Gå till innehåll

Someguy123 lever på pokern!


someguy123

Recommended Posts

Tillbak, jag ahr haft det extremt bra dom senaste dagarna med kompisar... Mått gott helt enkelt.

 

Jag känner mig inte motiverad alls att spela Men gjorde det ändå, började i förrgår och plussa ca 4 buyins på 10/20.

 

Min WR ligger väldigt nära 9PTBB/100 eller 18BB/100 om man tar den riktiga BB'n för juni vilket är väldigt skönt. Spelat ungefär 15 500 händer i juni.

 

juni har varit stabil. Det jag önskar mej mest när jag sxpelar är att det känns stabilt.

 

Det känns verkligen som att jag klarar av 10/20. Ändå funderar jag på att antingen gå ner till 5/10 lr 3/6.

 

Men för att jag inte känner mig motiverad tänker jag nog ta en längre paus(2-3 veckor) och resa lite.

 

Det kommer mer senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Okej då har man bestämt sig att starta dagboken igen och skriva lite oftare =)

 

Det jag funderar över är om jag ska använda denna eller starta en ny. Vad tycker folk ?

 

Jag har spelat under dom 4 månaderna jag varit borta och det har gått väldigt bra för mig. I starten av 2006 börjar det stora äventyret för mej då jag ska påbörja mitt försök att etablera mig som ett namn i sveriges pokervärld.

 

Jag har massor med roliga händer att visa. Men funderar om jag orkar sitta och dra upp 4 mån gamla händer.

 

En hand från igår som kan diskutteras.

 

** * **

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 max, 6 handed) converter

 

BB ($1005)

UTG ($1682.76)

Hero ($1740.30)

CO ($1809.40)

Button ($985)

SB ($1324.25)

 

Preflop: Hero is MP with Th, Tc. SB posts a blind of $5.

UTG raises to $30, Hero calls $30, 2 folds, SB (poster) calls $25, 1 fold.

 

Flop: ($100) Td, Ac, Jd (3 players)

SB checks, UTG bets $90, Hero raises to $240, SB raises to $400, UTG calls $310, Hero folds.

 

** * **

 

Hero är Solid och detta vet SB

Utg är LAG

SB är WEAK - CALLING station

 

Detta är dom reads jag hade.

 

** * **

 

Förklarar mina tankar för folden senare. Vilka sidor är bäst om man vill spela 10/20 SH ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar inte bara syna floppen med TT på SH bord. Men jag har position på LAG spelaren, Vilket gör att jag kan vinna en stor pott om jag träffar och slippa förlora en stor om han gör det. Han var så aggro att han skulle göra potten så stor att TT skulle bli väldigt obekvämt att spela om jag inte träffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville bara säga att det är jätte kul att du har börja skriva igen. Din dagbok var väldigt bra och lärorik när du skrev i den förut. Keep up to good work :).

Tycker du kan skriva i denna dagbok. Om du har nya mål eller liknande kan du skriva en post om det och sen även lägga till det i första posten(inledningen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sätter du SB på? AA/JJ, KQ eller något i stil med AXs ?

 

(Såvida SB != AA/JJ) Om UTG är LAG kan du väl syna på kåk-oddsen?

 

Eftersom SB är så weak, skulle han inte spela floppen på det sättet med endast 2 par. så han har antingen JJ, AA lr KQ. KQ kommer han ha större delen av gångerna.

 

UTG är LAG men även LAG spelare kan spela hyffsat efter floppen. Min read säger dock att han är ganska kass då också, har bara 100 händer spelade mot honom dock. Men dom händerna jag kan sätta honom på är väl framför allt färgdraget, AJ, TJ eller ATs.

 

Också AK, AQ är en chans, men skulle någon spela dessa efter en raise och reraise ? AA och JJ finns också men betydligt mindre sannolikhet för dom.

 

Som ni ser drar jag väldigt slim i väldigt många lägen om mina reads är rätt. Men att bara behöva calla 160 i en 1140 pot med ganska stora stackar. Ja det känns konstig att folda då, speciellt med färgdraget ute på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att du börjar skriva igen, din dagbok är verkligen läsvärd. Hur mkt haru dragit in under dom 4 månader du inte skrivit här i dagboken? Fortsätt skriva i denna dagbok.

 

Hemligt ;) , men en hyffsad summa. Spelat 100/200 FL och 10/20 NL mestadels. Även skottat lite på 25/50 på UB. Aplusgame247 took me for a ride, vilket drog ner min vinst markant. Visserligen tog jag senare igen ganska mycket mot ice_breaker? The_icebreaker? kommer aldrig ihåg hur hans namn stavas.

 

Ville bara säga att det är jätte kul att du har börja skriva igen. Din dagbok var väldigt bra och lärorik när du skrev i den förut. Keep up to good work :).

Tycker du kan skriva i denna dagbok. Om du har nya mål eller liknande kan du skriva en post om det och sen även lägga till det i första posten(inledningen).

 

Tack, tack. Jo jag gör nog det, skulle bara vilja få allt lite mera ordning. Men antar att de tinte är meningen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sätter du SB på? AA/JJ, KQ eller något i stil med AXs ?

 

(Såvida SB != AA/JJ) Om UTG är LAG kan du väl syna på kåk-oddsen?

 

Eftersom SB är så weak, skulle han inte spela floppen på det sättet med endast 2 par. så han har antingen JJ, AA lr KQ. KQ kommer han ha större delen av gångerna.

 

UTG är LAG men även LAG spelare kan spela hyffsat efter floppen. Min read säger dock att han är ganska kass då också, har bara 100 händer spelade mot honom dock. Men dom händerna jag kan sätta honom på är väl framför allt färgdraget, AJ, TJ eller ATs.

 

Också AK, AQ är en chans, men skulle någon spela dessa efter en raise och reraise ? AA och JJ finns också men betydligt mindre sannolikhet för dom.

 

Som ni ser drar jag väldigt slim i väldigt många lägen om mina reads är rätt. Men att bara behöva calla 160 i en 1140 pot med ganska stora stackar. Ja det känns konstig att folda då, speciellt med färgdraget ute på bordet.

 

Det som jag tycker känns misstänksamt är att SB i princip check-miniraisar, så det verkar inte direkt som han vill köpa ut dragen?

 

Med vilka händer skulle han vilja isolera sig med dig med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sätter du SB på? AA/JJ, KQ eller något i stil med AXs ?

 

(Såvida SB != AA/JJ) Om UTG är LAG kan du väl syna på kåk-oddsen?

 

Eftersom SB är så weak, skulle han inte spela floppen på det sättet med endast 2 par. så han har antingen JJ, AA lr KQ. KQ kommer han ha större delen av gångerna.

 

UTG är LAG men även LAG spelare kan spela hyffsat efter floppen. Min read säger dock att han är ganska kass då också, har bara 100 händer spelade mot honom dock. Men dom händerna jag kan sätta honom på är väl framför allt färgdraget, AJ, TJ eller ATs.

 

Också AK, AQ är en chans, men skulle någon spela dessa efter en raise och reraise ? AA och JJ finns också men betydligt mindre sannolikhet för dom.

 

Som ni ser drar jag väldigt slim i väldigt många lägen om mina reads är rätt. Men att bara behöva calla 160 i en 1140 pot med ganska stora stackar. Ja det känns konstig att folda då, speciellt med färgdraget ute på bordet.

 

Är han så pass passiv att han inte skulle reraisa med AA preflop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag tycker känns misstänksamt är att SB i princip check-miniraisar, så det verkar inte direkt som han vill köpa ut dragen?

 

Med vilka händer skulle han vilja isolera sig med dig med?

 

Du menar att han har draget själv ?

 

Nej det tror jag inte pågrund av att han är så weak(skulle bara synat med drag). jag tror bara at han är tillräckligt weak för att inte höja mer.

 

han skulle nog vilja isolera mej med många händer men är inte tillräckligt bra för att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag tycker känns misstänksamt är att SB i princip check-miniraisar, så det verkar inte direkt som han vill köpa ut dragen?

 

Med vilka händer skulle han vilja isolera sig med dig med?

 

Du menar att han har draget själv ?

 

Nej det tror jag inte pågrund av att han är så weak(skulle bara synat med drag). jag tror bara at han är tillräckligt weak för att inte höja mer.

 

han skulle nog vilja isolera mej med många händer men är inte tillräckligt bra för att göra det.

 

Nej, jag frågar dig om han skulle kunna ha draget själv ;D

 

Då du sa att fi är kompetent och antagligen sätter dig på TAG samt raisar för att isolera sätter jag faktiskt honom på JJ(kanske AJ).

Det skulle förklara hans check-raise som blev till en miniraise(mao feelraise samt isoleringsraise ifall LAG'en skulle sitta på t ex AXs, AQs eller AKs).

 

Får vi se nån showdown? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag frågar dig om han skulle kunna ha draget själv ;D

 

Då du sa att fi är kompetent och antagligen sätter dig på TAG samt raisar för att isolera sätter jag faktiskt honom på JJ(kanske AJ).

Det skulle förklara hans check-raise som blev till en miniraise(mao feelraise samt isoleringsraise ifall LAG'en skulle sitta på t ex AXs, AQs eller AKs).

 

Får vi se nån showdown? :D

 

Hehe, du har rätt. visst finnsdet en möjlighet att han har det. ;) sorry.

 

Jag vet inte om jag ska kalla honom kompetent. Han är dock inte helt borta så jag tror att han vet att jag är bra.

 

Japp showdown kommer senare inatt tillsammans med lite Tilt-händer. Inge strategi, men kul är dom. Plus en lr två riktiga händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 max, 6 handed) converter

 

BB ($1005)

UTG ($1682.76)

Hero ($1740.30)

CO ($1809.40)

Button ($985)

SB ($1324.25)

 

Preflop: Hero is MP with Th, Tc. SB posts a blind of $5.

UTG raises to $30, Hero calls $30, 2 folds, SB (poster) calls $25, 1 fold.

 

Flop: ($100) Td, Ac, Jd (3 players)

SB checks, UTG bets $90, Hero raises to $240, SB raises to $400, UTG calls $310, Hero folds.

 

Turn: ($1140) 8h (2 players)

SB calls $894.25 (All-In), UTG calls $894.25.

 

River: ($2928.50) 4d (2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $2928.50

 

Results below:

SB has Ks Qs (straight, ace high).

UTG has Kd As (one pair, aces).

Outcome: SB wins $2928.50.

 

*****

 

Ja, jag hade mycket odds för att dra ut.... Så spela man den fel. gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OJ Oj oj vad trött jag är! Haft en underbar dag där jag plusat starkt på 10/20.

 

Jag lovade en del händer men ni får nöja er med en enda. Då jag är så trött postar fler imorgon istället.

 

*****

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (3 handed) converter

 

SB ($3463)

BB ($5898)

Hero ($2649)

 

Preflop: Hero is Button with Kc, 7c. SB posts a blind of $10.

Hero raises to $80, SB (poster) calls $70, 1 fold.

 

Flop: ($180) 2d, Qc, 2c (2 players)

SB checks, Hero bets $150, SB raises to $320, Hero calls $170.

 

Turn: ($820) Tc (2 players)

SB bets $500, Hero calls $500.

 

River: ($1820) Ks (2 players)

SB calls $2563 (All-In), Hero calls $1749 (All-In).

 

Final Pot: $6132

 

*****

 

SB är en Solid spelare som gillar att trixa till det. Han ser mig som lite koko och har troligen precis bluffat mej ur en pot ( 30 händer innan denna ).

 

Vi har haft en kamp mellan oss tre som haft en del tricky moves.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte alls du spelade den fel, du kunde dock eventuellt synat bara för oddsen för att se vad som händer på turn, men även om du kåkar skulle jag absolut inte kära ner mig i handen. Oddsen för att UTG har just ett tvåpar är väldigt stort, och då är du drawingdead till 1 out. Frågan är förstås vad man gör om A/J kommer på turn och UTG betar ut hårt, känns rätt iskallt att syna då. Nej, folden känns inte vidare dålig alls.

 

Jo det klart, tror dock jag har svårt att folda om jag sätter kåken. Håller helt med i resten vad du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (3 handed) converter

 

SB ($3463)

BB ($5898)

Hero ($2649)

 

Preflop: Hero is Button with Kc, 7c. SB posts a blind of $10.

Hero raises to $80, SB (poster) calls $70, 1 fold.

 

Flop: ($180) 2d, Qc, 2c (2 players)

SB checks, Hero bets $150, SB raises to $320, Hero calls $170.

 

Turn: ($820) Tc (2 players)

SB bets $500, Hero calls $500.

 

River: ($1820) Ks (2 players)

SB calls $2563 (All-In), Hero calls $1749 (All-In).

 

Final Pot: $6132

 

Results below:

SB has 7d Td (two pair, tens and twos).

Hero has Kc 7c (flush, king high).

Outcome: Hero wins $5318. SB wins $814.

 

*****

så tydligen var inte denna hand intressant. Kommer fler händer vid 12 tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...