Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Crypto £1/2 Hold'em (10 handed)

Inga speciella reads. Jag har en ganska stark image.

Preflop: Hero is BB with K :club: 6 :club:

UTG folds, UTG+1 raises, UTG+2 calls, MP1 folds, MP2 calls, MP3 folds, CO folds, Button folds, SB folds, Hero calls

Inte för att K6s är någon vidare hand men med dryggt 7 gånger i pottodds känns den endå spelbar här.

Flop: 6 :spade: 9 :club: 8 :club: (8 SB) (4 players)

Hero checks, UTG+1 bets, UTG+2 raises, MP2 folds, Hero reraises, UTG+1 folds, UTG+2 calls

Med bottenpar plus färgdrag plus ett överpar borde jag vara i ganska hyggligt läge här. Givet att alla andra i potten gick in för 2 bets så är chansen stor att detta är en klar scare flop för dom, speciellt om det kommer action från BB så jag bestämmer mig för att prova en check-raise.

Turn: 5 :diamond: (7½ BB) (2 players)

Hero checks, UTG+2 checks

Träffar ingenting och checkar. När han checkar bakom bestämmer jag mig för att betta ut på river på alla låga kort för att fejka en missad check-raise och försöka bluffa ut honom.

River: 8 :spade: (7½ BB) (2 players)

Hero bets, UTG+2 folds

Precis som jag hade tänkt bettar jag ut direkt och det funkar och han lägger sig. Om han lägger sig för att han tror att jag har en kanonhand eller bara helt enkelt för att han är på ett bustat drag är ju svårt att veta.

Results

Hero: doesn't show hand

Hero collected 7½BB from Main pot

Är mitt spel här vettigt eller bara förtvivlat överaggresivt

/Bjorn

Postad

Synen preflopp tycker jag är ok med de pottoddsen du får.

Floppen är ju dunderbra för dig, bottenpar + överkort + nästnötdrag är ett monster. Eftersom du kan vara ganska säker på att UTG+1 ska betta är en check-rais ok eftersom du tvingar ut fler bets från alla som synade UTG+1's första förmodade bet och därför kan få in mer pengar i potten när du förmodligen har en ganska stor pottandel.

Jag hade dock fortsatt semibluffen på turn. Finns en del händer som UTG+2 kan ha som du har slagna i detta läget som du inte vill ge han gratiskort till, samt en del händer som UTG+2 kan ha som han har dig slagen med men kan tänkas lägga ner.

När du checkar som du gör nu, kan det ju se ut som om du försöker dig på ytterligare en check-rais men jag tror de flesta spelare ser det som svaghet istället och blir mer benägna att syna ner på river med tex T9, J9, 77 eller andra händer som möjligtvis skulle kunna lägga sig på turn eller river om du bettat hela vägen.

Du spelar knappast överaggresivt, jag tycker du spelar handen bra och det ända jag skulle gjort annorlunda är att lägga in ett bet på turn.