Gå till innehåll

NoQ klonkar FTOPS seats!


NorthQ

Recommended Posts

Hej igen.

 

Kommer köra ganska många kval till FTOPS kommande månaden, framförallt sub-sattar då det känns som det är överlag svagt motstånd i dessa.

 

Målet är att kvala in till 2 FTOPS event och samtidigt ha mer combined $ och T$ än jag började med även om jag inte cashar i något event.

 

Ingångsvärdet är 500.96

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Subsatte1: 7,7$ NL Holdem. 2 seats och 9$ till 3an.

 

5:e plats av 17.

Åkte som chiptvåa mot chipleadern pushar sjukt överbet på turn med ATo på A789 bräde med alla låga kort i klöver. Jag blixtsynar med A8 och klöver A. Fi träffar spader 6 på river för stege.

 

Subsatte2: 7,7$ ML 7-game. 2 seats och 2$ till 3an.

 

5:e plats av 16.

Låg i marginell chiplead när vi gick FT. Sen kortdöd ett tag å hade sen en lite dåligt och lite oturlig hand i Stud8.

Blev iaf tvungen att syna av på river med triss i treor när jag egentligen spelat för lågen i en trevägspott, tyvärr hade vinnaren kåk som var jävligt gömd då 3 av de 5 korten var dolda och inget par uppåt.

Så jag blev rejält shortstackad. Åkte strax därefter.

 

Värde: 485.56

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Subsatte3: 15$ NL Holdem

 

? av 20? 6seats?

Turbo ,åkte under latereggen, en raiser en synare jaag reraisar med Aks och får två syn. Missar på låg flop och följer med knappt potbet all in, får två syn och klonkar inte mot A9 och 88.

 

Subsatte4: 7,6$ NL Holdem

6 av 16, 2 seats 2$ till 3an.

 

Bra stack igen vid finalbordsingång som tvåa, lyckas dock bli utdragen med AK mot mindre stacks A6 och senare ATs mot KT och åkte då, var turbo så jag pusha ju rätt friskt även med missad flop där fi förmodligen missat samt att jag troligen hade bästa hand, bla ATs mot KT på KK3 flop med mitt färgdrag.

 

Värde: 462,96

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte1: 26$ PLO8

 

3 of 18

Hade en all in mot kortare motståndare som gjorde mig short.

A287 2hjärter mot 9632 på 9547 brädet med två hjärter så kommer river A icke hjärter så jag blir scoopad. aj.

Shört hela vägen, sjukt att jag kommer så längt och bubblar ett seat.

 

ongoing

 

Satte2: 4$ rebuy NL Holdem turbo

 

Kom tvåa av 24 å cashar 41$ men bubblar ett seat.

 

Spela två till som jag inte minns som kom mitten nånstans.

 

Värde: 456.96$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommentar om den första... Du skriver att du var chiptvåa, men var det stort hopp till trean? Kan tänka mig att inte pusha där eftersom du trots allt inte vill gambla i det här läget (dvs även om det är +ev i handen så är det fel pga strukturen). Om vi antar att Fi leder så att du måste förbättra dig så har du (om han inte har bättre tvåpar med A) 12 outs, d v s ca 25.5 %. Med AT så har han ju (om han inte har klöver T) 8 outs, dvs ca 17 %. Om vi säger att det är lika stor sannolihet att du leder som att du ligger efter så känns det som ett väldigt farligt spel att göra nära bubblan i en sattelit mot chipleadern när man ligger tvåa. Hade han fold equity?

Inte helt självklart vad man ska göra här, men all I'm saying is that tvåpar med nutflushdraget på turn inte är lika hett som det ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Readen var att fi satt på par i A. så jag var ganska övertygad om att jag ledde,

försökte kontrollera potten men han bettar 8K i en pott på 1500 på turn kan ju då inte lägga den då han gjort samma spel tidigare i turneringen med träffat en-paret med A3, den gången synade jag med AK som höll och dubbla.

 

Inte alltför stort hopp till till trean och fyran. jag hade 8K innan handen och den som låg trea hade kanske 5K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade två subbar å en satte ikvällen och

 

Subsatte1: 4,4$ shooutout nl holdem

7 av 18 shootout 6 max, kommer trea på mitt bord men mitt bord var zegast därför 7:a.

 

Satten: 26$ NL holdem

2 av 15 spelar efter svängig HU, jobbig hand när jag leder där jag rivrar stegen å betalar av mot floppad kåk. sitter sedan på 4,5 K mot 16-17 å torskar. Men cashar iaf 72$ men bubblar seatet värt 216$.

 

Subsatte2: 7,7$ PLO 6max

Hade dock flyt i denna då jag i princip låg botten 3 hela vägen och dubblar med 2bb i slutet till 5bb å en annan person åker strax efter. Och jag tar ett av de 4 sätena till en 55$ satte 6 pers cashade av 36 spelare. Tar ut 55T$.

 

Värde: 518

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

At it again,

 

Subbis1: 7,6$ FL Holdem Turbo 6max

5 av 9. FIck aldrig nån stack var sjukt nära att åka ut först men gjorde en comeback till startstack ungefär, men sen var blindsen för höga.

 

Ongoing

Satte1: 4,4$ Rebuy NL Holdem Turbo

12 av 22 låg bra till efter addonen top 3 men failure. Synade med TP dålig kicker mot megaöverbet all in på flop han had TP hyffsad kicker

 

Subbis2: 8,7$ PLO 6max Turbo

Ute tidigt nothing happening interesting egentligen 20 av 29

 

Satte2: 6,5$ NL Holdem KO Turbo

Nu FT, Jag har chiplead med 43K mot Chiptvåans 14K men många runt 13K.

KLonkade in den, 1 av 84.

 

Seats 1.

Värde 486

 

Note: Seats som inte är konverterad till T$ räknas inte till värdet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade två stycken subbisar denna afton.

 

Sub1, 4,4$ Stud8 Turbo

9 av 25, låg ok till vid finalbordbubblan men där stannade allt av folk åkte inte å blindsen gick upp, så sen åkte jag efter 2 större händer å sen splitta jag två med liten stack och sen åkte ut.

 

Sub2 7,7$ NL Holdem

1 av 23, gick smooth sailing på finabordet, som i en liten ask (nästan). Fick faktiskt spela HU trots två seats. Hmm van iaf flippen där med pocket 6 mot Q9, med 5 to 1 i chips. Cashar ut 55T$

 

Värde: 503

Seats: 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade två subbar igen,

 

Sub1: 8,7$ PLO 6max Turbo

Åkte ut i första handen då degen åkte in på flop med öppet stegdrag och färgdrag mot bottenset men missa.

 

Sub2: 7,7$ NL Holdem Turbo

5 av 24, åkte som så ofta :) på bubblan 3$ till 4:an och tre seats var prispotten.

 

Seats: 1

Värde: 486

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade precis en 26$ Turbo 7-game, kom till HU men autofail med två raka all ins direkt när NL började, å torsk på båda trots att jag hade nästan dubbelt så mkt marker när NL Holdem delen började,hade spöat honom i stud innan å byggt stapeln från underläge. Bubbelbubbelbubbel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...