Gå till innehåll

skatt på pokerstars


Recommended Posts

Hej

 

Har tankar på att börja spela seriöst på pokerstars men tänkte kolla up det här med skatten. Vet att pokerstars är skattepliktigt. Men hur ska skatteverket vet vem jag är. Så om man tar ut $~10 000 några gånger och sen sätter in det på banken. Kommer skatteverket då att fråga sig vad han har fåt 500 000 kr i från. Är man sen skyldig att visa hur man har tjänat dom?

Måste man vissa överföringar osv?

 

Hur är det för er som har spelat in +500 000kr på EU siter har skatteverket frågat er var ni har fåt pengarna ifrån?

 

Eller är det bara MTTs och SNG som man får skatta på ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Har tankar på att börja spela seriöst på pokerstars men tänkte kolla up det här med skatten. Vet att pokerstars är skattepliktigt. Men hur ska skatteverket vet vem jag är. Så om man tar ut $~10 000 några gånger och sen sätter in det på banken. Kommer skatteverket då att fråga sig vad han har fåt 500 000 kr i från. Är man sen skyldig att visa hur man har tjänat dom?

Måste man vissa överföringar osv?

 

Hur är det för er som har spelat in +500 000kr på EU siter har skatteverket frågat er var ni har fåt pengarna ifrån?

 

Eller är det bara MTTs och SNG som man får skatta på ?

 

Jag har hört någon siffra på att Skatteverket kollar alla transaktioner som är på över 5000 dollar som kommer in i Sverige. Vet inte alls hur bra detta stämmer men låter ju som en rätt rimlig siffra egentligen om de ska kollas upp manuellt.

 

Dessutom kan du ju fastna i några av deras stickprovskontroller så tror inte att det är rekommenderat att chansa då allt är skattebelagt som kommer från stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja du måste skatta, ja du måste kunna visa var pengarna kommer ifrån om du blir granskad. vill inte vara otrevlig, men jag förstår verkligen inte hur man inte kan ha tagit till sig den här informationen än.

 

det var vad jag tänkte också ville bara vara säker.

 

men en sak jag undrar är varför det finns så många poker spelare som inte vill bekräfta att dom spelar på tex poker stars eller fulltilt pågrund av skatte situationen tex isildur1. Om vi säger att isildur1 inte skulle vara minus som han är nu på ftp och han skulle slutat och tagit ut 30 miljoner kr skulle inte skatteverket reagera då? Och han hade ändå fått skatta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...