Gå till innehåll

Min bästa read evah


citabel

Recommended Posts

1. Pluggar IT? Nej

2. 24-28 år gammal? (jag gör här ett fritt antagande att du med "26" avsåg en större range, kan väl inte vara så polariserad i detta tidiga skede oavsett dina reads på sida 1 i denna tråd) Ja

3. Tjänat(netto) mer än 3000 kr på påååker? Ja

4. Spelberoende?Nej

5. As? Nej :-D

 

1/5 (Och om vi inte gjort åldersfrågan till en range hade jag såklart fallit utanför även där.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förmodligen hade flera av er fallit i trans om det varit Isildur som gjort ett liknande spel mot Patrik Antonius. Utan att resonemanget och slutledningsförmågan egentligen nödvändigtvis hade varit särskilt mycket djupare i det senare fallet. :rolleyes:

 

Är beredd att tycka lite synd om OP men ditt inlägg är ju bara korkat faktist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är beredd att tycka lite synd om OP men ditt inlägg är ju bara korkat faktist.

 

Du behöver inte tycka synd om mig. Jag var väl medveten om vad jag gjorde när jag avfärdade alla former av nybörjarforum och bara gav mig in här för att skriva det här utan att ha fått någon närmare insikt i jargongen som fungerar på detta forum.

 

Och givetvis gjorde jag till mitt inlägg lite extra.

 

Ett leende i fickan och en näve i ansiktet, som Thomas Öberg sa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Pluggar IT?

2. 24-28 år gammal? (jag gör här ett fritt antagande att du med "26" avsåg en större range, kan väl inte vara så polariserad i detta tidiga skede oavsett dina reads på sida 1 i denna tråd)

3. Tjänat(netto) mer än 3000 kr på påååker?

4. Spelberoende?

5. As?

 

1. vad för nåt??

2. Den tiden de...

3. Jooo

4. Nä

5. Jättesnäll men lite ironisk och sarkastisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte tycka synd om mig. Jag var väl medveten om vad jag gjorde när jag avfärdade alla former av nybörjarforum och bara gav mig in här för att skriva det här utan att ha fått någon närmare insikt i jargongen som fungerar på detta forum.

 

Och givetvis gjorde jag till mitt inlägg lite extra.

 

Ett leende i fickan och en näve i ansiktet, som Thomas Öberg sa.

 

Bra, posta i nybörjar delen om du vill ha seriösare svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Pluggar IT?

2. 24-28 år gammal? (jag gör här ett fritt antagande att du med "26" avsåg en större range, kan väl inte vara så polariserad i detta tidiga skede oavsett dina reads på sida 1 i denna tråd)

3. Tjänat(netto) mer än 3000 kr på påååker?

4. Spelberoende?

5. As?

 

1. Nej

2. Ja

3. Nej, 2999,50:-

4. Dataspel.

5. Nej, bara asätare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte tycka synd om mig. Jag var väl medveten om vad jag gjorde när jag avfärdade alla former av nybörjarforum och bara gav mig in här för att skriva det här utan att ha fått någon närmare insikt i jargongen som fungerar på detta forum.

 

Och givetvis gjorde jag till mitt inlägg lite extra.

 

Ett leende i fickan och en näve i ansiktet, som Thomas Öberg sa.

 

Riggdevil obv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Pluggar IT?

2. 24-28 år gammal? (jag gör här ett fritt antagande att du med "26" avsåg en större range, kan väl inte vara så polariserad i detta tidiga skede oavsett dina reads på sida 1 i denna tråd)

3. Tjänat(netto) mer än 3000 kr på påååker?

4. Spelberoende?

5. As?

 

 

1. Nej, har iofs läst programmering på uni.

2. yes

3. jo

4. Haha nej absolut inte. Gillar att spela poker i bland, gillar absolut inte hur jag spelar nu.

5. Haha jo men är väluppfostrad, så är ett trevilgt sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är beredd att tycka lite synd om OP men ditt inlägg är ju bara korkat faktist.

 

Visst åsikten är fri. Och vilken litte putte som helst i ett forum kan ju kalla andra för korkade utan att behöva motivera sig. Frågan är om du kan det.

 

Jag hade faktiskt en viss allvarlig underton med mitt inlägg. Rent generellt överdriver pokerspelare skillfaktorn i enskilda händer nåt oerhört och på samma sätt överdriver de skillfaktorskillnaden mellan nivåer i enskilda händer. Highstakesspelare gör garanterat mängder av analyser som eg. inte går djupare eller är mer sofistikerade än den som vår nybörjare gjorde här. Ofta är dessa analyser fel - skillfaktorn ligger som bekant i att gissa rätt lite oftare än man gissar fel. Men vi tenderar i någon slags gemensam konspiration att ständigt blåsa upp beslut i enskilda händer när det är mer framstående spelare till att vara rena under av taktik och läsning av motspelare. Ofta är vi dessutom vansinnigt resultatorienterade och glömmer bort hur annorlunda saken hade sett ut om det visat sig att det var en av de 40% gånger som motspelaren faktiskt hade en bättre hand. Varför vi gör allt detta kan man fråga sig. Kanske för att det ändå är rätt plågsamt att behöva erkänna hur liten edge även en bra spelare har i enskilda händer och hur mycket variansen spelar in. De flesta beslut vi tar i situationer som ovan handlar inte om att göra genireads som ger oss dussinvis med bb:s eller rentav halva stackar i genomsnittsvinst, skillnaden mellan den verkligt bra spelarens beslut och den mindre bra spelarens dito ligger kanske bara i ett par bb i vinst mot nån bb i förlust i snitt.

 

Ett annat sätt att se på saken kan ju också vara detta: Är det inte rätt fjantigt att racka ner på en kille som ändå vinner på sin nivå men beundra en pokerspelare (Isildur) som inte på minsta vis kunnat visa att han faktiskt kan slå sin nivå i längden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst åsikten är fri. Och vilken litte putte som helst i ett forum kan ju kalla andra för korkade utan att behöva motivera sig. Frågan är om du kan det.

 

Jag hade faktiskt en viss allvarlig underton med mitt inlägg. Rent generellt överdriver pokerspelare skillfaktorn i enskilda händer nåt oerhört och på samma sätt överdriver de skillfaktorskillnaden mellan nivåer i enskilda händer. Highstakesspelare gör garanterat mängder av analyser som eg. inte går djupare eller är mer sofistikerade än den som vår nybörjare gjorde här. Ofta är dessa analyser fel - skillfaktorn ligger som bekant i att gissa rätt lite oftare än man gissar fel. Men vi tenderar i någon slags gemensam konspiration att ständigt blåsa upp beslut i enskilda händer när det är mer framstående spelare till att vara rena under av taktik och läsning av motspelare. Ofta är vi dessutom vansinnigt resultatorienterade och glömmer bort hur annorlunda saken hade sett ut om det visat sig att det var en av de 40% gånger som motspelaren faktiskt hade en bättre hand. Varför vi gör allt detta kan man fråga sig. Kanske för att det ändå är rätt plågsamt att behöva erkänna hur liten edge även en bra spelare har i enskilda händer och hur mycket variansen spelar in. De flesta beslut vi tar i situationer som ovan handlar inte om att göra genireads som ger oss dussinvis med bb:s eller rentav halva stackar i genomsnittsvinst, skillnaden mellan den verkligt bra spelarens beslut och den mindre bra spelarens dito ligger kanske bara i ett par bb i vinst mot nån bb i förlust i snitt.

 

Ett annat sätt att se på saken kan ju också vara detta: Är det inte rätt fjantigt att racka ner på en kille som ändå vinner på sin nivå men beundra en pokerspelare (Isildur) som inte på minsta vis kunnat visa att han faktiskt kan slå sin nivå i längden?

 

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, ingen större idé att försöka tala om något pokerrelaterad på det här forumet överhuvudtaget (ironiskt nog).

 

Tyvärr verkar majoriteteten av medlemmarna här frenetiskt leta efter fel i inlägg, för sedan kunna skriva en väl genomtänkt och fräck "one-liner" (som helst ska se spontan ut) för att förolämpa trådskaparen.

 

Men om du vill diskutera sportsbetting och kommentera andra folks bakfyllor eller deras resor till Tallinn, då kan du klicka in dig i ungefär vilken dagbok du vill.

 

Trist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, ingen större idé att försöka tala om något pokerrelaterad på det här forumet överhuvudtaget (ironiskt nog).

 

Tyvärr verkar majoriteteten av medlemmarna här frenetiskt leta efter fel i inlägg, för sedan kunna skriva en väl genomtänkt och fräck "one-liner" (som helst ska se spontan ut) för att förolämpa trådskaparen.

 

Men om du vill diskutera sportsbetting och kommentera andra folks bakfyllor eller deras resor till Tallinn, då kan du klicka in dig i ungefär vilken dagbok du vill.

 

Trist.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1:FI($9.65 in chips)

Seat 2: Hero ($161.50 in chips)

Hero: posts small blind $0.25

FI: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 10 of Spades7 of Spades

Hero: raises $1 to $1.50

FI: calls $1

*** FLOP *** 8 of HeartsAce of Clubs4 of Clubs

FI: bets $8.15 and is all-in

Hero said, "think i got u"

Hero said, "low flushdraw?"

Hero: calls $8.15

*** TURN *** 8 of HeartsAce of Clubs4 of ClubsAce of Diamonds

*** RIVER *** 8 of HeartsAce of Clubs4 of ClubsAce of Diamonds8 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

FI: shows 2 of Clubs9 of Clubs (two pair, Aces and Eights)

Hero: shows 10 of Spades7 of Spades (two pair, Aces and Eights - Ten kicker)

Hero collected $18.80 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $19.30 | Rake $0.50

Board 8 of HeartsAce of Clubs4 of ClubsAce of Diamonds8 of Diamonds

Seat 1:FI(big blind) showed 2 of Clubs9 of Clubs and lost with two pair, Aces and Eights

Seat 2: Hero (button) (small blind) showed 10 of Spades7 of Spades and won ($18.80) with two pair, Aces and Eights

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, ingen större idé att försöka tala om något pokerrelaterad på det här forumet överhuvudtaget (ironiskt nog).

 

Tyvärr verkar majoriteteten av medlemmarna här frenetiskt leta efter fel i inlägg, för sedan kunna skriva en väl genomtänkt och fräck "one-liner" (som helst ska se spontan ut) för att förolämpa trådskaparen.

 

Men om du vill diskutera sportsbetting och kommentera andra folks bakfyllor eller deras resor till Tallinn, då kan du klicka in dig i ungefär vilken dagbok du vill.

 

Trist.

 

"frenetiskt leta"? Är det så svårt att greppa att det som är värt att anmärka på alltsomoftast låter sig visas efter ungefär .52 genomläsningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1:FI($9.65 in chips)

Seat 2: Hero ($161.50 in chips)

Hero: posts small blind $0.25

FI: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 10 of Spades7 of Spades

Hero: raises $1 to $1.50

FI: calls $1

*** FLOP *** 8 of HeartsAce of Clubs4 of Clubs

FI: bets $8.15 and is all-in

Hero said, "think i got u"

Hero said, "low flushdraw?"

Hero: calls $8.15

*** TURN *** 8 of HeartsAce of Clubs4 of ClubsAce of Diamonds

*** RIVER *** 8 of HeartsAce of Clubs4 of ClubsAce of Diamonds8 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

FI: shows 2 of Clubs9 of Clubs (two pair, Aces and Eights)

Hero: shows 10 of Spades7 of Spades (two pair, Aces and Eights - Ten kicker)

Hero collected $18.80 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $19.30 | Rake $0.50

Board 8 of HeartsAce of Clubs4 of ClubsAce of Diamonds8 of Diamonds

Seat 1:FI(big blind) showed 2 of Clubs9 of Clubs and lost with two pair, Aces and Eights

Seat 2: Hero (button) (small blind) showed 10 of Spades7 of Spades and won ($18.80) with two pair, Aces and Eights

 

Det ser ut som Durrrr.

Överbetar han AI på flopp eller turn är det alltid drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst åsikten är fri. Och vilken litte putte som helst i ett forum kan ju kalla andra för korkade utan att behöva motivera sig. Frågan är om du kan det.

 

Jag hade faktiskt en viss allvarlig underton med mitt inlägg. Rent generellt överdriver pokerspelare skillfaktorn i enskilda händer nåt oerhört och på samma sätt överdriver de skillfaktorskillnaden mellan nivåer i enskilda händer. Highstakesspelare gör garanterat mängder av analyser som eg. inte går djupare eller är mer sofistikerade än den som vår nybörjare gjorde här. Ofta är dessa analyser fel - skillfaktorn ligger som bekant i att gissa rätt lite oftare än man gissar fel. Men vi tenderar i någon slags gemensam konspiration att ständigt blåsa upp beslut i enskilda händer när det är mer framstående spelare till att vara rena under av taktik och läsning av motspelare. Ofta är vi dessutom vansinnigt resultatorienterade och glömmer bort hur annorlunda saken hade sett ut om det visat sig att det var en av de 40% gånger som motspelaren faktiskt hade en bättre hand. Varför vi gör allt detta kan man fråga sig. Kanske för att det ändå är rätt plågsamt att behöva erkänna hur liten edge även en bra spelare har i enskilda händer och hur mycket variansen spelar in. De flesta beslut vi tar i situationer som ovan handlar inte om att göra genireads som ger oss dussinvis med bb:s eller rentav halva stackar i genomsnittsvinst, skillnaden mellan den verkligt bra spelarens beslut och den mindre bra spelarens dito ligger kanske bara i ett par bb i vinst mot nån bb i förlust i snitt.

 

Ett annat sätt att se på saken kan ju också vara detta: Är det inte rätt fjantigt att racka ner på en kille som ändå vinner på sin nivå men beundra en pokerspelare (Isildur) som inte på minsta vis kunnat visa att han faktiskt kan slå sin nivå i längden?

 

Först och främst. Jag ville inte racka ner på OP, jag tyckte det var tråkigt att det blev dålig stämning efter bara några poster.

 

 

Men man får ju jämföra vad man har att jämföra med. Isildur kontra 1$ SnG spelare (no offence) är väl ungefär så långt ifrån varandra man kan komma inom pokerväg. Och visst i en HU sng kanske 1$ spelaren har 30-40% med lite snabb coachning, men jämför man pokerkunskaper så får man jämföra pokerkunskaper. När i princip alla som jag kunnat identifierat som bättre än mig har utalat sig om isildur har dom sagt att han verkar enormt duktig. Då tror jag på det, naiv som jag är. Och jag anser mig ligga ganska många nivåer över en 1$ sng spelare inom pokertänket. Många nivåer + många nivåer + många nivåer = massor av nivåer.

 

Sen säger du lite om att explospel är inte så smart och att en hel del highstakesspelare tillämpar det visst det håller jag helt med om, det är inte så klokt.

 

Och att säga att isildur inte är vinnande på sin nivå är väl lite konstigt också, han har ju (med 99% säkerhet) spelat ihop pengarna innan han skjutit iväg dom på ftp - och om man justerar med AIEV så borde han väl ligga om inte plus nära plus. Och ja, jag vet att AIEV är ett dåligt mått på att mäta hur man sprungit, men det är det bästa mått vi har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...