Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag satt och spelade Texas hold em och var ensam kvar med en spelare. Turnkortet kom upp på bordet och den andra spelaren går All-in. Han har mer marker än jag och jag synar därför med allt jag har kvar. Han slänger upp sina kort på bordet och jag ser att jag är slagen redan INNAN Rivern kommer upp (jag har noll outs). Jag väljer därför att slänga mina kort UTAN att visa dem. Får man överhuvud taget göra så? Eller måste man visa korten när man synar en All-in med alla sina egna marker och isf varför.

Postad

Du kan mucka dina kort.

Men iom att det är showdown så kan den andra spelaren begära att få se dina kort, varpå du måste visa dom.

Reglerna för detta är ofta väldigt luddiga, brukar vara olika regler beroende på vart man spelar..

Postad

Men det var ju jag som synade honom, varpå han visar sina kort och jag ser att jag är slagen. Jag slängde mina kort direkt då ÄVEN fast Rivern återstod.

Har man inte Alltid möjlighet att slänga sina egna kort när man synar, aven fast jag synade med ALLA mina marker iom att han gick All-in.

Det blev lite disskusioner efteråt bland de andra spelarna och ingen var riktigt säker.

Kan det vara skillnad om jag synar och har marker kvar? En spelare menade att jag också gick All-in iom att jag synade med Alla mina marker.

Någon annan som vet med säkerhet??

Postad

Du syna han / han syna dig - Spelar ingen roll. Efter en showdown kan man kräva att se den andres kort.

Så är det iaf sagt där jag har spelat, dock så brukar inte folk be att få se korten så ofta om förloraren inte visar dom självmant men vill dom se så ska dom få det.

Postad
Man behöver inte visa sina kort om man synar och inte slår den andre.

Som sagt innan, är det showdown och förloraren inte visar sina kort så kan vem som helst som sitter vid bordet kräva att han visar sina kort.

Oavsett om han synade eller blev synad.

Alla spelare vid showdown ska visa sina kort om någon vid bordet kräver det.

Postad
Man behöver inte visa sina kort om man synar och inte slår den andre.

Som sagt innan, är det showdown och förloraren inte visar sina kort så kan vem som helst som sitter vid bordet kräva att han visar sina kort.

Oavsett om han synade eller blev synad.

Alla spelare vid showdown ska visa sina kort om någon vid bordet kräver det.

Detta gäller väl bara om misstanke för fusk finns, så har jag fått det förklarat för mig i alla fall- Alltså, om de tror att du fuskade på något sätt kan vem som helst vid bordet kräva att få se dina kort.

Så jag skulle nej, du behöver inte visa dina kort. Men är inte 100%.

Postad

Jag har hört att det är som Suppe säger.

Regeln är så för att man ska kunna kolla korten om man misstänker att nån fuskar eller om det är collusion vid bordet.

Däremot så är det mot god pokeretik att be om att få se muckade kort vid showdown för ofta.

Vet att det diskuterats en hel del tidigare också. Sök så hittar du säkert, kanske står i FAQ t.o.m.

Nu däckar jag, godnatt forumet.

Postad

Man får göra det om en misstanke för fusk finns men inte för att få information. Tex om två spelare jobbar ihop och trissar upp potten för en tredje.

Postad

Answer: Yes, the answer is option two: anyone at the table who requests can see both players cards. A player at the table can request to see another players cards who was involved in a showdown (whether that be bet, called, raised, etc).

As for the norm, it is bad poker etiquette to ask to see other players folded cards unless you have a good reason. It is technically legal but most players will find it offensive especially since they have lost the pot -- it's kicking them while they are down.