Gå till innehåll

1/2kr - TPGK blir shovad av en short på turn


Recommended Posts

Fi är unknown, nyss sattit mig på bordet och vet inget om spelaren. Men vi kan förmodligen anta att han är en sämre spelare då svs + 1/2 + shortstacked.

 

Preflop och flopp är väl inte mycket att snacka om tycker jag och turnbet är väl rätt standard. Men kan man vika mot en unknown där när han shovar sina sista, blir nästan ju ett minraise. Även om jag inte behöver allt för mycket odds för att en syn ska vara profitabelt kan jag inte se många värre händer han kan göra det med förutom kanske någon gång ett sämre Q eller någon draw. Vad gör ni i detta läget?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

BB ($56.48)

($103)

UTG ($404)

Hero ($201)

CO ($496)

 

BB posts (SB) $1

 

Dealt to Hero Q:spade: T:diamond:

 

UTG calls $2, Hero raises to $9, fold, fold, calls $7, fold

 

FLOP ($21) Q:heart: 8:diamond: 2:spade:

 

checks, Hero bets $16, calls $16

 

TURN ($53) Q:heart: 8:diamond: 2:spade: 7:heart:

 

checks, Hero bets $35, raises to $78.01 (AI), Hero calls $43.01

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bettar turn så finns det väll i princip bara 2utgångar. Fi ställer eller fi viker, så bettar du turn, så måste du ju redan ha en plan klar för vad du ska göra om fi ställer? Skulle checka bakom, men som spelat, syna då du har aldeles för bra odds för att vika!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checka turn o syna riverbluffen, även om han faktiskt hade en hand just den här gången...

 

Vad är anledning till att vi vill checka turn? Finns väl många händer vi vill få värde av och checka tycker jag är inte lika bra för att vi ger han chansen att träffa något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tänk lite själv? En av anledningarna står i exakt det inlägget du citerade.

 

För att vi ska catcha en bluff på river? Är det en tillräcklig anledning? Tycker att vi oftare kommer få värde när vi bettar själv där än om vi försöker catcha en bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du bettar för värde hur kan du då fundera på att folda? Jag menar Fi har ju så lite kvar, så han kan ju lika gärna trycka med de händer du får värde av som att syna....

 

Genom att checka håller du nere potten och kan fånga en eventuell bluff på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv skulle jag nog börja med att fråga mig om jag vill spela för stack med en så marginell hand men som ändå har ett hyggligt showdown value. Det är den primära frågan och det är ur den som turnlinjen - check bakom - härleds i första hand, inte att vi vill ha värde av en bluff på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju faktiskt också en ytterligare aspekt: Om han har ett mellanpar så är risken stor att han foldar ett turnbet. Däremot kan vi ha större chans att få ut värde av honom på river - inte bara genom att han omvandlar sin hand till en bluff utan också att han kanske kan tänkas syna ett bet från oss om han själv checkar rivern. Det spelet måste ju iofs vägas mot risken för omslag (som jag inte tror är så stor dock,har han en bra hand lär han väl i de flesta fall leda ut på rivern av rädsla för att gå miste om värde om vi checkar bakom honom igen) och risken att han synar för värde med en bättre hand (AQ, KQ, QJ, 87).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med större stackar, ex 100bb är det ett bra läge att potcontrolla någon gata, men mot en shortstackfisk bör du gladeligen betsyna av turn, då dom gärna får för sig att pusha en väldigt vid range i sånna lägen... Tyvärr så har man ju redan förstått att FI hade nuts denna gången, annars hade du inte postat handen, men helt klart ev+ i längden... Betfold såklart uteslutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...