Gå till innehåll

Rånarn och Skirken gular sin månatliga A-kassa, apan sitter ut


cryddan

Recommended Posts

Satan vilken dålig balans jag har när jag pausat nån dag.

Spelade som ett helt rövhål första delen av dagens första pass, hittade dock ett par fina och låg +100 eller nåt sånt.

DÅ när jag väl börjat skärpa till mig springer jag in i 2 stora väggar.

 

"Höjden av förnedring: Springa med stål-stånd rakt in i en vägg och bryta näsan!"

 

sen slaskades det loss, vettefan hur djupt hålet var ett tag där, vågade inte kolla.

När jag väl vågade kolla hade jag pillat till -120 och funderade på att logga det iom att det var ganska kallt.

 

Mentor Svensk broder kliver in i matchen och berättar att man faktiskt inte kan logga back, och mkt riktigt, jag kom helt enkelt inte åt kryssen.

 

Kötta kötta och efter en mysig HU och 2 fina träffar, varav den ena var ren välgörenhet och den andra inte spec svår heller så var man 237kr.

Inte ofta det händer så mkt grejer på såhär korta pass (688 händer)..

Tyty iaf och det är välrullat för nästa nivå, kommer dock stanna och arbeta lite på min extremt bristande disciplin..

24501 händer närmare bestämt!

 

 

$100.00 No Limit Hold'em - 5 players

BB: $126.73

UTG: $54.61

CO: $373.88

BTN: $80.18

Sheriffen (SB): $202.37

 

Pre Flop: ($1.50) Sheriffen is SB with A:spade: A:club:

1 fold, CO raises to $4, 1 fold, Sheriffen raises to $12, 1 fold, CO calls $8

 

Flop: ($25.00) K:heart: 2:spade: 3:heart: (2 players)

Sheriffen bets $21.00, CO calls $21

 

Turn: ($67.00) 3:spade: (2 players)

Sheriffen bets $55.00, CO calls $55

 

River: ($177.00) 6:heart: (2 players)

Sheriffen ?

 

 

 

Edit: Gissar för övrigt att Apan hade sjukt bra nightshift igår iom att han inte hört av sig än!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 244
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

c/f den rivern.

 

igår var det en bra utgång faktiskt ja, hängde ju med Calle från Idol i baren en stund där, lite småkul faktiskt. Sen nu på dagen har jag varit iväg hos min kusin som fyllt 20. så inte hunnit med någon poker idag, får se om jag kanske kör igång ett litet pass nu eller om jag bara softar och kollar en film.

 

 

auf wiederschen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

c/f var det enda jag inte funderade en sekund på faktiskt, måste väl vara monsterläcka?

 

b/f går väl knappast med pott/stack, eller?

 

knackade iaf den och synade ner ett bet som absolut inte kändes som en flush.

Det var ett hus :roll:...

 

 

Tränat lite nu, dags att kliva på igen. Heja!!

 

 

23:27:

Orkar inte ta plats i update-listan för såhär korta meningslösa pass.

Tappade tagget och i vis mån huvudet och spelade bara 335 händer, slutade dock 111pengar vilket ju faktiskt ger en fin dag totalt :-).

 

Nu blir det tvn eller nåt, möjligen ett starspass sen, mindre tänka på 12 bord NL5..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heja.

Var nog lite trött nu så det får räcka för idag.

 

"Happ, då var det dags för lilla mörken sa jag högt till mig själv" och klickade i autofolden.. :roll: :roll: .

Det är då man vet att det är dags att kliva.

 

Mkt segt pass som till slut slutade bra iaf,

106kr på 709 händer.

 

Fick walk på allt JJ+ förutom en AA som tankade en 140pott och en KK som drog ut en AA för 40pott, inget bra byte där..

Testade det ett tag under passet, att byta potter, förlora en stor för att vinna en liten på ett annat bord samtidigt men kom fram till att det troligen inte är en vinnande strategi.

South Park nu.

 

 

En specialare.

Fi är kaosaggro, verkar dock inte spec kunnig.

 

$100.00 No Limit Hold'em - 4 players

Sheriffen (SB): $195.50

BB: $147.35

CO: $215.79

BTN: $200.03

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with A:heart: 8:heart:

CO calls $1, BTN raises to $4.50, Sheriffen calls $4, BB calls $3.50, CO calls $3.50

 

Flop: ($18.00) 5:heart: A:diamond: J:diamond: (4 players)

Sheriffen checks, BB checks, CO checks, BTN bets $10.00, Sheriffen calls $10, BB folds, CO folds

 

Turn: ($38.00) 3:club: (2 players)

Sheriffen checks, BTN bets $25.00, Sheriffen calls $25

 

River: ($88.00) 3:heart: (2 players)

Sheriffen checks, BTN bets $75.00, Sheriffen

 

 

 

01:55:

Tänkte såsa på med ett mellanpass för att komma över nästa tusing i antal händer på nivån men kände ganska snabbt att detta inte var rätt idé, kom in åt helvete fel i varenda spot i princip och var allmänt kall (Läs idiottrött och borde inte ens satt mig!).

132kr över 297händer hittade jag tack vare en fin liten donation.

Fred ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

körde ett pass innan idag, sprang riktigt bra första timmen, sen börja det smälla hit o dit vips var jag back efter varit JÄTTEpluss. Började spewa och tilta när allt verkligen vände så snabbt och på det sätt dom det gjorde. illa av mig men antar att sånt händer och det är sånt jag ska lära mig sluta göra.

 

 

här är en hand jag har lite funderingar på.

FI's är två random och har ingen direkt read på någon av dom.

 

 

Poker Stars $50.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 604768

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (BB): $55.70

UTG: $24.25

MP: $59.00

CO: $14.30

BTN: $68.20

SB: $51.05

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with T :spade: T :diamond:

2 folds, CO raises to $2.50, 1 fold, SB raises to $8

 

 

vad gör vi med vår hand, squeeze or call?

känns som SB Isolerar ganska brett här eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färgen går jag all-in med, blir synad av kåk såklart, och TT är ganska körd den med, men jag skulle nog gått all-in där med utan read. Föredrar JJ men 88 och lägre går med om jag är ny på bordet. Bara att reloada. Tror att SB höjer tillräckligt ofta VS shortstack för att vi ska leda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det dags igen.

Maldes ett litet grispass på 420 händer innan som efter mkt gnäll och krig iaf blev ett litet plus, låg stabilt mellan 0- +50 och det hände ingenting första 100 händerna, sen inom 50 händer kommer J4 i BB på 4x4xx mot K4, torsk med QQ vs 89x, torsk KK vs 42s.

De två sistnämnda mot de 2 dåligaste spelarna på det finaste av borden, sånt brukar jag kunna maskina ganska bra på men höll mig lugn, obv för att det står "Banklån" på rebuyknappen i min mod, nästan kul att backa så man får ta lån.

Men lyckades som sagt komma upp till ett lillplus på gnetgnet, en enda pott över 100kr och det var en självspelande T4 från BB vs 44 som limpar UTG,

T84 Tx TY TYp...

 

Dags att ge sig på igen.

 

 

00:45:

Orkar inte ta plats med en whinepost så den får vara här.

 

Jag tänkte att det var en bra dag att leka andranuts idag.

Men då hade ju dom andra gaddat ihop sig och hade NODZ varannan gång och autofoldade varannan, har inte gått så illa som ikväll sen sist jag fyllespelade (alla vet att man har rätt o spelar perfekt på fyllan).

Jobbade upp till -100 och började planera att logga för det hade givit lillplus för dagen när jag får in det med JTs på 8h9sTh vs A2h och han shofsar in den på river för fulla upptag.

Man var ju lagom sugen att sitta och gneta tillbaka, dock inte pigg och skarp nog.

301kr på 1022 händer blir dagen och det är jag fan riktigt nöjd med!

 

Grattis till DBns första backåpass om jag inte räknat fel :-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ju faktiskt gått ganska ok sen DB-starten bortsett från gårdagen.

Så jag kände att det var dags att unna sig själv något fint!

 

Efter jobbet idag var det jag som stövlade in på Konsum och inhandlade en halv stureost och en ny roll-on :ola:

 

Men varför luktar all herrdeo tabac-gubbe från 60talet?

Jag köpte herrdeo på mellanstadiet för då var det ju lite tuffigt att lukta "man", men sen man vuxit upp och fattat att dom manliga bitarna sitter i snutten och alkoholkonsumtionen så har jag fan gått över till luktfri damdeo (finns ingen luktfri herr vad jag sett).

Varför i helvete luktar all herrdeo yxa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ju faktiskt gått ganska ok sen DB-starten bortsett från gårdagen.

Så jag kände att det var dags att unna sig själv något fint!

 

Efter jobbet idag var det jag som stövlade in på Konsum och inhandlade en halv stureost och en ny roll-on :ola:

 

Men varför luktar all herrdeo tabac-gubbe från 60talet?

Jag köpte herrdeo på mellanstadiet för då var det ju lite tuffigt att lukta "man", men sen man vuxit upp och fattat att dom manliga bitarna sitter i snutten och alkoholkonsumtionen så har jag fan gått över till luktfri damdeo (finns ingen luktfri herr vad jag sett).

Varför i helvete luktar all herrdeo yxa?

 

Det finns mildare dofter (iaf om man letar på andra ställen än Konsum). Alkoholfria med typ doft av citrus finns väl hur många som helst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns mildare dofter (iaf om man letar på andra ställen än Konsum). Alkoholfria med typ doft av citrus finns väl hur många som helst?

 

 

Mm, finns nog alternativ. Apoteket ska tydligen ha en del också sa en kompis.

Det stora felet är nog att jag inte tänker så mkt, eller mkt tänker jag nog fast de gånger jag hänger med i tänket så har jag oftast en jävla otur!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot håller jag med dig om att många luktar gubbe och man tycker att det borde inte finnas en marknad för en enda av dessa, men efterfrågan är tydligen enorm.

 

Mm, vi är nog på nåt här.

Får starta business på det här med "Milt doftande roll-on för män", HELVETE så gay.

mao skulle gå hur jävla bra som helst :-D.

 

 

Dröjde ända till 22 innan det blev nåt spel idag, och bara en timme sen.

Vart sjukt omotiverad av nån anledning.

Jag lyckades iaf hitta ett litet plus motsvarande halva gårdagens hål.

138kr på 642händer..

 

Hade for once en lite fundersam:

 

Jag hinner precis hitta synknappen efter att ha varit och harvat på tuben.

Båda FIIIS är relativt tighta

$100.00 No Limit Hold'em - 4 players

BB: $68.34

CO: $201.18

Sheriffen (BTN): $304.79

SB: $275.18

 

Pre Flop: ($1.50) Sheriffen is BTN with A:club: K:diamond:

CO raises to $3.50, Sheriffen calls $3.50, SB raises to $17, 1 fold, CO calls $13.50, Sheriffen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färgen går jag all-in med, blir synad av kåk såklart, och TT är ganska körd den med, men jag skulle nog gått all-in där med utan read. Föredrar JJ men 88 och lägre går med om jag är ny på bordet. Bara att reloada. Tror att SB höjer tillräckligt ofta VS shortstack för att vi ska leda.

 

 

precis så jag tänkte oxå, så slog om :oops: och fick vika när han shova med KK.

 

 

inte spelat något nu på 2 dagar, ligger hemma sjuk. Något jag gjort mycket sista tiden, fattar verkligen inte hur man lyckas vara så mkt sjuk som jag varit på sista tiden. Väldigt tiltande. Får se om jag kör ett pass sen om jag mår bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

behöver jag ens skriva -1 här ? :lol: FISK !

 

Vem vet, det kanske kommer en dag när 250bb pushen är rätt ;-).

 

Det blev syn, pissbräda med action och muck.

Gött att ha input bakom, kändes lite vekt när jag tog synen men vettigare nu när nån håller med om den, haha.

 

 

körde ett kortpass över 200 händer, sprang bra o sluta 100$ upp, skönt att få plussa när man är sjuk, nu dusch, mat och tv..sen kanske lite mer poker..måste ju nöta ny VIP-status osv.

 

easy game

 

 

Sluta vara sjuk broder, det är jag som sköter den biten.

Ska ta det med facket, jag har fan varit sjuk så det räcker för släkten och bröder.

 

Krya på sig-going:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man varit på salsa-kurs, det var fan inte fel.

Trött i benen och hungrig nu.

Dags att bildgoogla idol-agnes mao, sen blir det till att laga mat.

SEN grind, så framåt jul nångång kanske.

 

Körde ett litet pass innan som jag inte riktigt vet varför jag spelade, satt en timme och pratade i telefon med halva världen och slöklickade typ.

Är glad att det inte blev värre än 208kr 536händer...

 

Köttade lite extra på kvällen o landar tot:

111kr på 1095händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

körde ett pass innan idag, sprang riktigt bra första timmen, sen börja det smälla hit o dit vips var jag back efter varit JÄTTEpluss. Började spewa och tilta när allt verkligen vände så snabbt och på det sätt dom det gjorde. illa av mig men antar att sånt händer och det är sånt jag ska lära mig sluta göra.

 

 

här är en hand jag har lite funderingar på.

FI's är två random och har ingen direkt read på någon av dom.

 

 

Poker Stars $50.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 604768

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (BB): $55.70

UTG: $24.25

MP: $59.00

CO: $14.30

BTN: $68.20

SB: $51.05

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with T :spade: T :diamond:

2 folds, CO raises to $2.50, 1 fold, SB raises to $8

 

 

vad gör vi med vår hand, squeeze or call?

känns som SB Isolerar ganska brett här eller?

 

Var hittar jag en HH converter till detta formatet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...