Mjonasson Postad 30 Maj , 2005 Rapport Postad 30 Maj , 2005 MP1 har 33% flops seen.. 6% pfr och 0,88 o post flop aggression över 120händer. Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed) converter Preflop: Hero is Button with A:diamond:, Q:club:. 3 folds, MP1 raises, 3 folds, Hero calls, 2 folds. Jag har inte fått några kort alls egentligen vilket kanske påverkar att jag synar. Hoppas här att han sitter på ett lågt pocketpar eller kanske KQ så slänger in en syn. Flop: (5.50 SB) 8:spade:, T:heart:, A:spade: (2 players) MP1 checks, Hero bets, MP1 calls. Sådärja, den satt ju ganska trevligt. Att han checkar tolkar jag som KK, QQ eller kanske JJ. Turn: (3.75 BB) J:club: (2 players) MP1 bets, Hero calls. Hoppsan, där vaknade han vid liv. Hmmm.. poten är förvisso liten men väljer ändå att fortsätta. River: (5.75 BB) 4:diamond: (2 players) MP1 bets, Hero calls. En blank ramlar på river och an betar fortfarande ut. Final Pot: 7.75 BB Frågan är, skulle jag spelat annorlunda på turn/river med tanke på att poten är relativt liten och det är heads-up? Vad innebär det att han faktiskt betar ut både på turn och river trots att jag visat styrka på flopen? edit: rubrikpill //Mjonasson Citera
Bjorn_ Postad 30 Maj , 2005 Rapport Postad 30 Maj , 2005 Preflop: Hero is Button with A:diamond:, Q:club:. 3 folds, MP1 raises, 3 folds, Hero calls, 2 folds. Jag har inte fått några kort alls egentligen vilket kanske påverkar att jag synar. Hoppas här att han sitter på ett lågt pocketpar eller kanske KQ så slänger in en syn. HÖJ! Om du skall spela handen (vilket jag tycker) vill du definitivt inte ge mörkarna chansen att komma med billigt plus att om du höjer så är det stor chans att han checkar till dig på floppen vilket kan ge en gratistitt på turn om du inte träffar. /Bjorn Citera
iller Postad 30 Maj , 2005 Rapport Postad 30 Maj , 2005 Var knappen liten? Med tanke på titeln. EDIT: Såg att den var fixad nu. Citera
Mjonasson Postad 30 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2005 HÖJ! Kanske skall tillägga att bordet som helhet är väldigt tight/passivt, vilket gör att jag nästan är säker på att mörkarna skall lägga sig i alla fall. Fast det är klart, om jag höjt hade nog hela handen blivit lättare att spela i det här fallet. Citera
Stahl Postad 30 Maj , 2005 Rapport Postad 30 Maj , 2005 Preflop: Hero is Button with A:diamond:, Q:club:. 3 folds, MP1 raises, 3 folds, Hero calls, 2 folds. Reraisa som sagts innan. Nu har du ingen information av vad han egentligen har för kort. Flop: (5.50 SB) 8:spade:, T:heart:, A:spade: (2 players) MP1 checks, Hero bets, MP1 calls. Inte mycket att säga, den ska ju bettas. Turn: (3.75 BB) J:club: (2 players) MP1 bets, Hero calls. Det är i det här läget du önskade att du hade höjt preflop, för då hade du antagligen kunnat sätta honom på fler händer. Jag hade också bara callat. River: (5.75 BB) 4:diamond: (2 players) MP1 bets, Hero calls. Inte mycket att säga, den ska callas. Kom ihåg, headsup så gäller aggressivitet, aggressivitet, aggressivitet. Framför allt om du träffar. Citera
ayecappy Postad 30 Maj , 2005 Rapport Postad 30 Maj , 2005 betta o raisa kan jag leva med men callas och callat, urk ): Citera
Hjort Postad 30 Maj , 2005 Rapport Postad 30 Maj , 2005 betta o raisa kan jag leva med men callas och callat, urk ): Hur ser du på "callen"? Citera
dlinder Postad 30 Maj , 2005 Rapport Postad 30 Maj , 2005 Jag gissar KQ, eller möjligen JJ. Men oavsett vad han hade spelade han ju konstigt, varför inte check-raise på turn? Skulle iaf ha synat ner som du gjorde. Citera
toolanen Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 den klassiska turnbetten, varför bettar han ut när han har stora möjligheter till att checkraisa sitt monster? Kanske raisa honom på rivern? Folk tenderar att 3-betta mindre på rivern. Så om du är slagen av t ex tvåparet på rivern så antar han att det värsta och synar ner, medans han skulle 3betta turnen med tvåpar. Men jag tror faktiskt du leder här, om inte så tycker jag han spelat knasigt Citera
jompa1 Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Jag gissar KQ, eller möjligen JJ. Håller med här. Känns som de enda möjliga händerna givet sättet han spelar på. Lutar dock mer åt kq, då det verkar lite märkligt att inte beta rakt ut på floppen givet att bara ett överkort faller. Citera
Morbo Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Höj preflop. Höj turn. Bet/syna river. Att han betar ut på turn är ett s.k. donkbet och det ska man inte ha någon respekt för, om han inte är en utomordentligt skicklig spelare. Citera
zamora Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 eftersom du postade hans stats så antar jag att du vill ha råd utifrån dom: Lägg dig preflop. De enda händerna du slår när en så tight höjare höjer i den positionen är AJs, AJ och KQs. Resten är par eller händer som dominerar dig. om du väljer att spela och träffar så bra bör du nog få in en höjning någonstans. Och självklart reraisa före floppen. Citera
Recommended Posts