Gå till innehåll

D och eurythmech i slaget om KTH!


eurythmech

Recommended Posts

  • Svars 92
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan ni kombatanter inte berätta lite om er själva, så man får lite pre-match info! ;)

 

* Ålder?

* Läser vad på KTH och sen när?

* Spelat poker sen?

* Bästa spel och varför?

* Om/hur din utbildning har hjälpt dig i poker?

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni kombatanter inte berätta lite om er själva, så man får lite pre-match info! ;)

 

* Ålder?

* Läser vad på KTH och sen när?

* Spelat poker sen?

* Bästa spel och varför?

* Om/hur din utbildning har hjälpt dig i poker?

 

- QoS

 

Student på Teknisk Fysik vid KTH sedan 02, dock kanske inte alltid med femmans växel i. Lockades till Stockholm från Gävle av mitt begär för en flicka och för fysik. Mina två överlägset största meriter på teknis är att ha varit klubbmästare på fysik 2004, samt att ha gått upp på fel tenta en gång 2003 och nästan tagit den.

 

Är för övrigt 22 år (född 82) och singel, så groupies välkomnas. (Jag tänker på dig Sandra, QoS kunde inte komma).

 

Poker annat än en hundring ibland med polarna har jag spelat i ett drygt år, så jag är väl ganska färsk.

 

Mitt bästa spel är antagligen allan, eftersom jag använder humor som en försvarsmekanism precis som Chandler i tv-serien Vänner.

Mitt näst bästa spel är antagligen limit 2.7.3 eftersom det är där jag tänker krossa D :)

 

Min utbildning har främst mig i poker genom att jag det senaste året har varit en genomgående bättre spelare än övriga nissar i fikarummet och på så vis spelat ihop till väldigt många delicatobollar och kaffe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började på L 00 och är 24 år. Har på denna tid knappt lyckats komma halvägs till en examen. Vilket säger en hel del om hur dum jag är, det är ju ändå L vi snackar om. Just därför måste förnedringen vara enorm för eurythmech när han förlorar.

 

När det gäller mina pokerkunskaper och meriter så väljer jag att mörka för att vinna psykologiska fördelar (har lärt mig av de stora grabbarna).

Fast jag kan inte låta bli att påtala att jag är den enda (?) som vunnit två PF.nu online turnerningar.

 

Mitt näst bästa spel är antagligen limit 2.7.3 eftersom det är där jag tänker krossa D

 

Skriver som de brukar göra på ett annan forum: LOL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så....dags för någon form av rapport kanske.

 

D vann det hela. Välförtjänt. Vi började på 200 och jag sjönk rätt snabbt ner till 170 nånting innan jag klättrade upp till marginell chiplead via skönt flyt genom 2-7-3 och 7CS (vi spelade 5 händer per spel och runda).

 

Sen hände allt ganska snabbt, jag låg vid något tillfälle på ca 160 marker, men detta halverades väldigt fort. Både pga väldigt fina kort för D i stora potter och att jag tog händer till showdown som jag kanske inte borde ha gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herre min skapare. Finns det pokerspelare på KTH? Jag gick Naturvetenskap, med inriktning matte-data på gymnasiet och kan säga att jag hamnade helt fel. Ena hälften av klassen skulle gå KTH. Det var dem som hade sparat ihop 20.000 kronor på bara studiebidrag och som gnällde över att studentmössan var för dyr.

 

Nu när man läser att det faktiskt går lite skoj folk (läs pokerspelare) på KTH känns det lite bittert att man inte sökte. Fast med mina usla betyg hade jag nog inte kommit in på något ändå.

 

Jaja, var skoj att följa detta lite i alla fall. Finns kanske folk som är duktiga på fysik och som kan vara sociala också. Var lite främmande för mig bara ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock bör det poängteras att L inte längre existerar utan har ingått i en fusion med V och bildat SAM eller Samhällsbyggnad som det heter.

 

Huvaligen.....

 

Ja, och av detta kan man enkelt konstatera att den finaste sektionen på KTH är T, eller flygsektionen. Som då är till för oss som studerar Farkostteknik. Rörigt... näe då.. det är ju självklart.. ;-)

 

Men en MTT mellan KTH-PF:are är helt klart intressant....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...