Drekari Postad 24 Mars , 2010 Rapport Postad 24 Mars , 2010 Hej, min rubrik kanske var lite otydlig men i vilket fall, har lirat poker ett halv år ungefär. Brukar köra Nl10, men kommer inte upp till Nl25 eftersom jag plussar lite och sen nästa dag eller samma dag så går jag - igen. Jag försöker kolla på lite filmer och så men brukar oftast tröttna, känner lite samma sak me bok, kommer aldrig igång och läser. Jag spelar en hel del, vissa dagar blir de 6h pass, med pauser ibland med lite starcraft 2 kött Men i vilket fall, nu har jag haft en downswing i cirka 2-3 veckor kanske och har förlorat en hel del pengar. Jag har tappat självförtroendet helt och hållet och varje dag jag går - frågar jag mig själv, är jag vinnande? Har även testat och köra SnGs och MTT's, och det var där swingen började. Och jag tror faktiskt inte jag är den enda som har fastnat på någon nivå och kan bara inte nå ribban att bli vinnande på just den nivån. Vore jätte schyst ifall jag kunde få lite tips från er som har varit i samma situation eller som vet hur jag ska göra. Citera
SunTzu Postad 24 Mars , 2010 Rapport Postad 24 Mars , 2010 Mitt tips är att ta någon veckas paus, få lite distans. Om du vill vinna i längden måste du dock lära dig plugga, på nått sätt. Film, böcker, whatever, men nått. När pengarna börjar rulla in kommer engagemanget. Citera
lok123 Postad 24 Mars , 2010 Rapport Postad 24 Mars , 2010 Kör du med HUD? (PT eller HM) Om så testa att köra ett fåtal bord och verkligen försök själv se hur spelarna spelar. Alla bord har olika flyt och alla spelare har olika stilar så gör egna kategoriseringar utan hjälpmedel. Det kanske inte funkar för alla men det funkar väldigt bra för mig för att förstå hur spelet funkar. Lägg in lite experiment med betsizing också och kör inte robot 3/4 CB och sånt, anpassa efter bräd-texturen om du tror att motståndaren är smart (typ potbet på våt bräde och halv-pot på extremt torr, och alla nyanser därimellan), om han inte är det anpassa efter hans hand-range och din faktiska hand (typ potbet om din hand är stark och du tror att han kan ha träffat TP osv.). Citera
Nirwanda Postad 25 Mars , 2010 Rapport Postad 25 Mars , 2010 Först och främst, använder du överhuvudtaget en hud? Det är minst värt 2 bb/100 med bara vpip/pfr på NL10. Holdem manager, pokertracker etc? Så du får upp dina motståndares statistiker. Vilken site kör du, har du rakeback deal osv? Hur många bord kör du samtidigt, tableselectar du? Sistnämnda är sjuk profit på lägre nivåer eftersom som man i princip alltid kan 8-tabla med fin fisk på ett större nätverk. Har du någon BRM (bankroll management), hur många inköp har du på din nivå? Duger inte att regga till massa turrar & sng's om du har tänkt att komma någonstans. Jag har själv gått din väg, startade på NL10 för ett år sedan ungefär. Efter att jag följt de riktlinjerna jag själv skrev ovan ska jag nästa månad upp på NL100. Så det är verkligen inte omöjligt med diciplin. Citera
kensoi Postad 25 Mars , 2010 Rapport Postad 25 Mars , 2010 SC 2? Har väl inte kommit än? Är det betan som människor spelar? Är utomlands och har inte så mkt koll på omvärlden. Citera
SunTzu Postad 25 Mars , 2010 Rapport Postad 25 Mars , 2010 Ja, det är betan som vi coola människor spelar. Citera
Mr.Lajban Postad 25 Mars , 2010 Rapport Postad 25 Mars , 2010 Låter som att det finns en del läckor i ditt spel. Analysera, hitta läckorna och jobba bort dem. Skillnaden mellan vinnande och förlorande spelare är faktiskt inte så stor ibland. Kan räcka med att du spelar fel i en handfull situationer. Försök identifiera vart du tappar pengar, kom ihåg att också se över att du verkligen tjänar bra nog på dina bra händer. Citera
Drekari Postad 25 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2010 yes, kör pokertracker trial version, kör på pokerstars för det mesta men har även lirat på partypoker. Jag tappar pengar när ja synar ner på något svagt, tanken slår mig hela tiden typ, " han bluffar ". så synar jag ner han. Jag tror det brister där en hel del:-( Citera
thungphung Postad 25 Mars , 2010 Rapport Postad 25 Mars , 2010 Då jag själv är i liknande situation (fast jag jobbar på att minimera mina läckor just nu). Jag tänkte hijacka tråden lite och posta mina stats. Nu blir det ju lite missvisande för jag slängde in ett par heads up sessioner under sessionen. Men vilka riktmärken ska man ha på de olika statsen? Jag har alltid kört utan något hjälpmedel, men nu har jag kört cirka 1200 händer med HM - det hjälper lite då jag till en början har dragit mycket nytta av t.ex fold to continuation bet. Men det jag undrar över är vilka stats jag ska hålla koll på och vad som är bra/dåligt? Sorry för jag lånade tråden Citera
Nirwanda Postad 25 Mars , 2010 Rapport Postad 25 Mars , 2010 Svårt/omöjligt att utläsa något på en så liten sample, dessutom med HU inblandat. Citera
wahlen1 Postad 25 Mars , 2010 Rapport Postad 25 Mars , 2010 Först och främst, använder du överhuvudtaget en hud? Det är minst värt 2 bb/100 med bara vpip/pfr på NL10. Holdem manager, pokertracker etc? Så du får upp dina motståndares statistiker. Vilken site kör du, har du rakeback deal osv? Hur många bord kör du samtidigt, tableselectar du? Sistnämnda är sjuk profit på lägre nivåer eftersom som man i princip alltid kan 8-tabla med fin fisk på ett större nätverk. Har du någon BRM (bankroll management), hur många inköp har du på din nivå? Duger inte att regga till massa turrar & sng's om du har tänkt att komma någonstans. Jag har själv gått din väg, startade på NL10 för ett år sedan ungefär. Efter att jag följt de riktlinjerna jag själv skrev ovan ska jag nästa månad upp på NL100. Så det är verkligen inte omöjligt med diciplin. Vad menar du med HUD? vad är det? Jag kör nl4 och har 185$ cirka. Fick 100$ bonus idag. Så därför jag spelar nl4. Men jag kör helt utan statistik, vilken ska jag köpa? Är det lätt att lära sig och är det mycket skillnad på att köra med eller utan det? Vad är tableselecta? Citera
Nirwanda Postad 26 Mars , 2010 Rapport Postad 26 Mars , 2010 Hmm, fattar inte riktigt var den frågan kom ifrån, jag svarade ju på OPn, men okej. Vad menar du med HUD? vad är det? En hud är en ruta med siffror som lägger sig på varje bord du spelar. Siffrorna kan representera olika saker, exempelvis hur ofta spelaren i fråga höjer innan floppen osv. Siffrorna sparas på respektive spelare i en databas som du sedan får upp på bordet även nästa gång du möter denna spelare. Jag kör nl4 och har 185$ cirka. Fick 100$ bonus idag. Så därför jag spelar nl4 Men jag kör helt utan statistik, vilken ska jag köpa? Personligen använder jag hold'em manager (de flesta gör det, finns även andra alternativ). Kostar runt 100 $ har jag för mig, men går att testa gratis. Där kan du hålla koll på alla dina sessioner, vinster, få upp HUD etc. Ovärderlig. http://www.holdemmanager.com/ Är det lätt att lära sig och är det mycket skillnad på att köra med eller utan det? Nja, inte helt lätt att få igång allting om man inte är en van datoranvändare tror jag. Men det bör finnas medföljande lathundar. Vad är tableselecta? Det innebär att genom att memorera spelare (samt avläsa huden) välja bord där det finns fiskar, samt kliva bord som är fulla med regulars. Har aldrig spelat NL4, men har en känsla av att du inte behöver använda dig av detta på den nivån. Citera
Memory Postad 26 Mars , 2010 Rapport Postad 26 Mars , 2010 Antagligen slår du inte gamesen för att du är för dålig på poker, och orkar du inte ens läsa en bok eller kolla på en film lär du knappast orka utvecka ditt spel på annat vis heller. Citera
Recommended Posts