crizzo Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Hej ! har en lite fundering angående att syna allin med AK. Vi blir höjda till 0,85 dollar. Vi 3 bettar och dom går allin. ( HU nu ) Vi har lagt 10bbs i potten. Hur mycket mer hade ni synat med här ? I det här fallet täcker han oss helt och en syn betyder att vi är allin. Förlåt om det ser lite skumt ut men sitter med min mobil på tåget och skriver. Hoppas ni förstår. Citera
speltorsk_LOL Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Det beror på hur mkt han 3bettar osv, men AK dör vi med för 100bb($~25)alla gånger. Får in det runt 200bb oxå utan read, men aldrig mött någon som fyrbetar 200bb all-in. berätta mer om matchen, ev. stats på FI osv. Citera
SunTzu Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 som speltork säger så behövs det reads, spelar han löst, tight, passivt, aggro? Jag skulle iaf folda mot allt utom typ en minraise, kanske upp till 25bb, om du inte har någon som helst read. Skulle han vara en spewtomte borde du vetat det (Brukar vara rätt lätt att se) och jag tror inte han visar sån aggresivitet med mer än AA/KK/AK/QQ, och tror att du kommer springa in in AA/KK för ofta för att det ska vara värt det. Som bäst kommer du nog få split. Citera
SunTzu Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Wow, lika produktivt och positivt inlägg som alltid! Fakedit: Tog bort länk till högerextremistisk bombmakarsida och tysk bajsporrsite. Citera
okocha Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Wow, lika produktivt och positivt inlägg som alltid! har du ens läst op liksom? Citera
Mickel Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Lite rads vore inte fel, men jag synar oftast i detta läge. Beror lite på stackdjupet. Citera
henjon Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Ja - vad fyrbettar dom allin med på NL25? Det konservativa perspektivet skulle vi väl för enkelhets skull kunna sätta till JJ+ och AK. Vi har knappt 40% equity mot den rangen. Vid standardstackar om 100bb är detta inte en profitabel syn - vi kommer i själva verket att torska i genomsnitt 2 dollar per gång på att syna mot en spelare med en sån fyrbetsrange. Halverar vi stackdjupen börjar vi få ett bättre läge. Nu handlar det om att kasta in 10 dollar i en pott på drygt 15. Vi kommer att gå ganska precis b/e mot rangen ovan då. Allting under 50bb effektiva stackar borde alltså vara syn. Tänk dock på att vår equity sjunker ganska dramatiskt om vi i själva verket är uppe mot nån som bara trycker med QQ+. Försiktighet mot okända spelare som gör ett väldigt tight intryck verkar således vara vettigt. Citera
henjon Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Mot en lösare spelare blir det förstås ett bättre läge. Om det ex. skulle vara någon som spelar så här med allt över 88, AK, AQ och ett par, tre bluffhänder också (t ex mellanhöga SC) så lirar vi drygt 50% equity mot en sån range och borde då vara intresserade av att få in degen även vid fullt stackdjup. Citera
Klyka Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Vill vi spela oexploaterbart tror jag att vi bara synar med AA mot en jätteshove, men det är ju lite overkill att tänka så på NL25. Men att syna ganska tight med djupa stackar och okänd fi är nog inte jättedåligt. AK känns risky, den synar jag gärna med om jag har indikationer på att fi kan megapusha med QQ,AQ o.dy, inte gärna annars. In dubio mitius. Citera
crizzo Postad 10 April , 2010 Författare Rapport Postad 10 April , 2010 hehe sry för ett väldigt knepigt inlägg utan all fakta som behövs. Denna handen då ? Här är jag helt ny på bordet och har inga reads på någon alls. *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO gaydonk94 calls $0.25 gaydonk2 calls $0.25 HERO raises to $1 folds folds folds gaydonk94 calls $0.75 gaydonk2 calls $0.75 *** FLOP *** gaydonk94 has 15 seconds left to act gaydonk94 bets $1.75 other fag folds HERO raises to $8.60 gaydonk94 has 15 seconds left to act gaydonk94 has requested TIME gaydonk94 raises to $20.25, and is all in HERO ? Eller skall jag lägga mig redan på floppen ? Lägga in en mindre höjning ? Citera
Tiggr Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Vill vi spela oexploaterbart tror jag att vi bara synar med AA mot en jätteshove, men det är ju lite overkill att tänka så på NL25. Men att syna ganska tight med djupa stackar och okänd fi är nog inte jättedåligt. AK känns risky, den synar jag gärna med om jag har indikationer på att fi kan megapusha med QQ,AQ o.dy, inte gärna annars. In dubio mitius. Du skrev fel va? Citera
honest99 Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Kan inte någon skriva fistpump snart. Citera
KungKroon Postad 11 April , 2010 Rapport Postad 11 April , 2010 som speltork säger så behövs det reads, spelar han löst, tight, passivt, aggro? Jag skulle iaf folda mot allt utom typ en minraise, kanske upp till 25bb, om du inte har någon som helst read. Skulle han vara en spewtomte borde du vetat det (Brukar vara rätt lätt att se) och jag tror inte han visar sån aggresivitet med mer än AA/KK/AK/QQ, och tror att du kommer springa in in AA/KK för ofta för att det ska vara värt det. Som bäst kommer du nog få split. Jag gissar på att detta är en level Vill vi spela oexploaterbart tror jag att vi bara synar med AA mot en jätteshove, men det är ju lite overkill att tänka så på NL25. Men att syna ganska tight med djupa stackar och okänd fi är nog inte jättedåligt. AK känns risky, den synar jag gärna med om jag har indikationer på att fi kan megapusha med QQ,AQ o.dy, inte gärna annars. In dubio mitius. Och denna posten är antagligen/förhoppningsvis skriven av en trött Klyka, med ett felmonterat tangentbord eller nåt i den stilen Edit: Heinzar obv in keramiken och fistpumpar tills det blir hål i taket. Citera
KungKroon Postad 11 April , 2010 Rapport Postad 11 April , 2010 Fold! Nya Potter Väntar Mamma Scam briljerar! Skrattade så jag nästan glömde min jacka på en strippklubb när jag läste detta Citera
speltorsk_LOL Postad 11 April , 2010 Rapport Postad 11 April , 2010 som speltork säger så behövs det reads, spelar han löst, tight, passivt, aggro? Jag skulle iaf folda mot allt utom typ en minraise, kanske upp till 25bb, om du inte har någon som helst read. Skulle han vara en spewtomte borde du vetat det (Brukar vara rätt lätt att se) och jag tror inte han visar sån aggresivitet med mer än AA/KK/AK/QQ, och tror att du kommer springa in in AA/KK för ofta för att det ska vara värt det. Som bäst kommer du nog få split. dem va väl för helvete intes åså jag sade? mår du intre bra? Citera
okocha Postad 11 April , 2010 Rapport Postad 11 April , 2010 Ja - vad fyrbettar dom allin med på NL25? Det konservativa perspektivet skulle vi väl för enkelhets skull kunna sätta till JJ+ och AK. Vi har knappt 40% equity mot den rangen. Vid standardstackar om 100bb är detta inte en profitabel syn - vi kommer i själva verket att torska i genomsnitt 2 dollar per gång på att syna mot en spelare med en sån fyrbetsrange. Halverar vi stackdjupen börjar vi få ett bättre läge. Nu handlar det om att kasta in 10 dollar i en pott på drygt 15. Vi kommer att gå ganska precis b/e mot rangen ovan då. Allting under 50bb effektiva stackar borde alltså vara syn. Tänk dock på att vår equity sjunker ganska dramatiskt om vi i själva verket är uppe mot nån som bara trycker med QQ+. Försiktighet mot okända spelare som gör ett väldigt tight intryck verkar således vara vettigt. annars kan vi försöka hitta en strategi som gör pengar oavsett om vi lyckas gissa in fiendens pushrange. vi kan kalla den gto. Skrattade så jag nästan glömde min jacka på en strippklubb när jag läste detta jätte +1 Citera
SunTzu Postad 11 April , 2010 Rapport Postad 11 April , 2010 Du skrev alltså inte "berätta mer om matchen, ev. stats på FI osv."? Vad är det annars du hoppas på om det inte är reads/stats? Väder? Status på tarmen? Citera
Klyka Postad 11 April , 2010 Rapport Postad 11 April , 2010 Du skrev fel va? Och denna posten är antagligen/förhoppningsvis skriven av en trött Klyka, med ett felmonterat tangentbord eller nåt i den stilen Troligen. Lika trött nu dock, fast tangentbordet sitter bra. Citera
Recommended Posts