Gå till innehåll

Ken Lenaard streetfighter


PokerminatorTT1

Recommended Posts

http://www.pokermagazine.se/pokernyheter/nyheter/9223

 

"ÖPPET BREV OM "KENGATE"

 

Pokersveriges kanske mest debatterade ämne de sista åren är det som går under namnet "Kengate", där Ken Lennaárd påstås ha planerat att fuska i poker mot Christer Johansson, Erik Sagström och Martin de Knijff.

 

Debatten känner alla till men fram tills idag har Martin de Knijff valt att inte kommentera ämnet.

Nu väljer Martin de Knijff att bryta tystnaden och berätta allt om händelsen och de bakomliggande incidenterna till historien.

 

Martins brev till pokersverige kommer han att skriva här på pokermagazine.se och kommer publiceras på sajten på måndag klockan 10.00."

 

Att läsa kommentarsfältet på Ken's blogg är verkligen som att kolla på paralympics just nu :roll:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 126
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

http://www.pokermagazine.se/pokernyheter/nyheter/9223

 

"ÖPPET BREV OM "KENGATE"

 

Pokersveriges kanske mest debatterade ämne de sista åren är det som går under namnet "Kengate", där Ken Lennaárd påstås ha planerat att fuska i poker mot Christer Johansson, Erik Sagström och Martin de Knijff.

 

Debatten känner alla till men fram tills idag har Martin de Knijff valt att inte kommentera ämnet.

Nu väljer Martin de Knijff att bryta tystnaden och berätta allt om händelsen och de bakomliggande incidenterna till historien.

 

Martins brev till pokersverige kommer han att skriva här på pokermagazine.se och kommer publiceras på sajten på måndag klockan 10.00."

 

Att läsa kommentarsfältet på Ken's blogg är verkligen som att kolla på paralympics just nu :roll:.

 

Varför skriva ett exakt klockslag som 10.00 och inte publicera vid det klockslaget? Dåligt av Pokermagazine, de kan väl försöka framstå som en seriös tidning :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle Erik och Christer råka lika illa ut som jag? Det vet bara Ken, men jag är ganska säker på att de blivit "skonade" Mitt Nej till trots, försökte Ken få med sig Erik och Christer till hotellet. Hur kunde jag då vara det enda objektet?

 

Det tyngsta skälet var att jag låg 700.000 SEK minus. Ken hade fått rapporter om detta. En hypotes, där jag under rådande omständigheter, skulle följt med till hotellet, då de andra förflyttade sig dit, är inte svår begriplig. Om jag ville ta igen dagens förluster hade jag inget annat val än att följa med till hotellet. Ett annat skäl var att Ken fick utstå hot från sina kumpaner. De hade rest från USA och mycket troligt blivit lovade en del pengar. Det personliga vendetta Ken hade med mig kunde de bry sig mindre om.

 

Jag är varken imponerad över svenskan eller logiken i artikeln (se ovan för exempel), skall ändå bli intressant att läsa närmare och senare läsa fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det här är jättetråkigt ur en annan aspekt:

Nu får många vatten på sin kvarn som ansett att pokerspelare

är rufflande, kriminella fuskare som inte drar sig för någonting...

 

Det svärtar ner pokerns anseende oerhört mycket...

 

Och det hela började med.... vad?

 

Skojare och fifflare finns i alla branscher. Jag tror inte att det antalet är överrepresenterat bland pokerspelare. Det är alltid någon som snattar ur kaffekassan, skaffar sig (olagliga) fördelar genom jobbet osv. Pokerspelare är människor som alla andra. Vissa är rötägg, andra inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det hela började med.... vad?

 

Skojare och fifflare finns i alla branscher. Jag tror inte att det antalet är överrepresenterat bland pokerspelare. Det är alltid någon som snattar ur kaffekassan, skaffar sig (olagliga) fördelar genom jobbet osv. Pokerspelare är människor som alla andra. Vissa är rötägg, andra inte.

 

Förvisso, Jens. Men i vilken annan bransch applåderas rötäggen av en ganska stor skara påhejare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvisso, Jens. Men i vilken annan bransch applåderas rötäggen av en ganska stor skara påhejare?

 

Finns väldigt många rötägg inom exempelvis idrotten som fanatiskt hejas på av stora mängder supportrar trots deras grisiga beteende vid sidan av planen. I vissa fall för att publiken inte vet om vilka grisar de är, men i andra fall för att de bara skiter i det. Tråkigt men sant, är man stjärna kan man komma undan med saker som andra inte kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

moral är relativt. de flesta kunde bry sig mindre om deras idolers moraliska standard. detsamma gäller familj och bekanta men inte okända eller fiender. ett citat av oscar wilde passar in hyffsat här tycker jag

Oscar Wilde: It is absurd to divide people into good and bad. People are either charming or tedious

fast hur man kan tycka Ken är charmig övergår mitt förstånd..

min första tanke när jag såg hans ansikte var: här har i en fullblodig psykopat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken suddig bild han lyckats få fram på Roffe. ;-)

 

Får hålla med Robert Gustavsson i detta fallet, mycket lågt att lägga ut bild och info om någon på detta vis. Visserligen är det en fördel för Roffe då somliga med för många bärs i bagaget förhoppningsvis hittar fram. 8-)

 

PS: Fin hund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken suddig bild han lyckats få fram på Roffe. ;-)

 

Får hålla med Robert Gustavsson i detta fallet, mycket lågt att lägga ut bild och info om någon på detta vis. Visserligen är det en fördel för Roffe då somliga med för många bärs i bagaget förhoppningsvis hittar fram. 8-)

 

PS: Fin hund.

 

Nu får ju inte den publiceringen den effekt som både Norinder och Lennaard eftersträvar och tror.

Det ska till lite värre gubbar för att skrämma mig.

 

Lågt är det och dessutom olagligt.

Men vad kan man förvänta sig av dessa fåntrattar?:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det här är jättetråkigt ur en annan aspekt:

Nu får många vatten på sin kvarn som ansett att pokerspelare

är rufflande, kriminella fuskare som inte drar sig för någonting...

 

Det svärtar ner pokerns anseende oerhört mycket...

 

Med all rätt. Pokern har ett mycket bättre anseende än den förtjänar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

http://realtid.se/ArticlePages/201006/22/20100622095043_Realtid829/20100622095043_Realtid829.dbp.asp

 

Pokerstjärnan jagas i USA för misshandel

 

Pokerstjärnan jagas i USA för misshandel

 

Ken Lennaárd dök inte upp i tingsrätten i måndags. Nu tar domstolen hjälp av sheriffen i Las Vegas för att få tag på pokerstjärnan.

 

Ken Lennaárd står åtalad vid Stockholms tingsrätt för en misshandel på Stureplan, i slutet av november 2009.

 

Pokerstjärnan ska ha delat ut karatesparkar och knytnävsslag vid en korvkö. Misshandeln ska ha skett vid femtiden på morgonen och offret ska ha slagits blodig av träffar i huvudet.

 

I går skulle det alltså ha varit förhandling vid Stockholms tingsrätt, men eftersom Lennaárd aldrig dök upp fick förhandlingen ställas in.

 

Lennaárd hade varken tagit emot stämningen eller kallelsen till förhandling, som rätten hade skickats med post, till hans bostadsadress i Las Vegas.

 

I stället verkar Lennaárd vara upptagen med en pokerturnering i Las Vegas, enligt vad flickvännen Anna Dabrowski skriver på sin blogg ”Vilese i Las Vegas”. Apropå bröllopet mellan Victoria och Daniel skriver Dabrowski:

 

”Vi firar också men mest att Ken kom fyra i en WSOP-turnering på RIO igår. Härligt är det! Disney World - Here I come Å vad jag längtar efter alla berochdalbanor och vatten rides. Det är helt fantastiskt vad duktig min man är på poker. Han är bäst!”

 

Nu tvingas alltså tingsrätten i Stockholm att ta hjälp av sheriffen i Las Vegas för att jaga rätt på Lennaárd.

 

Lennaárds advokat. Thomas Olsson, på Silberskys, vill inte kommentera fallet.

 

Har du varit i kontakt med Lennaárd eller vet du var han befinner sig?

– Inga kommentarer, säger advokat Thomas Olsson.

 

Hur ställer sig din klient till åtalet?

– Han får lämna sin egen berättelse i domstolen, säger Thomas Olsson.

 

Rent praktiskt kopplas nu Justitiedepartementets enhet för brottmålsärenden och internationellt rättsligt samarbete, BIRS, in på fallet.

 

BIRS kontaktar i sin tur svenska ambassaden i Washington som passar uppdraget vidare till en så kallad Process server, det vill säga det lokala sheriffkontoret i Las Vegas i det här fallet, eftersom Lennaárd till tingsrätten uppgivit en bostadsadress i Las Vegas.

 

– Amerikanska sheriffer brukar vara väldigt framgångsrika med att lämna över delgivningar, säger Eva Hederström, handläggare på BIRS.

 

Enligt Riksrevisionen ställs var fjärde rättegång i Sverige in, bland annat på grund av ineffektiv delgivning.

 

Justitieminister Beatrice Ask säger till DN idag att tingsrätten ska ha möjligheten att döma personer även i deras frånvaro.

 

Ken Lennaárd var tidigare åtalad för grovt insiderbrott, men friades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt vilken sensationsjournalistik. Om han inte är delgiven kan han ju omöjligt ha vetat om att det var dags för rättegång. Drama, drama liksom.

 

Annars är det ju en klassiker att skriva sig utomlands. Exempelvis Försvarsmakten skickar inga brev utomlands. De som vill (ville) slippa värnplikt kan helt enkelt skriva sig utomlands så kommer de inte att bli kallade till mönstring. De är (var) fortfarande totalförsvarspliktiga men kunde inte bli straffade iom att de inte blivit delgivna.

 

Det var ett litet sidospår, ingen aning om det funkar likadant med rättegångsdokument. De är ju tydligen skickade men om det finns något kryphål med att de inte kan bevisa att han är delgiven osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt vilken sensationsjournalistik. Om han inte är delgiven kan han ju omöjligt ha vetat om att det var dags för rättegång. Drama, drama liksom.

 

Jag har svårt att tänka mig att han inte vet om det, iom att han säkert har bekanta som läser aftonblaskor och nätforum (han kanske själv lurkar här). Men din poäng är ju korrekt, är han inte delgiven så är han inte delgiven. Det hindrar iofs inte att det finns ett nyhetsvärde i att man nu tar hjälp av sheriff för att delge honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...