Stoneburg Postad 3 Juni , 2005 Rapport Postad 3 Juni , 2005 Normal Table No Limit 0.50/1.00 Rake: 1.85 Seat: 1 Stoneburg [J:club:] [J:spade:] Seat: 2 kabbe47 (Dealer) Seat: 3 TheWaynester Seat: 4 anders_pe Seat: 5 oorrvvaarr Seat: 6 UPD Seat: 7 ksuen33 Seat: 8 otley Seat: 9 Ryssen77 Seat: 10 TheHawkDK Har inte suttit så länge och har ingen direkt koll på bordet. FI och jag har likvärdiga stackar. ------------------ OpeningBetRound ------------------ TheWaynester : Posts small blind 0.25 anders_pe : Posts big blind 0.50 oorrvvaarr : Folds UPD : Folds ksuen33 : Raises for 1.00 otley : Folds Ryssen77 : Folds Stoneburg : Raises for 4.50 kabbe47 : Went all-in 4.05 TheWaynester : Folds anders_pe : Folds ksuen33 : Calls for 3.50 ------------------ Jag brukar inte re-raisa med JJ men jag hatar miniraisar och vill få lite information. När han bara synar så utesluter jag AA och KK men antar att han måste ha en vettig hand. Mest troligt är väl AK eller TT/QQ. Bryr mig inte direkt vad shortstacken som gick allin har. Flop $13.80 [T:spade:] [6:club:] [4:club:] ------------------ ksuen33 : Bets 2.00 Stoneburg : Raises for 10.00 ksuen33 : Calls for 8.00 ------------------ Ok han mesbettar rakt in i mig. Jag har ett överpar och färgdrag ligger, så jag raisar ordentligt. När han inte re-raisar så kan utesluter jag i alla fall set. Borde vara antingen ett överpar eller färgdraget (AKs). Turn $33.80 [5:spade:] ------------------ ksuen33 : Bets 2.00 Stoneburg : Calls for 2.00 ------------------ Han mesbettar IGEN trots att jag raisade på floppen. Jag kan bara tolka det som att han antingen har ett överpar eller nötfärgsdraget och vill ha ett billigt kort. Jag fegar ur lite, rädd för QQ och synar bara för att få en billig showdown. River $37.80 [8:club:] ------------------ ksuen33 : Went all-in 32.00 Stoneburg : Folds ksuen33 : Receives returned betting money 32.00 ------------------ Där sitter färgen. Han går all-in. Suck. Rimligtvis så valuebettar han inte QQ eller ett set här så antingen har han färgen eller så bluffar han. Den hand som känns mest rimlig är AKs, jag tänker ett tag och foldar. Showdown ------------------ kabbe47 [ 5S, 5D, 5H, 10S, 8C - Three of a Kind ] ksuen33 [ 10S, 10D, QD, 8C, 6C - One Pair ] ------------------ Result ------------------ ksuen33 Showed Cards (Winning) 23.69 kabbe47 Showed Cards (Winning) 12.26 ksuen33 [Q:diamond:] [T:diamond:] Stoneburg [J:club:] [J:spade:] kabbe47 [5:diamond:] [5:heart:] ******************************************************** Jahapp. Visar sig att jag la bästa handen. Vad borde jag gjort annorlunda? Citera
Animaniac Postad 3 Juni , 2005 Rapport Postad 3 Juni , 2005 Känns lite vekt, jag hade nog ställt in på turnen då även jag hade satt honom på färgdraget. Har han ett överpar så blir det iaf lite jobbigt för honom, och det är ju aldrig fel Sen är jag jävligt aggresiv också, så du kanske ska ta mitt råd med en nypa salt Citera
jaroiten Postad 3 Juni , 2005 Rapport Postad 3 Juni , 2005 Snygg syn med 55 på floppen 55 var all-in redan pre-flop... Citera
Frege Postad 3 Juni , 2005 Rapport Postad 3 Juni , 2005 Misstaget är helt klart synen på turn. Är han dock vettig så spelar han inte sin hand på det sättet på rivern om han sitter med nötfärg. Citera
dlinder Postad 3 Juni , 2005 Rapport Postad 3 Juni , 2005 Du skulle ha ställt in på turn. Finns ingen anledning att tro att du inte leder där. Citera
alve Postad 3 Juni , 2005 Rapport Postad 3 Juni , 2005 Tycker också det är på turnen beslutet skall fattas. Om du inte tror han har set, vilket gör att QQ är den enda hand han kan tänkas ha som slår dig. Borde det defenitivt finnas några händer du slår som synar all-in. Eller tar du ju potten där, vilket inte är fy skam heller. All-in eller call(=check-fold på river, calla lite självklart) på turn. Citera
lnvincible Postad 3 Juni , 2005 Rapport Postad 3 Juni , 2005 En fråga! Spelar du 0.5/1 eller 0.25/0.5 ? Citera
Animaniac Postad 3 Juni , 2005 Rapport Postad 3 Juni , 2005 Haha, nu såg jag det också! Vad lustigt Citera
lnvincible Postad 3 Juni , 2005 Rapport Postad 3 Juni , 2005 jag tror han fifflar så man inte ska se hur låga stakes han spelar Citera
alve Postad 3 Juni , 2005 Rapport Postad 3 Juni , 2005 Primas hand history som gör det, tror jag. Står alltid dubbla . Citera
Trolldeg Postad 3 Juni , 2005 Rapport Postad 3 Juni , 2005 Primas hand history som gör det, tror jag. Står alltid dubbla . Vilket är "ärvt" av fixed limit. Där skriver man SB(small bet) BB (big bet) i rubriken. Citera
alve Postad 3 Juni , 2005 Rapport Postad 3 Juni , 2005 Primas hand history som gör det, tror jag. Står alltid dubbla . Vilket är "ärvt" av fixed limit. Där skriver man SB(small bet) BB (big bet) i rubriken. Kanske därför det står stakes före också? Eller kan man kalla det stakes i NL också? Känns som det heter blinds då . Citera
Stoneburg Postad 6 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 6 Juni , 2005 Jo i efterhand känns det som att man borde ställt in på Turn, samtidigt är ju inte JJ direkt stålet. I och med att han betar så svagt på Turn så tror kör jag på alternativet att få en billig showdown med vad jag tror är bästa handen. När han går all-in på river har jag svårt att hitta synknappen. Har inte lagt märke till det tidigare men det verkar som om Primas HH som sagt har en rest från Fixed. Detta är alltså $50 NL som avses, dvs med BB på 0.50. Citera
Recommended Posts