Gå till innehåll

SVS 1/2 Vad göra här del.2


Mahirov

Recommended Posts

Fi är solid , inga stats på han men han har haft sjuka svings med chipsen.

opp o ner som en jojjo.

Får ett skit svårt beslut på rivern.

 

Känns som om jag är slagen för det mesta. Men jag visar ju styrka med =/

Har han set?? Klonkat hålpipan? Bluffar med missat färgdrag?? Va fan kan han ha?

 

Resultat längst ner i vitt.

 

***** Hand 1277041652 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 30 mars 2010 05:52:44

Britta 28 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: SUPER HERO(284.20)

Plats 4: notoriouus (308.72)

Plats 5: Magic_one (450.06)

Plats 3: Ani99 (487.34)

notoriouus lägg LM 1.00

Magic_one lägg SM 2.00

** Giv **

SUPER HERO[10r, Knr]

notoriouus [N/A, N/A]

Magic_one [N/A, N/A]

Ani99 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

SUPER HERO Höj till 8.00

Ani99 Lägg

notoriouus Syna 8.00

Magic_one Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [10k, 9k, 4h]

*** Bet Runda 2 ***

notoriouus Passa

Magic_one Passa

SUPER HERO Satsa 20.00

notoriouus Syna 20.00

Magic_one Lägg

*** Turn(Board): *** : [10k, 9k, 4h, 3h]

*** Bet Runda 3 ***

notoriouus Passa

SUPER HERO Satsa 40.00

notoriouus Syna 40.00

*** River(Board): *** : [10k, 9k, 4h, 3h, Kns]

*** Bet Runda 4 ***

notoriouus All-in 240.72

SUPER HERO???

 

SUPER HERO Lägg

 

*** Showdown *** : Rake: 3.59 Totalpott: 140.41

HERO Lägger mig Vinst: 0.00

notoriouus Vinner potten Vinst: 140.41

Magic_one Lägger mig Vinst: 0.00

Ani99 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heros bet på turn är väl ett värdebet, inte bluff? Sen får vi typ näst bästa kortet vi kan få på river, men vill helt plötsligt lägga oss?

Syna imo, vi slår färgdrag och J9, splittar mot JT. Ofta torskar vi mot stege ja, däremot tror jag inte vi får se set särskilt ofta, det borde han höjt på flopp eller turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heros bet på turn är väl ett värdebet, inte bluff? Sen får vi typ näst bästa kortet vi kan få på river, men vill helt plötsligt lägga oss?

Syna imo, vi slår färgdrag och J9, splittar mot JT. Ofta torskar vi mot stege ja, däremot tror jag inte vi får se set särskilt ofta, det borde han höjt på flopp eller turn.

 

Visst, men gemene spelare på SvS 1/2 donkbetar inte mindre än nöten där. I alla fall min uppfattning sen jag spelade där. Och jag tror inte det förändrats så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heros bet på turn är väl ett värdebet, inte bluff? Sen får vi typ näst bästa kortet vi kan få på river, men vill helt plötsligt lägga oss?

Syna imo, vi slår färgdrag och J9, splittar mot JT. Ofta torskar vi mot stege ja, däremot tror jag inte vi får se set särskilt ofta, det borde han höjt på flopp eller turn.

 

Vet inte hur ofta man ser jätte donk push all-in med 2par på en sånn bräda på river, betydligt vanligare med nöten, så tror bara vi slår luft här realistiskt... Har du nånsin sett spelaren donk pusha river tom förut, så syna, annars skulle jag foldat ialalfall.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur ofta man ser jätte donk push all-in med 2par på en sånn bräda på river, betydligt vanligare med nöten, så tror bara vi slår luft här realistiskt... Har du nånsin sett spelaren donk pusha river tom förut, så syna, annars skulle jag foldat ialalfall.....

Jätte och jätte, ganska exakt 1,5 gånger pott betar han.

 

Men jaja, har aldrig spelat 1/2 och spelat totalt 1 session på svs i mitt liv. Köper dock inte riktigt dehär med att folk säger gör si eller så eftersom det är svs, som om alla svs-spelare är skapta efter en och samma mall, och som dessutom skiljer sig markant från resten av pokervärlden. (Inte riktat mot dig johahH)

 

Nej för mig krävs det en väldigt stark read på fi för att jag ska lägga en hand som är väldigt nära toppen av min range här när fi donkar 1,5 gånger pott på river när 2 färgdrag missat.

 

Readen som gavs var "Fi är solid , inga stats på han men han har haft sjuka svings med chipsen. opp o ner som en jojjo." Låter motsägelsefullt imo. Hursomhelst inte en read som säger mig att detta måste vara en nöthand 60%+ av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi måste vinna drygt 38% av gångerna vi synar för att det ska vara profitabelt. Nästan 4 händer av 10 i fi:s range för donk här måste alltså vara bluffar och möjligen då ett tvåpar. Jag känner inte till SVS, men att en spelare på nivån som är "solid" skulle ha en sån range verkar väl inte troligt? Även 20% bluffar + ett och annat lägre tvåpar känns väl rätt högt räknat här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...