Gå till innehåll

Kan någon rekommendera en bra VPN?


Setcho

Recommended Posts

Kan nan tipsa pa en bra VPN dar man kan fa statiskt IP? Jag reser mycket och har ibland problem med pokersiter och E-wallets som stanger av mig. Den ska helst vara i Sverige eller atminstone i vasteuropa. Statiskt IP och 100% upptid ar viktigt - pris och hastighet inte lika viktigt.

 

Tack!

 

Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag riktigt förstår varför fast ip är viktigt, i.a.f. inte med dom förutsättningarna du angivit.

 

Hur som helst är jag hyffsat säker på att http://www.privatvpn.se har fast ip. Jag har använt deras gratistjänst och den har i.a.f. fungerat bra. Hastighet kan jag egentligen inte uttala mig om eftersom när jag använde den så var flaskhalsen någon helt annanstans. Men tjänsten var i.a.f. stabil och fullt tillräcklig för att streama från svt etc.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns servrar man kan hyra och sätta upp sina egna VPN's på. Bara trafik för surf och/eller poker +eget IP borde inte kosta mer än 10€/månaden.

 

De kommersiella har väl kända IP's och neteller gillar inte att man är mån om sin integritet. De har stängt kontot för mig ett par ggr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag riktigt förstår varför fast ip är viktigt, i.a.f. inte med dom förutsättningarna du angivit.

 

Hur som helst är jag hyffsat säker på att http://www.privatvpn.se har fast ip. Jag har använt deras gratistjänst och den har i.a.f. fungerat bra. Hastighet kan jag egentligen inte uttala mig om eftersom när jag använde den så var flaskhalsen någon helt annanstans. Men tjänsten var i.a.f. stabil och fullt tillräcklig för att streama från svt etc.

 

/#LOUDmouth#

 

Jag kanske borde fortydliga mig. Om man loggar in fran olika IP nummer sa stanger tex Neteller ner en. Tror tom att med stora VPN tjanster som dold.se sa ar deras IP range med pa "do not want" list och du kommer inte ens in. Ar dock inte 100% pa detta.

 

Jag kan tanka mig att en del siter har samma policy. Darfor vill jag alltid ha samma IP sa att det inte borjar ringa nagra alarmklockor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns servrar man kan hyra och sätta upp sina egna VPN's på. Bara trafik för surf och/eller poker +eget IP borde inte kosta mer än 10€/månaden.

 

De kommersiella har väl kända IP's och neteller gillar inte att man är mån om sin integritet. De har stängt kontot för mig ett par ggr.

 

Kan du rekommendera nagon? Hur svart ar det att satta upp en VPN?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du rekommendera nagon? Hur svart ar det att satta upp en VPN?
Tyvärr vet jag ingen f.n. Var några år sedan det var aktuellt.

 

Inte alls svårt. Bara man kommer in i datorn/servern så sätter man upp en proxy för www trafik. (fattigmans VPN iofs) Fast det ordnar väl de som hyr ut, tror jag. Det som kostar är underhåll(typ energi för att trycka på on/off knappen), ström och ett dedikerat IP.

 

Själv använder jag comviqs 3G kontantkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske borde fortydliga mig. Om man loggar in fran olika IP nummer sa stanger tex Neteller ner en.

 

Äeh, nej. Nu använder jag förvisso Moneybookers mer än Neteller men när det gäller Moneybookers har jag loggat in när jag suttit på alla möjliga uppkopplingar (bl.a. Privatvpn från Marocko) bårde utomlands och inrikes utan problem. Nu vet jag i.o.f.s. att Neteller är lite besvärligare i största allmänhet och jag har inte loggat på Neteller från utlandet men däremot från ett gäng olika svenska uppkopplingar utan problem.

 

Tror tom att med stora VPN tjanster som dold.se sa ar deras IP range med pa "do not want" list och du kommer inte ens in. Ar dock inte 100% pa detta.

 

Som sagt så har jag primärt erfarenhet av MB men som sagt ..... Jag har loggat in från privatvpn utan problem. Tycker det låter smått absurt att det inte skulle gå.

 

Jag kan tanka mig att en del siter har samma policy. Darfor vill jag alltid ha samma IP sa att det inte borjar ringa nagra alarmklockor.

 

Om du nu prompt vill ha fast ip som inte finns med på någon ev. svart lista så ska det enligt uppgift inte vara så värst svårt att sätta upp en egen vpn på sin fasta uppkoppling hemma. Finns säkert guider för det på nätet. Men då återstår frågan om varför du vill ha fast ip då dom flesta svenska bredbandsabonnemangen har dynamisk ip.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns servrar man kan hyra och sätta upp sina egna VPN's på. Bara trafik för surf och/eller poker +eget IP borde inte kosta mer än 10€/månaden.

 

De kommersiella har väl kända IP's och neteller gillar inte att man är mån om sin integritet. De har stängt kontot för mig ett par ggr.

 

Såg det här inlägget först när jag redan postat ovanstående. Då är uppenbarligen Neteller betydligt jobbigare att ha och göra med än vad Moneybookers är.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg det här inlägget först när jag redan postat ovanstående. Då är uppenbarligen Neteller betydligt jobbigare att ha och göra med än vad Moneybookers är.

 

/#LOUDmouth#

Tror att det berodde på att jag loggade in till Neteller i Tor-nätverket. Kommer faktiskt inte ihåg om jag använde mig av en VPN någon gång de låst, men hade för mig att jag läst någon regel att man inte får/ska använda VPN. Kanske drömt det dock.

 

Mitt MB acc. har oxå blivit låst, ännu mer troligt p.ga Tor-usage. Ibland är det enda alternativet för att komma in på sajter på det här mongomodemet. Går iofs att ställa in så att man kan välja IP, och det finns stabila servrar, men rekommenderas ändå inte eftersom det är relativt enkelt att bli hackad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#LOUDmouth#

 

Som jag sagt, jag ar verkligen ingen expert pa datorer och internet men jag har fatt Neteller last ett par ganger forut. Dem laser ditt account valdigt fort och oppnar det i snigelfart.

 

Jag har genom Flashback last pa lite och det verkar som att manga rekommenderar PRQ.se om man ar beredd att betala lite. Jag provar det och aterkommer med trip report!

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att det berodde på att jag loggade in till Neteller i Tor-nätverket. Kommer faktiskt inte ihåg om jag använde mig av en VPN någon gång de låst, men hade för mig att jag läst någon regel att man inte får/ska använda VPN. Kanske drömt det dock.

 

Mitt MB acc. har oxå blivit låst, ännu mer troligt p.ga Tor-usage. Ibland är det enda alternativet för att komma in på sajter på det här mongomodemet. Går iofs att ställa in så att man kan välja IP, och det finns stabila servrar, men rekommenderas ändå inte eftersom det är relativt enkelt att bli hackad.

 

Jaja, men TOR är ju en helt annan femma. Då är det inte så konstigt att dom låser konton. Som du säger så är ju TOR inte direkt säkert. Du kan ju inte jämföra äplen med päron!

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får vad man betalar för imo...de billiga tjänsterna med dynamisk IP suger så brutalt hårt att det inte finns.

 

Jag kör med PRQ

PRQ

 

Är grymt nöjd, statisk ip, stabilt och har i princip alltid fullt blås åt båda hållen.

 

Sweet. Later bra. Har bestallt det nu sa jag hoppas jag har det uppe pa mandag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...