LordRalpHs Postad 17 Mars , 2010 Rapport Postad 17 Mars , 2010 Hallo! Satt och spelade en större turnering på fulltilt med 18k deltagare. Klarade mig genom bubblan, det är nu ca 300 personer kvar, blindsen är 2,5/5k jag har 40k~ och sitter på BB och får nu AJs. Det foldas hela vägen till knappen som är en aggressiv jävel som har stulit blinds den senaste halvtimmen, han går all in med ca 50k marker. SB lägger sig, nu är det min tur, vad göra? Mvh Citera
SoderKrippa Postad 17 Mars , 2010 Rapport Postad 17 Mars , 2010 Hallo! Satt och spelade en större turnering på fulltilt med 18k deltagare. Klarade mig genom bubblan, det är nu ca 300 personer kvar, blindsen är 2,5/5k jag har 40k~ och sitter på BB och får nu AJs. Det foldas hela vägen till knappen som är en aggressiv jävel som har stulit blinds den senaste halvtimmen, han går all in med ca 50k marker. SB lägger sig, nu är det min tur, vad göra? Mvh Snapsnapsnapsnapsnap SYN! /SK Citera
LordRalpHs Postad 17 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2010 slowrolla Ursäkta men vad betyder "slowrolla"? Har för mig att att det betyder att typ fördröja spelet, får inte ihop det i det här sammanhanget... Citera
Mr_Tight Postad 17 Mars , 2010 Rapport Postad 17 Mars , 2010 Snapsnapsnapsnapsnap SYN! /SK Givet ...men vilken är vår synrange här? Citera
schumme Postad 17 Mars , 2010 Rapport Postad 17 Mars , 2010 Ursäkta men vad betyder "slowrolla"? Har för mig att att det betyder att typ fördröja spelet, får inte ihop det i det här sammanhanget... Exempel: Om du sitter med AA på handen och en annan har gått all in preflop och det är din tur och du sitter i 10 min och tänker om du ska syna och det bara är du kvar att agera. Citera
LordRalpHs Postad 17 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2010 Exempel: Om du sitter med AA på handen och en annan har gått all in preflop och det är din tur och du sitter i 10 min och tänker om du ska syna och det bara är du kvar att agera. Så tolkade jag det också... Menar han att det är ett svårt beslut eller försöker han vara lustig? Citera
okocha Postad 17 Mars , 2010 Rapport Postad 17 Mars , 2010 menar att vi inte behöver ha så bråttom, antar att ni som snappar är såna som går i rulltrappan också. Citera
LordRalpHs Postad 18 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2010 Och det betyder? Tack till dom som tar sig tid att förklara för en nybörjare som jag! Citera
Mr.Lajban Postad 18 Mars , 2010 Rapport Postad 18 Mars , 2010 Du ska syna såklart. Snap för att det är en lätt syn. Eller ta tid på dig att syna för att reta fi . (Inte så dumt att ta några sekunder och fundera igenom varje beslut i o f s .) Citera
skrim Postad 18 Mars , 2010 Rapport Postad 18 Mars , 2010 instasyna. För mkt jinx på att slowrolla i dessa spots imo. Citera
sulla Postad 18 Mars , 2010 Rapport Postad 18 Mars , 2010 Givet ...men vilken är vår synrange här? Alla A alla PP en del höga K? Citera
JohahH Postad 18 Mars , 2010 Rapport Postad 18 Mars , 2010 Guldsits för dig att dubbla. Skulle tro att du leder 9 av 10 gånger här;-) Citera
Mr.Lajban Postad 18 Mars , 2010 Rapport Postad 18 Mars , 2010 Och det är dags att agera. Du har ca 8 bb i din stack. Citera
SoderKrippa Postad 18 Mars , 2010 Rapport Postad 18 Mars , 2010 Alla A alla PP en del höga K? Ax 55+ KT+ K8s+ typ? Vad ställer FI? Med så liten stack som vi har så känns det inte riktigt som atc, utan snarare Ax Kx Q7+ 22+ J9+ T9 T7s+ eller något sådant? Kanske några till sc? Har inte stovat dessa mot varandra, så kanske inte 100% matchat. /SK Edit: spontant så kanske man måste få in någon Qx förutsatt min antagna pushrange. Aja, får kolla på't sen. Nu Yasuragi! Räkna ni under tiden. Citera
LordRalpHs Postad 18 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2010 Tack så mycket för alla svar! Trevligt att höra att man gjorde rätt, han hade men träffade självklart tian. Citera
Recommended Posts