

3. Få lärorik feedback på mitt spel som börjar med en $20 insättning på Pokerstars där mitt nick är "nuskiterjagi".

 

4. Efter att ha streckläst bl a carldenstores dagbok insett att diskussionerna här kan spåra ur i sann Per Morberg-anda och vill ha en miljondel av den underhållningen, (förstår att det är hög nostalgi här och vill absolut inte nynna nåt om att ersätta honom).

 

5. Slutligen förstå alla förkortningar som förekommer här på forumet.

 

 

MVH

 

Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae...inte gul direkt. Har aldrig satsat allvarligt på poker men satt in några tusen under flera år mer i rekreativa syften än att tjäna pengar. Det här är mer en utmaning, för att se om jag kan göra en hacka. Jag har en bror som det gått bra för i poker och man vill ju inte vara sämre!! Men jag ska fan inte gula mina 20 dollar nu...aldrig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Första speldagen slutade med två pisshänder som drog ner mig på en sammanlagd vinst på $5,42.

 

Mycket nöjd dock trots att saldot låg på runt $29 precis innan de två sista händerna. Hatar gnäll men rivern är en idiot ibland.

 

Hursomhelst så är jag nöjd över plusset.

 

 

+$5,42

 

Total: $25,42

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för BR-krav egentligen? Vilken nivå spelar du?

 

Ingen hemlighet direkt att jag inte har kapital nog att följa en vettig rulle-krav än men jag spelar Cashgame full bord på minsta nivån, vill säga $0,01-0,02.

Mina inköp ligger på blyga $1,60.

 

All turneringshistorik är del av mina skott som ligger på runt $80 tot. Dessa var alltså innan jag bestämde mig för att börja jobba upp en stack på lägsta nivå. Inte särskilt mycket i pengarna där:oops: Finns väl en del milstolpar att jaga men tusen dollar vill nog vara målet.

Hur mycket behöver jag för att kunna börja lira 0,02-0,05??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nu skiter jag i den här sessionen, gick bra dock och plus lite granna här nu dårå. Nån som orkar förklara hur man lägger upp handhistoriken här på forumet??

 

Har märkt att spelet är osannolikt löst och svagt här och att jag förlorar skitmycket på att inte kunna släppa mina låga par i hopp om att träffa set! Vad göra egentligen? Trist att lägga schaisset...faan trist är det alltså!

Kul med fredags turre på krukan dock!

 

+$1.75

 

Tot $26.99

 

Nä nu blir det kola och caca du!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...