Gå till innehåll

Recommended Posts

Ni får lite udda reads men ungefär:

Ganska normal människa som inte är efterbliven, ingen cool pro ala pf, lite scared money, tänker alltid men inte alltid bra, rätt allmänt tight och försiktig.

 

Vad gör ni och varför?

 

***** Hand 1279101119 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 1 april 2010 22:12:10

Eva 18 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Tapp (441.40)

Plats 3: Trillske (4188.93)

Plats 4: KaptenMugg (2000.00)

Plats 2: -Raise (3527.17)

Plats 5: regardemoi (2051.51)

Trillske lägg LM 5.00

KaptenMugg lägg SM 10.00

** Giv **

Tapp [N/A, N/A]

Trillske [6k, 6r]

KaptenMugg [N/A, N/A]

-Raise [N/A, N/A]

regardemoi [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

regardemoi Lägg

Tapp Lägg

-Raise Höj till 35.00

Trillske Syna 35.00

KaptenMugg Lägg

*** Flop(Board): *** : [6s, 10s, Knh]

*** Bet Runda 2 ***

Trillske Passa

-Raise Satsa 50.00

Trillske Höj till 210.00

-Raise Syna 210.00

*** Turn(Board): *** : [6s, 10s, Knh, Dr]

*** Bet Runda 3 ***

Trillske Satsa 380.00

-Raise Syna 380.00

*** River(Board): *** : [6s, 10s, Knh, Dr, 5k]

*** Bet Runda 4 ***

Trillske döljer resten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns väl inte jättehett med checksyn? Om han nu är allmänt tight och sådär så känns det ju inte direkt som att han kommer vbetta med någonting som vi slår. Är han allmänt tight så kommer han väl dessutom inte bluffa särskilt ofta? Och skulle han nu får för sig att bluffa, så är det väl bara missat fd han gör det med? Många stegar sitter ju och det är tveksamt om han vågar vbetta typ JT, Q9 eller KQ.

 

Nej, då tycker jag bet-fold alternativt bet-syn ungefär i den ordningen. Bet-synar du och stirrar inte i JJ så kör du en Hellmuth och gnäller och pratar om hur bra du trappar och hur tur alla andra har :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerforums knarkarkvarter letar sympatier som vanligt.

 

 

Ni andra förespråkar bet/fold, hur stort bet? Potten är runt 1250:-.

 

Runt 800:- eller nåt borde funka.

 

Ni som förespråkar bet-syn, varför gör ni det? Frågar utan ironi och väldigt ödmjukt. Visst, å ena sidan har vi set. Å andra sidan slår vi typ ingenting om Fi shovar? Hur djupa måste ni vara för att överväga bet-fold om inte 350xBB räcker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför i helvete måste han göra det? Är du dum? Han vill uppenbarligen ha en diskution om hur olika spelare tar sig vidare från turn.

 

Jag hade bet/synat.

 

dels för att det inte spelar någon roll om han lägger in det eller inte och dels för att det är en så sjuk hand så jag inte kan fira påsk ifred.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, okey. Jag räknar ärligt talat med syn för det mesta, och fold ibland. Raise sällan. Vilket förståss gör det till en dryg situation när han faktiskt raisar/pushar.

 

Nu minns jag inte exakt mina tankegångar där längre, men antar att betten är ett bra läge för att plocka värde ur AA/KK/AQ/2p/FD osv, samt att fortsätta reppa ett gäng semibluffar så jag har något skoj att göra på river..

 

Antar vidare att jag får in det om han höjer. Jag kan inte tänka mig att jag foldar där. Turndynamik mot en scared money/försiktig spelare är ju lite speciel. På rivern kan han syna sig till trygghet, det kan han inte göra på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska hålla mig borta men anser fort att flera har fel resonemang ang handen.
Det är ju då du inte ska hålla dig borta, förklara gärna istället. Vill ha som många infallsvinkar jag kan få, om de varierar är det bara bättre.

 

De enda som inte uppskattas är de fåtal som med flit försöker tillföra så lite som möjligt av random personlig anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar inget

 

jaha bet grattis

´+1

Mot en sådan spelare blir betfold det bästa alternativet. Pushar en sån kille så djup på river har han alltid nöten i princip, han kommer aldrig shova ett 2p. Spelet blir därför ganska enkelt för dig, även om det såklart inte är kul att betfolda set :)

+1

Du jag har tamefan inte fyllt 30 än för helvete!!!!

wat?

 

 

beta 3 kvartar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...