Gå till innehåll

kvitta vinst mot förlust?


Recommended Posts

Nu är det såhär att jag har spelat på en icke-europeisk spelsajt.Detta gäller sportsbetting men samma skatteprincip som poker. Sajten ligger utanför EU. Jag spelar på många sajter inom EU och ligger mycket plus där men på den här icke-europeiska sajten ligger jag back ca 100k totalt. Men senaste månaden ligger jag plus ca 70k och vill nu plocka dessa. Jag har alltså pumpat in x antal k där och totalt överstiger min förlust där min vinst. Men samtidigt plockar jag nu ut 70k. Hur ser det ut i skatteverkets ögon? Jag har ju trots allt vunnit de 70k som jag nu plockar ut men förlorat mer innan det. Är jag skyldig att skatta på min 70k eller kan jag kvitta min vinst mot förlusterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot behöver du ju inte nödvändigtvis plocka ut hella summan på en gång. Ungefär lika onödigt som att stå med bongen i högsta hugg utanför bylingens fönster.

 

Plocka ut det i mindre delar över en längre tid, gärna via ett par tre olika nätplånböcker. Alt. skaffa bankkonto med tillhörande uttagskort i någon utomeuropeisk bank etc. etc. Alt. konsultera någon slipad skattejurist (heter det så) som förmodligen har bättre koll än någon ordbajsande random tomte på PF :oops:

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gissar jag vilt men har du satt in 100k på en sida och plockar ut 70k så känns de väll konstigt om någon skulle bry sig, bara att säga att du backa 30k och sen casha ut. Måste ju va ungefär samma sak som att du ska skatta på varje pott du vinner men i praktiken gäller väll inte de heller?

 

Nu är de ja säger inte värt ett skit, har absolut ingen aning vad jag pratar om och rätt full med men tycker de låter rimligt.

 

bara en tanke.

 

hyllinge buss, puss puss!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo.

 

spelar ingemn roll om du satt in en miljon ochsen vinner 70K på sista 10K insättningemn. Det ska skattas ändå sas

 

Jo men de vet jag, de jag menar är att går det verkligen till så i praktiken när det gäller sportbetting? Menar i pokern "ska" du ju skatta för varje vinstpott medans förlustpotterna inte får dras av. Annars blir man ju rätt påsatt måste nästan va bättre att slaska bort de 70k då så inte skv går in och tittar på alla ens spel och omsättningar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot behöver du ju inte nödvändigtvis plocka ut hella summan på en gång. Ungefär lika onödigt som att stå med bongen i högsta hugg utanför bylingens fönster.

 

Plocka ut det i mindre delar över en längre tid, gärna via ett par tre olika nätplånböcker. Alt. skaffa bankkonto med tillhörande uttagskort i någon utomeuropeisk bank etc. etc. Alt. konsultera någon slipad skattejurist (heter det så) som förmodligen har bättre koll än någon ordbajsande random tomte på PF :oops:

 

/#LOUDmouth#

 

Eftersom jag är Moneybookers VIP så har jag redan MB-kortet. Men eftersom mitt MB-konto är i SEK och kortet är i € och jag kommer ta ut i svensk bankomat så kommer det dras 3,5% av beloppet + 20kr/uttag. Har samtidigt hört att SKV kan spåra kortet.

 

Har även hört att så länge man tar ut under 150k samtidigt så är det lungt, kan någon dementera eller styrka detta?

 

Jag kommer alltså ta ut Sajt -> Moneybookers -> bankkonto/MB-kort

 

Pluggar för övrigt juridik men har inte kommit till skatterätten än :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har även hört att så länge man tar ut under 150k samtidigt så är det lungt, kan någon dementera eller styrka detta?

 

Det är lugnt såtillvida att banken inte har ngn rapporteringsskyldighet på belopp under det (eller vad nu gränsen är) men får SKV reda på det på annat sätt är det samma situation ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...