Gå till innehåll

Släppa in Ferna, FrancoBaresi, kingcosmocramer mm


Supertequila

Recommended Posts

Tycker för övrigt Staahla borde föräras att vara den första användaren nånsin som får titeln "levlarmiffo". Fast han bör få posta i andra forumdelar än sandlådan också.

Lite specialfall så att säga, som Elton John. En utnämnd riddare (Sir) men i grund o botten bara en bög.

 

Hahahahaha. Made my day

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort bannen på dessa och några till som Eury mm. Ge dem statusen "levlarmiffon" o låt dem underhålla oss i sandlådan ffs.

 

Dags för PF o bli lite kuligare igen.

 

Kom gärna med åsikter och förslag till användare som bör släppas in igen, om än i begränsat form.

 

Är chokladen bannad fortfarande? Annars saknar jag foton på skithusstolen när han lagt en kabel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mjo, lite väl hård moderering på forumet. dom enda som tar åt sig av inläggen som vissa bannas för verkar vara moderatorerna - ingen annan. personerna bannas enbart för att de bryter mot ett lamt och hårt tilltaget regelverk som inte tar minsta hänsyn till varken sarkasm eller ironi.

 

mindre vettigt enligt mig, men vem bryr sig egentligen. klarar mig utan pf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhhh Herregud!!!!

Dags kanske att ni förstår, vi agerar på ANMÄLNINGAR!

Alltså någon ANMÄLER inlägget, någon har alltså tagit åt sig.

Först därefter modererar vi.

Undra hur många gånger vi sagt det nu????

 

Av ren nyfikenhet, om jag kallar någon för en "oönskad likmask" etc., och denne någon inte alls tar illa upp, kanske tom. tycker att det bara är kul medan någon annan anmäler det, får jag en varning/avstängning då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av ren nyfikenhet, om jag kallar någon för en "oönskad likmask" etc., och denne någon inte alls tar illa upp, kanske tom. tycker att det bara är kul medan någon annan anmäler det, får jag en varning/avstängning då?

 

yepp... kolla bara på när jag kallade min bästa vän för Skadedjur. Han anmälde inte. Tror nog att moderatorerna själva anmäler inlägg emellanåt. Eller så var det ärkeanmälaren Staahla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan bli så ja.

Vi kan inte kontrollera med vederbörande varje gång.

-Hej tog du illa upp? Blev du ledsen?

Dessutom försöker vi upprätthålla en snygg och trevlig attityd. De flesta verka uppskatta det. Vissa undantagna och det är dessvärre de som hörs.

 

I ditt fall, om jag kommer ihåg rätt, var det en följdvarning där du citerar ett annat inlägg som blivit varnat och du uttrycker ditt gillande av kommentaren?

Dessutom fick du en mild varning, tror jag?

 

Men som du säkert förstår försöker vi efter bästa förmåga att hålla en rak linje, vi lyckas självklart inte alltid. Vi foldar bästa handen vi också ibland.

Ska vi dock ha en chans så måste reglerna följas oavsett vem som anmäler och vem som gillar eller ogillar.

Annars blir det omöjligt, vissa tycker det är ok, de flesta uppskattar uppenbarligen inte påhoppen, eftersom de inläggen blir anmälda.

 

Nu kan de som tycker det är kul med påhopp hålla till här, så det borde vara "frid och fröjd"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni måste ju ha lite känsla också, är ju inte särskilt stor del av anmälningarna som är seriösa antar jag?
Är ju rätt puckat att tro att man inte får gå på känsla ibland. Och eftersom shit happens, kan det bli mer eller mindre rätt ibland. Antingen så accepterar man det och går vidare eller så wajnar om moddandet in i absurdum...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska ni ha det? Gjorde han fel eller inte när han skojade med sin vän (som förvisso kan tolkas som vulgärt)? Är avstängningen prejudicerande eller inte liksom?

 

Får man inte skoja med varandra här på okonventionella sätt? Är det verkligen en sådan stämning ni vill ha här?

 

Om ni istället anser att han inte har gjort någonting fel, ja, då förtjänar han faktiskt en ursäkt, att bli anklagad för rasism på ett öppet forum av en ledande auktoritet (moderatorerna) kan ju inte vara kul.

 

 

 

Cliffnotes: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zoinka doinka in alla bannade användare i sandlådan tycker jag. Forumet är så himla tråkig nuförtiden

 

Varför skulle någon vid sina sinnes fulla bruk vilja skriva här med en "levlarmiffo" -status? Säga vad man vill om eury, men att han "levlar"? Really?

 

Är det någon här som är i sina sinnes bruk?

 

Tar gärna titeln "miffo" men "levlarmiffo" är lite väl mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom försöker vi upprätthålla en snygg och trevlig attityd. De flesta verka uppskatta det. Vissa undantagna och det är dessvärre de som hörs.
Så det faktum att de flesta regpostarna här på pf ogillar hur vissa av moderatorerna väljer att bete sig, vänder du till att det flesta här på forumet tycker ni gör ett bra jobb? :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope

Jag har inte sagt att någon tycker vi gör ett bra jobb.

(Vill iofs minnas att en reg.postare räknade upp de moddar han kom på, tyckte de gjorde ett bra jobb. Övriga hade han ingen åsikt om. Han lyckades räkna upp samtliga som bra, :) förutom mig :( )

 

Men med tanke på alla anmälningar av inlägg vi får, så tycker de flesta inte om påhopp. De flesta verkar vilja ha en trevlig attityd här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhhh Herregud!!!!

Dags kanske att ni förstår, vi agerar på ANMÄLNINGAR!

Alltså någon ANMÄLER inlägget, någon har alltså tagit åt sig.

Först därefter modererar vi.

Undra hur många gånger vi sagt det nu????

 

vi förstår det problemet är att folk är idioter (som gärna vill bestämma över andra) och vi som är lite mindre idioter slipper gärna att större idioter bestämmer över oss. sandlådan är en förbättring helt klart, det finns flera andra alternativa vägar ett vore att autodölja alla inlägg som får för många anmälningar och sedan opt-in möjlighet för den som fortfarande vill läsa.

man kan ju fråga sig vad det är för felprogrammering som får människor att lägga sig i folks uppenbara interna skämt tex..bland undrar jag hur människor tar sig igenom vardagen utan att implodera av sanslös politisk korrekthet.

 

tänk er två utlänningar som står o driver med varandra på krogen. från ingenstans kommer svenne banan fram till vakten och ..ja ni förstår bilden.

abel och hamid är på krogen ofta men för 3 år sedan hade dom glömt och betala notan vilket bartendern kommer ihåg så det blir portning direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är "idiot" kanske ett relativt begrepp.

Jag kan se att man kallar mig idiot, det är jag säkert i mångas ögon.

 

Men tänk en sekund på hur folk ser dig innan du kallar någon idiot.

Jag ser dig inte som en sådan dock, men tänk ex. på de som har barn, syskon släktingar som har Downs syndrom? Med största sannolikhet tycker de att din avatar är idiotisk. De kanske kallar dig idiot, varför driva och skämta om downs? Vad ger dig rätten att förlöjliga dem?

Alternativt kanske det finns andra forumiter som inte heller ser dig med blida ögon?

Åter igen för att det inte ska missförstås. Jag ser dig inte som idiot

Men en definition på "idiot" kanske kunde vara bra?

 

Nåja nog om det.

Du har rätt i att det finns en del att önska i forumets funktioner men vi jobbar med det vi har.

 

När det gäller interna skämt, är problemet just det. De är interna, andra förstår dem inte och detta är ett "offentligt" forum

 

Men som sagt, vi gör bara vad vi kan, vi gör det frivilligt och vi gör det gratis.

Diskussionen här kommer inte att leda någonstans, så jag drar mig ur den här, som den veka idiot jag är :mrgreen:

 

Må pokergudarna vara med er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...