Pokerrr Postad 21 Mars , 2010 Rapport Postad 21 Mars , 2010 Spelade NL10 häromdagen och dessa händer hände mig hela tiden. Allt var emot mig i varje pott. Tycker ni jag spelade rätt eller gjorde jag fel? PokerStars Game #41501871113: Hold'em No Limit ($0.05/$0.10 USD) - 2010/03/21 21:19:02 CET [2010/03/21 16:19:02 ET] Table 'Libussa V' 6-max Seat #6 is the button Seat 1: r.gessner ($3 in chips) Seat 2: Winch84 ($11 in chips) Seat 3: Hero ($12.70 in chips) Seat 4: dimkis35 ($6 in chips) Seat 5: BCO 10 ($4.30 in chips) Seat 6: vdubz-35 ($6.25 in chips) r.gessner: posts small blind $0.05 Winch84: posts big blind $0.10 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero Hero: raises $0.20 to $0.30 dimkis35: folds BCO 10: folds vdubz-35: folds r.gessner: folds Winch84: calls $0.20 *** FLOP *** Winch84: bets $0.40 Hero: raises $0.80 to $1.20 Winch84: calls $0.80 *** TURN *** Winch84: bets $0.80 Hero: raises $1.20 to $2 Winch84: raises $7.50 to $9.50 and is all-in Hero: calls $7.50 *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** Winch84: shows (two pair, Aces and Jacks) Hero: mucks hand Winch84 collected $21 from pot *** SUMMARY *** Total pot $22.05 | Rake $1.05 Board Seat 1: r.gessner (small blind) folded before Flop Seat 2: Winch84 (big blind) showed and won ($21) with two pair, Aces and Jacks Seat 3: Hero mucked Seat 4: dimkis35 folded before Flop (didn't bet) Seat 5: BCO 10 folded before Flop (didn't bet) Seat 6: vdubz-35 (button) folded before Flop (didn't bet) Citera
wahlen1 Postad 21 Mars , 2010 Rapport Postad 21 Mars , 2010 Tycker jag att du gjorde, bara lite otur att han träffar A där. Sånt som händer Citera
Joeduck Postad 21 Mars , 2010 Rapport Postad 21 Mars , 2010 [] read på FI [x] du fick in pengarna som favorit [x] sånt som händer Citera
Hagan Postad 21 Mars , 2010 Rapport Postad 21 Mars , 2010 Skulle obv duckat esset på river.. Annars wp Citera
Pokerrr Postad 21 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2010 Skulle obv duckat esset på river.. Annars wp Menar du? jag var ju all in på turn Citera
Klunken Postad 21 Mars , 2010 Rapport Postad 21 Mars , 2010 Menar du? jag var ju all in på turn Men ditt ollonhuvud Citera
Pokerrr Postad 21 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2010 Men ditt ollonhuvud Märks att vissa bara skriver för att förnedra och klanka ner på andra. Istället kan man ju skriva något som hjälper? Citera
Nirwanda Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 Äsch, du fick ju in pengarna som typ 85-90% favorit, det kan ju omöjligt vara ett dåligt spel. Citera
Mr_Tight Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 Folda turn. Annars bra spelat. Om level, inte roande, lägg ner ...om allvarligt menat, well, vad säger man? Citera
Soni Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 Menar du? jag var ju all in på turn Du gjorde rätt, lyssna inte på ** och ** Citera
Lobo Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 Folda turn. Annars bra spelat. På turn där betar Fi in 0,80 i en pott på 3 dollar, varefter han går all-in med resterande när han blir återhöjd. Rätt svårt att lägga KK med den brädan med ett pottodds på 3:1. Citera
Steel Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 Märks att vissa bara skriver för att förnedra och klanka ner på andra. Istället kan man ju skriva något som hjälper? Men detta är ju ingen riktig handanalys. Om du ville ha hjälp med handen hade du klippt av den där killen pushar allin och frågat vad du skulle göra. Du skulle även skrivit vad du har för read på honom, och vad du tror han har för uppfattning om dig. Nu är det ju bara en uppenbar gnälltråd som du felaktigt postat i handanalysforumet. Eller vad förväntar du dig att folk ska säga? "Det är dåligt att få in degen på turn när du bara har 39 outs, lägg dig och vänta på ett läge där han drar dött...." Citera
MJ Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 Men detta är ju ingen riktig handanalys. Om du ville ha hjälp med handen hade du klippt av den där killen pushar allin och frågat vad du skulle göra. Du skulle även skrivit vad du har för read på honom, och vad du tror han har för uppfattning om dig. Nu är det ju bara en uppenbar gnälltråd som du felaktigt postat i handanalysforumet. Eller vad förväntar du dig att folk ska säga? "Det är dåligt att få in degen på turn när du bara har 39 outs, lägg dig och vänta på ett läge där han drar dött...." +1 Citera
John_teh_Donk Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 Jag tycker proffsen här skulle kunna försöka förstå vilken form av hjälp OP är ute efter, istället för att hitta saker ni tycker är fel, eller fattar ni helt enkelt inte? En del är smådryga i en HH-tråd, sen börjar andra käfta emot när OP blir osäker på vad ni menar... Ang handen: Med tanke på att det är NL10 hade jag nog inte lagt handen i första taget. Lite beroende på fi såklart; har han varit en galen low limit donk hade jag inte tvekat att syna, men om han spelade 8 bord och varit tight hade jag kanske funderat på fold. Om man ska säga nåt om ditt spel, tycker jag att du borde höja till minst 3.5 bb preflop, gärna 4 bb om du har en lite lösare image. På floppen tycker jag du skulle kunna höja mer. Nu när du höjt är potten på typ $2.3 och det kostar bara 0.8 att syna för fi. Jag tror ändå inte han foldar QT+ eller 9T mot en större raise, så passa på att ta betalt. Det är fördelen med micro; fi synar oftast hur stor bet som helst när dom väl bestämt sig för att dom vill syna. Jag tycker samma sak på turn om du ska höja, vilket du absolut oftast borde. När han pushar på turn tror jag det är +EV att syna i detta läge. Är det en väldigt tight 8 bords-grinder kanske man kan folda i extrema fall på nivån, men jag tror dom oftare har AJ, 9T, QQ, än en hand som slår dig, om inte du har en extremt tight image. Citera
MJ Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 Jag tycker proffsen här skulle kunna försöka förstå vilken form av hjälp OP är ute efter, istället för att hitta saker ni tycker är fel, eller fattar ni helt enkelt inte? En del är smådryga i en HH-tråd, sen börjar andra käfta emot när OP blir osäker på vad ni menar... Ang handen: Med tanke på att det är NL10 hade jag nog inte lagt handen i första taget. Lite beroende på fi såklart; har han varit en galen low limit donk hade jag inte tvekat att syna, men om han spelade 8 bord och varit tight hade jag kanske funderat på fold. Om man ska säga nåt om ditt spel, tycker jag att du borde höja till minst 3.5 bb preflop, gärna 4 bb om du har en lite lösare image. På floppen tycker jag du skulle kunna höja mer. Nu när du höjt är potten på typ $2.3 och det kostar bara 0.8 att syna för fi. Jag tror ändå inte han foldar QT+ eller 9T mot en större raise, så passa på att ta betalt. Det är fördelen med micro; fi synar oftast hur stor bet som helst när dom väl bestämt sig för att dom vill syna. Jag tycker samma sak på turn om du ska höja, vilket du absolut oftast borde. När han pushar på turn tror jag det är +EV att syna i detta läge. Är det en väldigt tight 8 bords-grinder kanske man kan folda i extrema fall på nivån, men jag tror dom oftare har AJ, 9T, QQ, än en hand som slår dig. På sant moderatkommunistiskt maner drar jag till med: +1 Citera
Recommended Posts